Gå til innhold

kjenner jeg blir litt sint på mannen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner det er kjipt å tenke på at han kanskje ikke er der men skjønner også at mannen vegrer seg for å spørre om permisjon. Arbeidsmarkedet til sjøs er meget krevende om dagen og det er mange som konkurrerer som samme jobb. Tror dere må jobbe sammen om å finne en god plan B som dere kan sette i verk enkelt dersom han ikke er hjemme. Lykke til!

Anonymkode: e4422...4d3

Ja det ser ikke værre ut..tenker så det knaker her på hvordan vi kan løse dette uten at jeg blir stående som et mehe mitt på natten 😅 håper virkelig dette blir en dag baby 😁alikevel så er jeg høøøy gravid og sint 😈

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal be mannen din tenke over hvilke konsekvenser hans jobb får for familien sin. At det er greit for han at du må ordne alt vedrørende fødselen av blant annet hans barn, er for meg veldig rart. 

Anonymkode: f5b60...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du skal be mannen din tenke over hvilke konsekvenser hans jobb får for familien sin. At det er greit for han at du må ordne alt vedrørende fødselen av blant annet hans barn, er for meg veldig rart. 

Anonymkode: f5b60...79f

Ja må nok det! Måtte bare ønske jeg hadde fått beskjed om at han blir å reise på jobb for noen uker siden. Ser det at tiden er knapp nå for å finne alternative løsninger 😬

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

innlegget ditt er rapportert!

Anonymkode: b4e57...34d

Du påstår at du forteller sannheten om andre, da må du tåle å høre hva andre mener er sannheten om deg - selv om det ikke nødvendigvis er sant. Om du slenger ut av deg ting som er ment å såre så får du også tåle å høre samme type ting om deg selv. Hvis du ikke gjør det - noe du tydeligvis ikke gjør siden du har rapportert det jeg skrev - da er det kanskje på tide å begynne å tenke på hva du selv skriver til andre.

 

Anonymkode: 5c707...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre er jeg enig i dette. En mann som ikke tar deg inn i sine framtidsplaner er ikke noe å satse på.

Anonymkode: 7871c...d48

Jeg er også enig i denne her..Dessverre..

Familievernkontoret kan ikke vente til etter fødsel men må ringes omgående. Få uansett en god venninne eller lignende i bakhånd, og noen til å overnatte med deg om han er dum nok til å reise i fra deg før du har født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja uff det er slemt å si at hun ikke må drukne seg i selvmelidenhet...

Anonymkode: b4e57...34d

Et spørsmål til deg...

Jeg forstår hi slik at de var to om å skaffe et barn til.. Synes du da det er naturlig/normalt at mannen ila svangerskapet legger om turnus på en slik måte at det får store konsekvenser for tiden rundt fødsel og fremtidig familieliv uten at hi  blir tatt med på råd?!

Kan du i tilfelle begrunne ditt synspunkt?

Anonymkode: a82d2...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke noen som kan overnatte hos deg de ukene mannen er ute? Jeg vil tro de fleste av de som har født eller snart skal føde,kan kjenne igjen den følelsen av å ha alt på mest mulig stell i forkant av en fødsel.  Er liksom ikke midt i en fødsel man har lyst å begynne organisere alt mulig annet enn å bare psuste, vertfall ikke måtte kle på å få et lite barn ut sammen med deg. 

Håper det løser seg på en god måte for deg.

Anonymkode: 37794...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser det er noen som har medlidenhet med meg ☺ klart jeg blir sint når det nærmer seg såpass termin og nå er muligheten blitt stor for at jeg må ta taxi mitt på natten med 1 barn med meg. Enkelte forsto innlegget mitt! Andre er bare ute etter å trolle slik som d34...;) jeg har overhodet ikke noen bekymringer for at mannen min er på tur ut av noe forhold heller 😅men kommunikasjonen kunne helt sikkert vært bedre siden det tok han så lang tid og fortelle meg at han var blitt omplassert permanent! Føler det er litt egoisme ute å går fra han side..samtidig som jeg også kan forstå at han gjerne vil ha 14 dager fri i mnd også.bedre for han mere arbeid for meg :/ han er vel sikkert redd for å spørre om fri rundt termin..ikke vet jeg 😬

Anonymkode: 5e7a2...736

Jeg som skrev det med at mannen gir inntrykk av å være på vei ut av forholdet. Årsaken til det er at i min verden så består et forhold av to likeverdige parter som kommuniserer, som samarbeider, som respekterer hverandre og som ikke bare sier de har omtanke for hverandre, men også viser det i praksis.

Dere to stryker totalt på kommunikasjon og samarbeid. Og mannen din stryker etter min mening totalt på å vise deg respekt og omtanke. Han bestemmer seg for at han vil bytte jobb. At den jobben gjør at du blir alenemor halve året, det tar han for gitt at du godtar uten å mukke. Og det virker ikke på deg som om han har presentert dette som noe han har tenkt grundig gjennom, hvordan det vil påvirke den første tiden etter barnet er født, permisjon, hva om du og/eller babyen får komplikasjoner etter fødselen, hvordan han har tenkt å kompensere for sitt fravær halve året i de periodene han er hjemme, hva han har tenkt å gjøre ekstra de ukene han er hjemme for å avlaste deg de periodene han er borte. Han bare informerer deg om at han har byttet jobb. Og han mener tydeligvis at du ikke fortjener den respekten å bli tatt med i vurderingen, at han kan lempe alt over på deg, og at du bare skal si ja til alt, uansett hvor store følger det får for deg. Det er det en slik oppførsel som han har ville fortalt meg om mannen. For det er så totalt utenkelig at en mann skal gjøre noe slikt uten å involvere meg. Jeg kunne ha godtatt en turnusordning slik om vi var sammen om prosessen, hadde diskutert på forhånd hvordan vi skulle løse kabalen, hvis mannen hadde vært ydmyk med tanke på hva en slik arbeidsordning ville føre til av merbelastning på meg. Men å bare bli informert om det etter at han har bestemt det, det er helt uakseptabelt i min verden. At han ikke vil være med på fødselen pga. den nye jobben er omtrent i samme klasse - det er slikt man må snakke om, spesielt siden du alene ikke kan ta deg av minste når du går i fødsel, og dere tydeligvis har problemer med å skaffe noen som kan være stand by hvis du går i fødsel når mannen er borte.

Det jeg reagerer så sterkt på er at han bare bestemmer seg, og slik skal det bli, han er urokkelig. Han kjører et sololøp, og det er ikke forenelig med et godt forhold på sikt hvis dere ikke får ryddet opp og om dere ikke lærer dere å kommunisere og samarbeide. For det gjør dere ikke i dag! Og når dere ikke kommuniserer og samarbeider, men du blir tatt for gitt, da tviler jeg på at det tar så lang tid etter at babyen er født før første innlegg kommer fra deg, hvor du er frustrert og lei deg og fortvilt fordi mannen ikke bidrar nok når han er hjemme, at han tar deg for gitt, at du er utslitt pga. at du i prinsipp er alenemor til to så små. Om du og/elller babyen i tillegg har komplikasjoner etter fødsel, så ser jeg på gru hvordan du får det med en mann som viser så lite forståelse og omtanke for dine følelser, dine behov og ditt liv.

Jeg håper du finner en løsning også på fødselen. Få en venninne som du kan ønske å ha med deg, eller innstill deg på at du kan få en god fødsel selv om du ikke skulle ha med deg noen. Forbered deg som om du blir alene ved fødselen, for det er stor sjanse for at du blir det. Og om mannen er hjemme når det skjer, så ta det som en positiv overraskelse. Husk også å avtale at noen kan passe minste de første x antall dagene etter fødsel hvis du blir alene, for du vet ikke hvordan din eller babyens form er etter fødselen, det er ikke sikkert du greier deg alene med begge barna i begynnelsen.

Jeg har sikkert vært krassere i tonen enn du har satt pris på, men jeg har skrevet det jeg gjør av omtanke for deg. For pr. i dag kommuniserer dere ikke, dere er ikke likeverdige i det forholdet - og det løpet dere (spesielt mannen) kjører nå er oppskriften på å ende med skillsmisse. Det kan dere unngå, men da må dere få hjelp til å lære dere å kommunisere med hverandre. Om ikke annet, gjør det for barna deres sin skyld!

 

Anonymkode: 5c707...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipt men slik har situasjonen blitt og istede for og se problemer så prøv og finn løsninger, har du en nabo som kan være barnevakt om vannet går på natten, er det noen som om komme og bo hos deg rundt termin, kan mannen søke velferdsperm?

Det positive med 14 på 14 av er at mannen din vill være mer hjemme og du vill få mer hjelp hele dager idenne turnusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det for andre som har menn på Nordsjøen, på båt osv da, finnes det ordninger så de kan bli hjemme i tilfelle fødsel? 

Anonymkode: 0e1c3...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, HanneMari Egmont skrev:

Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep.

Hanne Mari, forumansvarlig

Ble mitt innlegg slettet??😮 Greit å få en forklaring på det, for det kan jo umulig være fordi jeg kalte noen latterlig idiotisk?

Anonymkode: bbabd...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja stakkars deg du kommer jo aaaaldri til å overleve fødselen uten mannen sin hjelp,for du er jo helt tydlig hjelpeløs! Skal du ha mannen til å stå på sidelinjen å heie og juble??

Anonymkode: b4e57...34d

Hva med å svare litt ordentlig?

Anonymkode: 9d4ad...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ble mitt innlegg slettet??😮 Greit å få en forklaring på det, for det kan jo umulig være fordi jeg kalte noen latterlig idiotisk?

Anonymkode: bbabd...5c1

Nå vet jeg ikke hvilket innlegg det var siden de nå er borte, men noen innlegg ble slettet fordi de var en del av en personangrepsdebatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep.

Hanne Mari, forumansvarlig

Meget spesiell moderering i denne tråden!

Anonymkode: b782a...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HanneMari Egmont skrev:

Nå vet jeg ikke hvilket innlegg det var siden de nå er borte, men noen innlegg ble slettet fordi de var en del av en personangrepsdebatt.

Som jeg skrev, så kalte jeg noen latterlig idiotisk, og jeg adresserte den til anno 34d, for hun er skikkelig kvalm i denne tråden! Men det er visst greit det, mens å påpeke det er ugreit?

Anonymkode: bbabd...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev, så kalte jeg noen latterlig idiotisk, og jeg adresserte den til anno 34d, for hun er skikkelig kvalm i denne tråden! Men det er visst greit det, mens å påpeke det er ugreit?

Anonymkode: bbabd...5c1

Spørsmål til moderering skal egentlig tas på ris og ros. Men nei, det er ikke greit, derfor er de aller fleste av denne AB sine svar også moderert bort, og da forsvinner også svar/siteringer til de innleggene hans/hennes som er fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

For alt du vet kan fødselen begynne midt på lyse dagen så slutt å lage problemer av noe som ikke er problem!

Anonymkode: b4e57...34d

Hva feiler det deg, 34d?

Har noen knuffet til deg i butikken idag eller noe, slik at du bestemte deg for å hekse litt her som hevn?

Anonymkode: e0d4f...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...