Gå til innhold

kjenner jeg blir litt sint på mannen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

: har en mann som jobber 2 uker i strekk ute på havet. Dvs dem kan ikke bare gå i land å kjøre hvor dem vil..da dem kan være hvor som helst med båten. Dette er en relativt ny jobb for mannen, han har jobbet innen samme yrket i 15 år men har med vilje latt seg omplassere for å få en slik turnus 14/14. Inntil for 6 mnd siden jobbet han 5 min unna og etter planen så var jeg blitt gravid og trodde jo overhodet ikke han skulle bytte jobb til en slik turnus når vi planla barn nr 2. Han fortalte meg ikke engang at han takket ja til fast på denne båten før jeg var 25 uker på vei..vel alt er fordøyd og jeg har slått meg til ro med at jeg blir "alenemamma" til 2 halve mnd året rundt. MEN så ga jeg han beskjed at han har bare med å være til stede og støtte meg ved fødselen..for hva om vannet går mitt på natta slik som med forrige..bor også et stykke unna sykehuset og barnepass til andre barnet er også et stykke unna hjemmet. Klart han skulle være 100% tilgjengelig rundt termin sa han. Vel nå nærmer termin seg med stormskritt og tullingen har fått det for seg at han skal begynne ny jobbperiode rett før termin..er snakk om dager før termin. Sier han ikke kan være hjemme..må dra på jobb når ny jobbperiode starter. Forrige barnet kom litt før termin så tror jo også denne gjør det..kjenner jeg blir både sint og fortvilt for nå er sjangsen stor for at jeg blir å ende opp med å ta taxi til sykehuset å måtte drasse med meg andre barnet på veien. Og føde alene 😠😠😠

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

: har en mann som jobber 2 uker i strekk ute på havet. Dvs dem kan ikke bare gå i land å kjøre hvor dem vil..da dem kan være hvor som helst med båten. Dette er en relativt ny jobb for mannen, han har jobbet innen samme yrket i 15 år men har med vilje latt seg omplassere for å få en slik turnus 14/14. Inntil for 6 mnd siden jobbet han 5 min unna og etter planen så var jeg blitt gravid og trodde jo overhodet ikke han skulle bytte jobb til en slik turnus når vi planla barn nr 2. Han fortalte meg ikke engang at han takket ja til fast på denne båten før jeg var 25 uker på vei..vel alt er fordøyd og jeg har slått meg til ro med at jeg blir "alenemamma" til 2 halve mnd året rundt. MEN så ga jeg han beskjed at han har bare med å være til stede og støtte meg ved fødselen..for hva om vannet går mitt på natta slik som med forrige..bor også et stykke unna sykehuset og barnepass til andre barnet er også et stykke unna hjemmet. Klart han skulle være 100% tilgjengelig rundt termin sa han. Vel nå nærmer termin seg med stormskritt og tullingen har fått det for seg at han skal begynne ny jobbperiode rett før termin..er snakk om dager før termin. Sier han ikke kan være hjemme..må dra på jobb når ny jobbperiode starter. Forrige barnet kom litt før termin så tror jo også denne gjør det..kjenner jeg blir både sint og fortvilt for nå er sjangsen stor for at jeg blir å ende opp med å ta taxi til sykehuset å måtte drasse med meg andre barnet på veien. Og føde alene 😠😠😠

Anonymkode: 5e7a2...736

Mitt i påsken er det også 😠

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at dette er en mann som er for feig til å fortelle deg at han egentlig er på vei ut av forholdet, han prøver bare å provosere frem at du går fra ham, for han vil ikke ha på seg at det er han som går, spesielt ikke når kona er gravid.

Dra ham etter ballehårene til familievernkontoret. Men jeg hadde tatt en slik oppførsel som et tegn på at han er på vei ut av forholdet - for et i godt forhold med god kommunikasjon og respekt og omtanke for hverandre, der ville ikke slikt skje. Det virker som om han gjør det han gjør helt bevisst og at han mener at han kan gjøre som han vil helt uavhengig av deg, HI. Da er han ikke lenger fullt i forholdet.

Slutt å mase på ham, finn en god venninne du kan ta med deg på fødselen. Skap minst mulig stress rundt fødselen din. Går han glipp av fødselen er det ikke du som taper på det.

 

Anonymkode: 5c707...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

: har en mann som jobber 2 uker i strekk ute på havet. Dvs dem kan ikke bare gå i land å kjøre hvor dem vil..da dem kan være hvor som helst med båten. Dette er en relativt ny jobb for mannen, han har jobbet innen samme yrket i 15 år men har med vilje latt seg omplassere for å få en slik turnus 14/14. Inntil for 6 mnd siden jobbet han 5 min unna og etter planen så var jeg blitt gravid og trodde jo overhodet ikke han skulle bytte jobb til en slik turnus når vi planla barn nr 2. Han fortalte meg ikke engang at han takket ja til fast på denne båten før jeg var 25 uker på vei..vel alt er fordøyd og jeg har slått meg til ro med at jeg blir "alenemamma" til 2 halve mnd året rundt. MEN så ga jeg han beskjed at han har bare med å være til stede og støtte meg ved fødselen..for hva om vannet går mitt på natta slik som med forrige..bor også et stykke unna sykehuset og barnepass til andre barnet er også et stykke unna hjemmet. Klart han skulle være 100% tilgjengelig rundt termin sa han. Vel nå nærmer termin seg med stormskritt og tullingen har fått det for seg at han skal begynne ny jobbperiode rett før termin..er snakk om dager før termin. Sier han ikke kan være hjemme..må dra på jobb når ny jobbperiode starter. Forrige barnet kom litt før termin så tror jo også denne gjør det..kjenner jeg blir både sint og fortvilt for nå er sjangsen stor for at jeg blir å ende opp med å ta taxi til sykehuset å måtte drasse med meg andre barnet på veien. Og føde alene 😠😠😠

Anonymkode: 5e7a2...736

Ja stakkars deg du kommer jo aaaaldri til å overleve fødselen uten mannen sin hjelp,for du er jo helt tydlig hjelpeløs! Skal du ha mannen til å stå på sidelinjen å heie og juble??

Anonymkode: b4e57...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min første tanke er at dette er en mann som er for feig til å fortelle deg at han egentlig er på vei ut av forholdet, han prøver bare å provosere frem at du går fra ham, for han vil ikke ha på seg at det er han som går, spesielt ikke når kona er gravid.

Dra ham etter ballehårene til familievernkontoret. Men jeg hadde tatt en slik oppførsel som et tegn på at han er på vei ut av forholdet - for et i godt forhold med god kommunikasjon og respekt og omtanke for hverandre, der ville ikke slikt skje. Det virker som om han gjør det han gjør helt bevisst og at han mener at han kan gjøre som han vil helt uavhengig av deg, HI. Da er han ikke lenger fullt i forholdet.

Slutt å mase på ham, finn en god venninne du kan ta med deg på fødselen. Skap minst mulig stress rundt fødselen din. Går han glipp av fødselen er det ikke du som taper på det.

 

Anonymkode: 5c707...28c

Jeg tror jo ikke han er på vei ut av forholdet da. Han er meget hengivende når han er hjemme og han sender både kjærlighets meldinger og ringer for å si at han elsker meg når han er på jobb. Men egoistisk ja det er han absolutt! Tror ikke han forstår helt hva han steller i stand!

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jo ikke han er på vei ut av forholdet da. Han er meget hengivende når han er hjemme og han sender både kjærlighets meldinger og ringer for å si at han elsker meg når han er på jobb. Men egoistisk ja det er han absolutt! Tror ikke han forstår helt hva han steller i stand!

Anonymkode: 5e7a2...736

Han forventer vel at du oppfører deg som en oppegående voksen person å klarer å ta ansvar for deg selv! Hvis ikke så er det ikke rart at han er på vei ut av forholdet! Ta deg sammen å bli voksen!

Anonymkode: b4e57...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min første tanke er at dette er en mann som er for feig til å fortelle deg at han egentlig er på vei ut av forholdet, han prøver bare å provosere frem at du går fra ham, for han vil ikke ha på seg at det er han som går, spesielt ikke når kona er gravid.

Dra ham etter ballehårene til familievernkontoret. Men jeg hadde tatt en slik oppførsel som et tegn på at han er på vei ut av forholdet - for et i godt forhold med god kommunikasjon og respekt og omtanke for hverandre, der ville ikke slikt skje. Det virker som om han gjør det han gjør helt bevisst og at han mener at han kan gjøre som han vil helt uavhengig av deg, HI. Da er han ikke lenger fullt i forholdet.

Slutt å mase på ham, finn en god venninne du kan ta med deg på fødselen. Skap minst mulig stress rundt fødselen din. Går han glipp av fødselen er det ikke du som taper på det.

 

Anonymkode: 5c707...28c

Dessverre er jeg enig i dette. En mann som ikke tar deg inn i sine framtidsplaner er ikke noe å satse på.

Anonymkode: 7871c...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han forventer vel at du oppfører deg som en oppegående voksen person å klarer å ta ansvar for deg selv! Hvis ikke så er det ikke rart at han er på vei ut av forholdet! Ta deg sammen å bli voksen!

Anonymkode: b4e57...34d

Tror det er du som bør bli litt voksen.

Anonymkode: 7871c...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jo ikke han er på vei ut av forholdet da. Han er meget hengivende når han er hjemme og han sender både kjærlighets meldinger og ringer for å si at han elsker meg når han er på jobb. Men egoistisk ja det er han absolutt! Tror ikke han forstår helt hva han steller i stand!

Anonymkode: 5e7a2...736

Regner med at hengivenheten hans da gjerne skal lede til sex?

Han sier kanskje han elsker deg, men han har tydeligvis ingen respekt for deg, han anser ikke deg som en som har noe å si for hvordan han skal leve livet sitt. Han kjører et egoistisk løp som ligner veldig på det en singel mann gjør. En mann uten forpliktelser kan endre livet sitt så mye som han nå har gjort uten å spørre noen. Din mann oppfører seg som om han var singel.

Om du tror det er håp for ham og dere så må du få ham med deg på familievernkontoret så raskt som overholdet mulig. Slik det er i dag kommuniserer dere ikke, han tar deg for gitt, han har ingen respekt for deg, og han oppfører seg som om bare skal være en kone som er der, gjør alt for ham, som aldri stiller noen krav, som han ikke trenger ta hensyn til.

Nå er det rett før dere får barn nr. to. Det vil kreve langt mer av dere begge to. Om dere ikke lærer dere til å kommunisere bedre så er det ikke lenge før forholdet er over. Et forhold hvor den ene ikke respekterer den andre er et forhold som ikke har noen fremtid.

Anonymkode: 5c707...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja stakkars deg du kommer jo aaaaldri til å overleve fødselen uten mannen sin hjelp,for du er jo helt tydlig hjelpeløs! Skal du ha mannen til å stå på sidelinjen å heie og juble??

Anonymkode: b4e57...34d

Kanskje han kan være hjemme og ta seg av barn nr 1 når hun er på føden? Ikke noe trivelig å måtte ta taxi midt på natten når man har veer med et lite barn på siden sin til føden...

Anonymkode: f63be...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje han kan være hjemme og ta seg av barn nr 1 når hun er på føden? Ikke noe trivelig å måtte ta taxi midt på natten når man har veer med et lite barn på siden sin til føden...

Anonymkode: f63be...4d6

Leser du innlegget så er det ikke det hun skulle ha mannen til.Hun trengte mannen til å kjøre barnet til barnevakten for så å ha han med på fødeavdelingen som heiagjeng.

Anonymkode: b4e57...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan han egentlig bli hjemme da? Kan han ta permisjon i tilfelle du skal føde?

Anonymkode: 0e1c3...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

: har en mann som jobber 2 uker i strekk ute på havet. Dvs dem kan ikke bare gå i land å kjøre hvor dem vil..da dem kan være hvor som helst med båten. Dette er en relativt ny jobb for mannen, han har jobbet innen samme yrket i 15 år men har med vilje latt seg omplassere for å få en slik turnus 14/14. Inntil for 6 mnd siden jobbet han 5 min unna og etter planen så var jeg blitt gravid og trodde jo overhodet ikke han skulle bytte jobb til en slik turnus når vi planla barn nr 2. Han fortalte meg ikke engang at han takket ja til fast på denne båten før jeg var 25 uker på vei..vel alt er fordøyd og jeg har slått meg til ro med at jeg blir "alenemamma" til 2 halve mnd året rundt. MEN så ga jeg han beskjed at han har bare med å være til stede og støtte meg ved fødselen..for hva om vannet går mitt på natta slik som med forrige..bor også et stykke unna sykehuset og barnepass til andre barnet er også et stykke unna hjemmet. Klart han skulle være 100% tilgjengelig rundt termin sa han. Vel nå nærmer termin seg med stormskritt og tullingen har fått det for seg at han skal begynne ny jobbperiode rett før termin..er snakk om dager før termin. Sier han ikke kan være hjemme..må dra på jobb når ny jobbperiode starter. Forrige barnet kom litt før termin så tror jo også denne gjør det..kjenner jeg blir både sint og fortvilt for nå er sjangsen stor for at jeg blir å ende opp med å ta taxi til sykehuset å måtte drasse med meg andre barnet på veien. Og føde alene 😠😠😠

Anonymkode: 5e7a2...736

Men han kan vel ikke bare la vær å reise på jobb? Må vel søke om permisjon

Anonymkode: de12b...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Leser du innlegget så er det ikke det hun skulle ha mannen til.Hun trengte mannen til å kjøre barnet til barnevakten for så å ha han med på fødeavdelingen som heiagjeng.

Anonymkode: b4e57...34d

Og hvis du leser samme innlegget så ser du at hun skriver at hvis han ikke er hjemme så er det hun selv som må ta med barnet. 

Anonymkode: f63be...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis du leser samme innlegget så ser du at hun skriver at hvis han ikke er hjemme så er det hun selv som må ta med barnet. 

Anonymkode: f63be...4d6

Nei barnepasser kan fint hente barnet selv!

Anonymkode: b4e57...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... nå vet jeg ikke hvordan jobbmarkedet er der dere bor, mulig at han ikke hadde noe annet valg og derfor ikke så poenget i å involvere deg. Tankeløst ja, men ikke nødvendigvis et tegn på at han er på vei ut.

Kanskje feighet og som ligger i bunnen, redd for din reaksjon kanskje. 

Skjønner godt at du er fortvilet. 

Familievernkontor eller ei, dere må jobbe for å få bedre kommunikasjon dere imellom!

Anonymkode: a82d2...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei barnepasser kan fint hente barnet selv!

Anonymkode: b4e57...34d

Hvordan vet du det? Det kan være barnevakten har barn hun/han ikke kan forlate. I tillegg så kan det være at barnet er så lite at det ikke kan være hjemme aleine. Dessuten kan det være at fødselen skjer så raskt at hun ikke kan vente hjemme... Senarioene er mange, så derfor lurer jeg på hvordan du vet barnevakten kan hente barnet når HI selv sier at hun må ta med barnet i taxien? 

Anonymkode: f63be...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei barnepasser kan fint hente barnet selv!

Anonymkode: b4e57...34d

Gå og troll et annet sted 34d!

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er noen som har medlidenhet med meg ☺ klart jeg blir sint når det nærmer seg såpass termin og nå er muligheten blitt stor for at jeg må ta taxi mitt på natten med 1 barn med meg. Enkelte forsto innlegget mitt! Andre er bare ute etter å trolle slik som d34...;) jeg har overhodet ikke noen bekymringer for at mannen min er på tur ut av noe forhold heller 😅men kommunikasjonen kunne helt sikkert vært bedre siden det tok han så lang tid og fortelle meg at han var blitt omplassert permanent! Føler det er litt egoisme ute å går fra han side..samtidig som jeg også kan forstå at han gjerne vil ha 14 dager fri i mnd også.bedre for han mere arbeid for meg :/ han er vel sikkert redd for å spørre om fri rundt termin..ikke vet jeg 😬

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du det? Det kan være barnevakten har barn hun/han ikke kan forlate. I tillegg så kan det være at barnet er så lite at det ikke kan være hjemme aleine. Dessuten kan det være at fødselen skjer så raskt at hun ikke kan vente hjemme... Senarioene er mange, så derfor lurer jeg på hvordan du vet barnevakten kan hente barnet når HI selv sier at hun må ta med barnet i taxien? 

Anonymkode: f63be...4d6

Barnet er både for lite til å være alene hjemme og barnevakten har en 1 åring selv så stemmer bra dette! Forrige fødsel så gikk vannet plutselig mitt på natten og haddr så kraftige rier at jeg var helt satt ut 😬 så vil jo virkelig ikke bli sittende i den situasjonen alene med et barn i tillegg

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barnet er både for lite til å være alene hjemme og barnevakten har en 1 åring selv så stemmer bra dette! Forrige fødsel så gikk vannet plutselig mitt på natten og haddr så kraftige rier at jeg var helt satt ut 😬 så vil jo virkelig ikke bli sittende i den situasjonen alene med et barn i tillegg

Anonymkode: 5e7a2...736

For alt du vet kan fødselen begynne midt på lyse dagen så slutt å lage problemer av noe som ikke er problem!

Anonymkode: b4e57...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For alt du vet kan fødselen begynne midt på lyse dagen så slutt å lage problemer av noe som ikke er problem!

Anonymkode: b4e57...34d

Slutt å kommentere på innlegget mitt 34d..ønsker overhodet ikke dine meninger eller kommentarer!

Anonymkode: 5e7a2...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er kjipt å tenke på at han kanskje ikke er der men skjønner også at mannen vegrer seg for å spørre om permisjon. Arbeidsmarkedet til sjøs er meget krevende om dagen og det er mange som konkurrerer som samme jobb. Tror dere må jobbe sammen om å finne en god plan B som dere kan sette i verk enkelt dersom han ikke er hjemme. Lykke til!

Anonymkode: e4422...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å kommentere på innlegget mitt 34d..ønsker overhodet ikke dine meninger eller kommentarer!

Anonymkode: 5e7a2...736

Nei du vil jo kun ha svar over de som sier at det er sååå synd i deg..Det er jo ikke det!!

Anonymkode: b4e57...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...