Gå til innhold

Fotvorter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min har fått to fotvorter. Har forsøkt å få de vekk med sånn frysegreie fra apotek. Virker ikke. Kan fastlege ta de vekk,- eller får jeg henvisning et annet sted? Hva gjør jeg?

Anonymkode: eb1c8...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve noen netter med bananskall på, har brukt det med godt resultat. Du bare tar plastfolie rundt og taper litt så det holder seg på plass. Hvis ikke hadde jeg gått til legen, de frysegreiene på apoteket er ikke kaldt nok.

Anonymkode: 8ffcc...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å faktisk pelle de av.. la han sitte med foten i vann og såpe en halvtimes tid så huden blir skikkelig myk. Og så bruker du en pinsett og piller.. trikset er å få tak på siden slik at du kommer under og kan liksom rive av hele dritten..

Anonymkode: 78d8d...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med datteren min til fotterapeut med fotvorter Men selv behandlingen der tar tid. Vi har vært tilbake flere ganger før de nå er nesten borte. 

Anonymkode: e458f...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen kan fryse dem bort. Til små barn bør du ikke bruke midler fra apoteket. 

Hvis du prøver å pille dem bort, må du passe på å ikke bli smittet selv.  Det kan også lett begynne å blø. 

Anonymkode: 1c236...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevondt å pelle de bort. Jeg gjorde det da jeg hadde en stor en for noen år siden. Blødde i bøtter og spann også. 

Anonymkode: bfb01...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve Verucid. Datteren min trengte bare et par påsmøringer før de forsvant, mens jeg sleit et halvt år med å få dem bort. 

Var hos hudlege og skar bort fotvorter i barndommen, og det var vondt. 

Anonymkode: b4eb4...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi frøys 5åringens på fingrene. Det tok en fem, seks behandlinger før det hadde noen effekt. Minst to uker mellom hver behandling. Pluss en behandling hos legen (den første), han anbefalte å prøve frysing hjemme før vi gikk mer drastisk til verks. Hans mening var at feks skraping er så vondt at hun kunne få legeskrekk etterpå. Og det syns han var dumt å risikere for noe som tross alt ikke er farlig. Ubehagelig og til dels smittsomt, ja, men ikke farlig. 

Selv om de var stridige så gikk de endelig vekk, men det tok som sagt lang tid..

Anonymkode: 98fce...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt varierende effekt av frysing og Verucid. Frysing fungerte på enkelte av fotvortene, mens Verucid fungerte på andre. Frysing kan være litt vanskelig å få til for du må være helt sikker på at hele vorten blir fryst.

Den ene fotvorte var vi å fryste vekk hos fastlegen. Kostet 128,- men legen fikk endelig knekk på en som ikke vi klarte selv.

Anonymkode: 7374c...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fotvorte i 15 år. De siste fire hadde jeg enda en.

Den jeg hadde kortest forsvant samtidig som jeg begynte på en hestekur for mangel på d-vit. Året etter hadde jeg mangel igjen og tok igjen høyr doser d-vit. Da forsvant også den 15 år gamle vorta.

Jeg googlet litt og fant ut at det ikke er dokumentert, men at mange har opplevd det samme.

Anonymkode: 974af...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med frysing er at hvis du ikke får fryst roten, så hjelper det ikke.

På egne har jeg forsiktig klipt vekk hud til det vises en svart prikk, også brukt sprayen.

Ikke klipp vorter, det blør innmari og er kjempesmittsomt 

Anonymkode: 4e191...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt stor suksess med Vortefri. Krever ikke så ofte påføring som Verucid. Har prøvd begge midlene, og Vortefri fungerte best her.

Anonymkode: 9dc33...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...