Gå til innhold

Alenemor til tre barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror kanskje jeg er i ferd med å bli det. Hvordan ser hverdagen ut for deg som er alenemor med tre barn? Hvor gamle er de? Hva jobber du med? Får du noe hjelp?

Anonymkode: 7da18...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går greit. Litt slitsomt når minste går i Bhg for man er mer bunden ift å rekke å hente/levere og jobb

Jobber på kontor med mulighet for et par dager hjemmekontor i uken, flexitid ( fullstendig avhengig av dette) 

Har lang reisevei til jobb 1time + 20 min fra Bhg og hjem.

De elste går i 3 og 5 klasse. De klarer seg selv før og rett etter skolen. Kjører taxi fra døra og til skolen, da vi bor landlig

Etter jobb er det middag (lager alltid middag for to dager slik at de dagene det er treninger/ jeg må jobbe litt ekstra) så bruker jeg kun 30 min maks på kjøkkenet. 

Tjener greit, får en ekstra barnetrygd.

har barna 60%. Jobber inn i ukene jeg ikke har de og på kvelder.

har ingen hjelp av folk rundt meg overhode.

klarer meg greit. Litt ensomt til tider.

er veldig glad i jobben min og den gir meg mestring glede og energi i hverdagen

Anonymkode: c8bed...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene med 3 på 8, 10 og 14. Vært alene med de siden minste var 2. Har de 100%, jobber i bank med delvis flexitid. Jeg jobber MYE på kveldene da jeg har min egen kundeportefølje å ta meg av og de driter litt i at jeg er alene med barn, noe som er fullt forståelig. 

Leverer de minste barna på skolen 08.15 og har 5 eller 15 min til jobb, litt avhengig av hvilket kontor de vil ha meg på den aktuelle dagen. Eldste kommer seg av sted selv. Jobber som regel 08.30-17.00, så er det hjem og lage middag og så treninger alle dager, så må kjøre alle hit og dit, noen ganger er det samkjøring heldigvis. Når de to minste er i seng (ca 20.30) halvlager jeg middag til dagen etter og så legger jeg meg ca 23.30. Relativt sliten😂

Anonymkode: 24686...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er alene med 4 stk på 8mnd, 20mnd, 9,5 år og 13 år, pappa ville ikke mer når minsten kom, så han dro, og har nå ny dame og venter et barn til i Oktober, ironisk nok :/ men denne dama har ikke barn, og de bor hver for seg enn så lenge, de minste er hos far anhver lørdag-søndag,mens de 2 elsde har samvær med far anhver uke.

Var slitsomt i begynnelsen, men 13 åringen ( eneste jenta ) er veldig flink til og både hjelpe til hjemme og passe minste brødrene, uten at jeg ber om det, så har heldigvis mye hjelp i henne, 9,5 åringen er også flink til og se etter brødrene og ta sitt egen rom, så er heldig.

de 2 minste går i bhg, minsten begynte nå 1 mars, sliter litt på samvittigheten,men måtte begynne og jobbe tidligere da, når jeg er alene

Anonymkode: 1d3b9...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, damer, dere er superhelter, og til enorm inspirasjon. 

❤️

HI

Anonymkode: 7da18...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 barn alene 100 %. Sykepleier i turnus. Får heldigvis hjelp av foreldrene mine kvelder og helger. Går veldig fint :-) tøft til tider, lite alenetid, men fornøyd med livet mitt 

Anonymkode: 22936...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært alene med mine tre siden yngste var 2 - de er nå 8, 11 og 14. Det har vært slitsomt til tider, men aldri uoverkommelig. Nå skal det sies at bruddet var mitt valg, og mye av grunnen var at eksmannen slet psykisk og ikke var noen snill mann.. Jeg var derfor i praksis allerede alene om det praktiske. Rutiner og struktur (leggetider, lekser osv) har vært veldig viktig for at dagene våre skal gå rundt. Jeg jobber også 80%, og har med det valgt bedre tid over god økonomi. Det har vært verd det! Husarbeid og lekser har vi puslet med sammen, og helt strøkent er det sjelden😉 Jeg har prøvd å ha åpne dører ift venner, og det har også redusert henting og bringing en del. Både fordi de er en del sammen hjemme, men også fordi vi har mange å samkjøre med ift fritidsaktiviteter. Har lite avlastning ellers. Dyre utenlandsferier har vi aldri vært på, selv om jeg gjerne skulle hatt råd til det😕 Det er litt kjedelig siden de fleste vennene har vært på det. Vi reiser alltid en tur, da, men jeg har måttet prioritere det "jevne" i stedet for å svi av mye på få dager.. Jeg har vært heldig på den måten at ingen av barna strever på noe vis. De har mange venner, skolen går greit og de har vært veldig lite syke. Mine beste råd til deg er: gode rutiner i hverdagen, ta med barna i huslige aktiviteter fra starten (så du ikke sliter deg ut), gi litt blaffen i å ha strøkent hus. Det er også lov å ta en bok eller noe og si at de får styre seg litt selv iblant😉 De blir jo stadig mer selvstendige også, tross alt låner vi dem jo bare noen år😍

Anonymkode: 61972...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...