Gå til innhold

Ul viser gutt.. hvor mange av dere har fått ei jente?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs vel hvor sikre de er. Vi var på UL i uke 15, og første som dukker opp på skjermen var penis og baller, til og med jeg og far, klarte å se hva det var for noe. Og legen sa at han var helt sikker på at det var gutt. Og vi fikk gutt.

Datteren våres var ikke så lysten på å vise seg fram, så der fikk vi beskjed om at de trodde det var en jente, men de kunne ikke si helt sikkert.

Anonymkode: ee5cf...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden hørte jeg om et par som hadde 5 gutter og de ventet nr 6. På ultra fikk de beskjed om at de ventet jente. Ut kom gutt...

Anonymkode: 156f5...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

For mange år siden hørte jeg om et par som hadde 5 gutter og de ventet nr 6. På ultra fikk de beskjed om at de ventet jente. Ut kom gutt...

Anonymkode: 156f5...77f

Huff da hadde jeg blir utrolig skuffet.

Jeg er 23 uker påvei og tør ikke sjekke kjønnet på ul enda, da jeg fortsatt håper intenst på ei jente. Er så usikker på om jeg bør finne det ut før fødsel eller vente. Er redd for å blir altfor skuffet.

Anonymkode: 177b8...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff da hadde jeg blir utrolig skuffet.

Jeg er 23 uker påvei og tør ikke sjekke kjønnet på ul enda, da jeg fortsatt håper intenst på ei jente. Er så usikker på om jeg bør finne det ut før fødsel eller vente. Er redd for å blir altfor skuffet.

Anonymkode: 177b8...e82

Trådstarter her:

ja jeg og hadde blitt skuffet av det. 

Her har magefølelsen hele tiden sagt jente, jenta vi har fra før ønsker seg intenst en lillesøster og andre som tidligere har hatt korrekt på kjønn har tippet jente. Mentalt var jeg derfor veldig forberedt på at det skulle være jente, men hun som foretok oul mente bestemt det var gutt. Jeg hater å innrømme det, men jeg ble faktisk innmari skuffet og overrasket. Er forsåvidt glad for barnet og at det nå ser ut til å gå bra, da vi tidligere har mistet i uke 12. Er derfor egentlig glad for at skuffelsen kom nå og ikke ved fødsel, for da har jeg tid til å bearbeide det og komme meg videre. Har bestilt ekstra ul med 3D for å få sjekket en ekstra gang, dette fordi jeg ikke klarer å slå fra meg magefølelsen og at jeg ikke klarer å stole 100% på hun som tok oul. Klarte virkelig ikke å se det hun sa. Enten får jeg bekreftet magefølelsen eller så får jeg bekreftet at jeg tar feil og virkelig kan bearbeide skuffelsen, slik at jeg klarer å glede meg over svangerskapet. 

Jeg vet at dette er irrasjonelle tanker og blir sikkert halshugd fordi jeg innrømmer at jeg er skuffet over kjønn, men tro det eller ei det er ganske vanlig, man snakker bare alt dor lite om det. Alt av hormoner og det man har klart å forestille seg i løpet av noen mnd gjør at jeg føler litt at jeg har mistet jenta jeg har sett for meg en fremtid sammen med. Så derfor trenger jeg noe tid på å nå stille om hodet på at det kommer en gutt. 

Men kanskje stemmer magefølelsen og jeg vet om flere som har ventet på gutten og ut kom jenta. Derfor ble jeg faktisk litt nysgjerrig på om det er mange som har opplevd det. Så kiipt å nå forberede seg på gutt også kommer jenta likevel. 

Jeg har derfor begynt å handle inn nøytrale klær, vi har de dyre tingene i nøytrale farger og vi har forsåvidt valgt å ikke fokusere så mye på kjønn men bare glede oss over babyen. Jeg må likevel bearbeide tanker og følelser mens hormonene nå bruser rundt i kroppen 🙈

Anonymkode: d1cb6...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎14‎.‎03‎.‎2018 den 20.06, Anonym bruker skrev:

Trådstarter her:

ja jeg og hadde blitt skuffet av det. 

Her har magefølelsen hele tiden sagt jente, jenta vi har fra før ønsker seg intenst en lillesøster og andre som tidligere har hatt korrekt på kjønn har tippet jente. Mentalt var jeg derfor veldig forberedt på at det skulle være jente, men hun som foretok oul mente bestemt det var gutt. Jeg hater å innrømme det, men jeg ble faktisk innmari skuffet og overrasket. Er forsåvidt glad for barnet og at det nå ser ut til å gå bra, da vi tidligere har mistet i uke 12. Er derfor egentlig glad for at skuffelsen kom nå og ikke ved fødsel, for da har jeg tid til å bearbeide det og komme meg videre. Har bestilt ekstra ul med 3D for å få sjekket en ekstra gang, dette fordi jeg ikke klarer å slå fra meg magefølelsen og at jeg ikke klarer å stole 100% på hun som tok oul. Klarte virkelig ikke å se det hun sa. Enten får jeg bekreftet magefølelsen eller så får jeg bekreftet at jeg tar feil og virkelig kan bearbeide skuffelsen, slik at jeg klarer å glede meg over svangerskapet. 

Jeg vet at dette er irrasjonelle tanker og blir sikkert halshugd fordi jeg innrømmer at jeg er skuffet over kjønn, men tro det eller ei det er ganske vanlig, man snakker bare alt dor lite om det. Alt av hormoner og det man har klart å forestille seg i løpet av noen mnd gjør at jeg føler litt at jeg har mistet jenta jeg har sett for meg en fremtid sammen med. Så derfor trenger jeg noe tid på å nå stille om hodet på at det kommer en gutt. 

Men kanskje stemmer magefølelsen og jeg vet om flere som har ventet på gutten og ut kom jenta. Derfor ble jeg faktisk litt nysgjerrig på om det er mange som har opplevd det. Så kiipt å nå forberede seg på gutt også kommer jenta likevel. 

Jeg har derfor begynt å handle inn nøytrale klær, vi har de dyre tingene i nøytrale farger og vi har forsåvidt valgt å ikke fokusere så mye på kjønn men bare glede oss over babyen. Jeg må likevel bearbeide tanker og følelser mens hormonene nå bruser rundt i kroppen 🙈

Anonymkode: d1cb6...03f

Litt godt å høre at jeg ikke ehet helt alene om å føle det sånn. Vet fortsatt ikke kjønnet til barnet I min mage, men vurderer nå en UL for å gjøre som deg. Altså hvis det er enda en gutt så får jeg bearbeidet skuffelsen før fødsel. Har mest nøytrale klær her (foruten det som jeg har spart fra forrige gutt). Skal holde meg uviten litt til og så kanskje jeg tar en UL I mai eller juni. Tenker litt at det bare er dumt jo lenger jeg går med håpet om at det kan være en jente I magen hvis det ikke er det. Akkurat nå klarer jeg ikke se for meg noen guttenavn jeg liker engang.

Anonymkode: 177b8...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 den 20.06, Anonym bruker skrev:

Trådstarter her:

ja jeg og hadde blitt skuffet av det. 

Her har magefølelsen hele tiden sagt jente, jenta vi har fra før ønsker seg intenst en lillesøster og andre som tidligere har hatt korrekt på kjønn har tippet jente. Mentalt var jeg derfor veldig forberedt på at det skulle være jente, men hun som foretok oul mente bestemt det var gutt. Jeg hater å innrømme det, men jeg ble faktisk innmari skuffet og overrasket. Er forsåvidt glad for barnet og at det nå ser ut til å gå bra, da vi tidligere har mistet i uke 12. Er derfor egentlig glad for at skuffelsen kom nå og ikke ved fødsel, for da har jeg tid til å bearbeide det og komme meg videre. Har bestilt ekstra ul med 3D for å få sjekket en ekstra gang, dette fordi jeg ikke klarer å slå fra meg magefølelsen og at jeg ikke klarer å stole 100% på hun som tok oul. Klarte virkelig ikke å se det hun sa. Enten får jeg bekreftet magefølelsen eller så får jeg bekreftet at jeg tar feil og virkelig kan bearbeide skuffelsen, slik at jeg klarer å glede meg over svangerskapet. 

Jeg vet at dette er irrasjonelle tanker og blir sikkert halshugd fordi jeg innrømmer at jeg er skuffet over kjønn, men tro det eller ei det er ganske vanlig, man snakker bare alt dor lite om det. Alt av hormoner og det man har klart å forestille seg i løpet av noen mnd gjør at jeg føler litt at jeg har mistet jenta jeg har sett for meg en fremtid sammen med. Så derfor trenger jeg noe tid på å nå stille om hodet på at det kommer en gutt. 

Men kanskje stemmer magefølelsen og jeg vet om flere som har ventet på gutten og ut kom jenta. Derfor ble jeg faktisk litt nysgjerrig på om det er mange som har opplevd det. Så kiipt å nå forberede seg på gutt også kommer jenta likevel. 

Jeg har derfor begynt å handle inn nøytrale klær, vi har de dyre tingene i nøytrale farger og vi har forsåvidt valgt å ikke fokusere så mye på kjønn men bare glede oss over babyen. Jeg må likevel bearbeide tanker og følelser mens hormonene nå bruser rundt i kroppen 🙈

Anonymkode: d1cb6...03f

Gutt er fantastisk. Om noen år vil jeg du skal tenke tilbake på innlegget her og gjøre opp statue. Jeg kan garantere deg at du kommer til å riste på hodet av deg selv. Så HELDIG du er som får oppleve begge dele! Små gutter er store skatter. ( på lik linje som jenter er det) Skal ikke halshugge deg for å ønske deg noe som helst, MEN er helt sikker på at du kommer til å se annerledes på det når du har fått ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her kommer 4 jenta så må innrømme at det hadde vært ekstra kos med en gutt. Jaja var en jeg kjente som hadde 4 jenter også fikk endelig en gutt men han hadde downs syndrom så må bare tenke st det viktigste er at hun er frisk, men har alltid sett meg selv som guttemamma, og nå bare jenter 😅😅 Men har verdens fineste jenter ❤️❤️

Anonymkode: 8a0f9...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei! Jeg er spent på hvordan det gikk? Ble det gutt eller jente på deg!  Jeg forstår følelsen kjempefint. Man har sett frem til og drømt om er spesielt kjønn, og plutselig blir alt dette snudd på hodet. Men tenk så heldig du er som evt får en av hvert. 

Jeg har selv to gutter. Å se at første var gutt på ul var helt ok, men litt skuffelse var det i noen sek når jeg fikk vite det på ultralyden. Med gutt nummer to var jeg sikker på at det var ei jente. Jeg så på rosa klær og gleder meg. Alle mente at nå kommer nok jenta. Etter ultralyd med nummer to gråt jeg i ei uke alene på rommet. Jeg innså at jeg kanskje aldri kom til å bli jente til ei mamma.. Det var ikke det at jeg ikke ville ha gutt. Bare det at jeg følte jeg mista den imaginære jenta i hodet mitt. 

Anonymkode: 23292...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...