Gå til innhold

Størrelser på klær til kvinner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Greit nok st jeg er overvektig. Har store pupper og store lår noe som gjør at jeg må ha større størrelser. Mange steder kan jeg ha l og xl. Men hvorfor går ikke mye turklær også på GMAX og xxl opp mer enn til xxl. Ser støtt og stadig klær til menn i de samme butikkene er oppe i xxxxxxxl omtrent. 

Dagens frustrasjon

Anonymkode: 5a721...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Over xxl bruker man unisex-klær.

Stormberg har mye stort, har jeg registrert.

Anonymkode: 2ffc2...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit nok st jeg er overvektig. Har store pupper og store lår noe som gjør at jeg må ha større størrelser. Mange steder kan jeg ha l og xl. Men hvorfor går ikke mye turklær også på GMAX og xxl opp mer enn til xxl. Ser støtt og stadig klær til menn i de samme butikkene er oppe i xxxxxxxl omtrent. 

Dagens frustrasjon

Anonymkode: 5a721...62f

Skjønner deg godt. Jeg synes og sjelden xxl er så veldig xxl

Anonymkode: 21264...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse. Heldigvis oppdaget jeg stormberg sine turbukser😍 Og ullongser. De er i store str. 

Sjekk Lia buksene fra Stormberg. De passer store romper og store lår👏😁👏

Anonymkode: b6d93...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Full forståelse. Heldigvis oppdaget jeg stormberg sine turbukser😍 Og ullongser. De er i store str. 

Sjekk Lia buksene fra Stormberg. De passer store romper og store lår👏😁👏

Anonymkode: b6d93...2af

Lia buksa har jeg og, liker den veldig godt og kan absolutt anbefale den

Anonymkode: 21264...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Over xxl bruker man unisex-klær.

Stormberg har mye stort, har jeg registrert.

Anonymkode: 2ffc2...54d

Problemet er at det ikke er unisex de har på XXL, det er herretøy. Og om du da vil ha ei turbukse i f.eks xxxl, så er den også tilpasset beinlengden til en på 1.90. For ei dame på 1.60 betyr det da at den lomma som skal være på låret henger nede på kneet og at borrelåsen nederst på beinet må klippes av. Jakker blir tilsvarende lange på ermer og lengde, og det ender opp med at man har tøy som er lite funksjonelt i tillegg til at man ser ut som en tiåring i pappas klær. Et annet problem er at det er enormt store forskjeller på merker. Kari Traa i xl er f.eks på størrelse med Stormbergs M. 

Anonymkode: 6b00b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at det ikke er unisex de har på XXL, det er herretøy. Og om du da vil ha ei turbukse i f.eks xxxl, så er den også tilpasset beinlengden til en på 1.90. For ei dame på 1.60 betyr det da at den lomma som skal være på låret henger nede på kneet og at borrelåsen nederst på beinet må klippes av. Jakker blir tilsvarende lange på ermer og lengde, og det ender opp med at man har tøy som er lite funksjonelt i tillegg til at man ser ut som en tiåring i pappas klær. Et annet problem er at det er enormt store forskjeller på merker. Kari Traa i xl er f.eks på størrelse med Stormbergs M. 

Anonymkode: 6b00b...0f2

Men dameklær blir også lengre i større størrelser. Selv er jeg 1.84 og må ha XL i damebukser for å få lang nok bukse. Jeg kjøper de med stramming i livet. I herre/unisex (som kan taes under ett fordi herre og unisex har samme størrelsemål) kan jeg greie meg med L, men den er like brei som XL i dame.

Min konklusjon etter prøving og leting gjennom mange år, er at unisex/herre ikke er lengre enn dame om man går ned en størrelse. Tilsvarende er ikke damestørrelsen kortere om man går opp en størrelse.

Anonymkode: 2ffc2...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i klesbutikk og vi tar inn det som selger mest, rett og slett. Skulle gjerne hatt alt i alle str, men det er det rett og slett ikke plass til. Det er også de stlrste str vi ofte sitter igjen med og må selgt med tap på salget.

Anonymkode: 053f9...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i klesbutikk og vi tar inn det som selger mest, rett og slett. Skulle gjerne hatt alt i alle str, men det er det rett og slett ikke plass til. Det er også de stlrste str vi ofte sitter igjen med og må selgt med tap på salget.

Anonymkode: 053f9...b27

Men hvorfor er det da alltid XS og S som henger på stativene når det er salg?!? 

Anonymkode: 25e18...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor er det da alltid XS og S som henger på stativene når det er salg?!? 

Anonymkode: 25e18...25a

Godt poeng. Sånn er det de aller fleste steder jeg har sett. 

Anonymkode: 6b00b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i klesbutikk og vi tar inn det som selger mest, rett og slett. Skulle gjerne hatt alt i alle str, men det er det rett og slett ikke plass til. Det er også de stlrste str vi ofte sitter igjen med og må selgt med tap på salget.

Anonymkode: 053f9...b27

Det blir litt som det argumentet jeg møtte fra en ansatt hos Cubus en gang jeg skulle kjøpe guttepysj. Det hang 11 ulike jentepysjer på stativet, samt en del nattkjoler, og så hang det to slags guttepysj og ingen som kunne gå som kjønnsnøytrale. Jeg spurte hvorfor de ikke hadde flere guttepysjer (altså uten rosa), men da sa damen at det solgte de så lite av, så de tok inn bare to slag. Jeg spurte da om det at de kun hadde to slag kunne gjøre at folk valgte å handle guttepysj et sted med bedre utvalg, men det trodde hun ikke. Da jeg spurte på HM på det samme senteret, der de hadde mange guttepysjer, så kunne de fortelle at de solgte like mye til gutt som til jente. 

Damer som bruker XL slutter jo å gå til en butikk der de vet at de neppe finner noe som passer, så om dere tar inn en eller tto i XL, så kan det godt hende at de ikke blir solgt. Om dere derimot er kjent for at dere også har store størrelser, så vil store damer shoppe der. 

Anonymkode: 6b00b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i klesbutikk og vi tar inn det som selger mest, rett og slett. Skulle gjerne hatt alt i alle str, men det er det rett og slett ikke plass til. Det er også de stlrste str vi ofte sitter igjen med og må selgt med tap på salget.

Anonymkode: 053f9...b27

Det virker jo motsatt vei og, Ingen vits å gå inni en butikk som ikke fører størrelsen en bruker. Dere selger jo selvfølgelig det mest, for det er det dere har

Anonymkode: 21264...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans, og særlig cecilie skog sin kolleksjon har gode str i turtøy 😉 dagens tips 👍🏻 Det har de f.eks på komplettfritid og ulike sportsbutikker. Liker de myyyyyye bedre enn Stormberg sitt, synes det er en vesentlig kvalitetsforskjell på de to merkene..

Anonymkode: e86ae...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i klesbutikk og vi tar inn det som selger mest, rett og slett. Skulle gjerne hatt alt i alle str, men det er det rett og slett ikke plass til. Det er også de stlrste str vi ofte sitter igjen med og må selgt med tap på salget.

Anonymkode: 053f9...b27

Selge med tap? Narr meg ikke til å le. Med den avansen det er på klær, så er det nok kun noe av det som henger på 50-kronersstativet som blir solgt med tap. 

Anonymkode: 0571c...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selge med tap? Narr meg ikke til å le. Med den avansen det er på klær, så er det nok kun noe av det som henger på 50-kronersstativet som blir solgt med tap. 

Anonymkode: 0571c...503

Mulig det er slik på HM og Cubus, men ikke her jeg jobber. Du skulle sett brutto'n de dager vi selger mye 70%. Fortjeneste er ikke utsalgspris - innkjøpspris, så enkelt er det ikke.

Str som blir unnlatt går selvfølgelig av erfaring og statistikk. Ingenting blir kuttet over natten ved å stikke fingeren i været. 

Anonymkode: 053f9...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bergans, og særlig cecilie skog sin kolleksjon har gode str i turtøy 😉 dagens tips 👍🏻 Det har de f.eks på komplettfritid og ulike sportsbutikker. Liker de myyyyyye bedre enn Stormberg sitt, synes det er en vesentlig kvalitetsforskjell på de to merkene..

Anonymkode: e86ae...f7e

Vesentlig forskjell i pris og.

Anonymkode: 21264...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i klesbutikk og vi tar inn det som selger mest, rett og slett. Skulle gjerne hatt alt i alle str, men det er det rett og slett ikke plass til. Det er også de stlrste str vi ofte sitter igjen med og må selgt med tap på salget.

Anonymkode: 053f9...b27

Jeg ligger i overkant av de «vanlige» størrelsene og er oftest for liten til plus size. Jeg går ikke og sier i fra om jeg ikke finner klær jeg passer. Ser også at det svært ofte er mye smått på salg.

 

Og hva er greia med at f.eks Hm tømmes for truser i m, l og xl med én gang de kommer inn, men mener at det ikke er marked for å ta inn mer i disse størrelsene?

Anonymkode: 1c444...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ligger i overkant av de «vanlige» størrelsene og er oftest for liten til plus size. Jeg går ikke og sier i fra om jeg ikke finner klær jeg passer. Ser også at det svært ofte er mye smått på salg.

 

Og hva er greia med at f.eks Hm tømmes for truser i m, l og xl med én gang de kommer inn, men mener at det ikke er marked for å ta inn mer i disse størrelsene?

Anonymkode: 1c444...667

Det er ikke bare i truser ol som blir tømt for disse størrelsene. Liker meg godt på byoung og handler litt der og der går ofte str 42 og 44 eller l og xl ut med engang. På salg er det alltid de små størrelsene...

Fant meg faktisk jakke idag (bergans) min første så litt fornøyd hahah

 

HI

Anonymkode: 5a721...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bare i truser ol som blir tømt for disse størrelsene. Liker meg godt på byoung og handler litt der og der går ofte str 42 og 44 eller l og xl ut med engang. På salg er det alltid de små størrelsene...

Fant meg faktisk jakke idag (bergans) min første så litt fornøyd hahah

 

HI

Anonymkode: 5a721...62f

Jeg og. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke tror at de som er litt store/overvektige ønsker å handle i vanlige butikker, i stedet for å stå til spott og spe i en egen krok med klær for bare store størrelser. I tillegg så er jo ofte utvalget i de krokene til å grine av.

Anonymkode: 21264...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vesentlig forskjell i pris og.

Anonymkode: 21264...e83

Tja...... enig at det var det før, men nå synes jeg Stormberg tar igjen andre merker på pris, men ikke kvalitet. 1599 for sånn tynn boblejakke på Stormberg, 1999 for mye bedre kvalitet, passform og str fra Bergans.......men selvsagt smak og behag der og. 

Anonymkode: e86ae...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...