Gå til innhold

Krapylian Nathanielsandergollian Finmaskam Haramsand


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Null klasse, null dannnelse og null utdannelse. Og alt dette gir de glatt videre til neste generasjon. Sånn går det lett når barn får barn.

Anonymkode: 76687...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de aller verste harrynavnene i det siste er «Emilian». Et tullete fantasinavn med en helt unødvendig moteendelse klistret på, der navnets tradisjonelle form Emil ville holdt lenge og vært mye mer smakfull. Det er litt som å slenge på moteendelsen -ian på andre navn, som:

Henrikian, Geirian, Aslakian, Toroddian, Berntian, Vemundian, Arnvedian, Kjellian, Petterian, Christopherian, Bjørnian, Knutian, Erikian, Gunnarian, Leifian, Øyvindian, Arildian, Thorbjørnian, Sigurdian.

I artikkelen over er det en ung som mor som insisterer på kombinere dette grusomme navnet med et annet grusomt navn, «Nathaniel».

Anonymkode: e78ba...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et eksempel: En ung mor som gir sine barn navnene:

Noah-Nathaniel, Milian-Mattheus, Adriel-Amadeus, Lone-Leandra-Miracle (sic!) og Eliana-Esthelle

Med andre ord, hun har funnet de aller verst tenkelige navnene og presset dem sammen med bindestreker. God dag, mitt navn er Adriel-Amadeus de Lange, liksom.

Grøss! Her burde folkeregisteret sagt plent nei, men neida! Alt er visst lov nå.

https://www.seher.no/kjendis/june-maria-25-er-norges-yngste-seksbarns-mor/68699066

Anonymkode: e78ba...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle de kjerringnavnene som eldre mødre gir barna sine😂

Anonymkode: 31d85...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Anonym bruker said:

Hva med alle de kjerringnavnene som eldre mødre gir barna sine😂

Anonymkode: 31d85...3f2

Hva i all verden er «eldre mødre»? Jeg trodde ikke eldre kvinner kunne få barn. Det finnes voksne kvinner som får barn, altså kvinner fra sånn ca. 25 til og med 30-årene, et spenn på rundt 15 år hvor alle er relativt unge. Avhengig av hvor modne de er kan sikkert også noen i alderen 23, 24 regnes med til denne gruppen.

Og så finnes det de unge mødrene, folk som har droppet ut av videregående og fått barn som tenåringer (evt. rundt 20 hvis de er lite modne) og blitt «ung mor»-blogger som som hun derre Rannveig-personen.

Anonymkode: e78ba...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ian/-ander/-iel-syken kan oppsummeres slik:

Krapylian-Salamander-Aspergiel

 

 

Anonymkode: e78ba...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva i all verden er «eldre mødre»? Jeg trodde ikke eldre kvinner kunne få barn. Det finnes voksne kvinner som får barn, altså kvinner fra sånn ca. 25 til og med 30-årene, et spenn på rundt 15 år hvor alle er relativt unge. Avhengig av hvor modne de er kan sikkert også noen i alderen 23, 24 regnes med til denne gruppen.

Og så finnes det de unge mødrene, folk som har droppet ut av videregående og fått barn som tenåringer (evt. rundt 20 hvis de er lite modne) og blitt «ung mor»-blogger som som hun derre Rannveig-personen.

Anonymkode: e78ba...ecf

Jeg er en ung mor selv. Jeg har fullført videregående med barn (hadde permisjon i 4 uker), og nå som 19 åring er jeg ferdig med første året av en master. Jeg har ett gammelt sterkt norskt navn på min datter, så synes det blir litt for dumt å si at unge mødre er de som har typiske «tullenavn». Jeg vet om 3 små gutter som heter matheo og deres mødre er over 30 år, så voksne velger jo også moderne navn.

Anonymkode: 31d85...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha hysterisk at småripsen sier «Han skal ha et unikt navn», og så blir navnet Emilian Nathaniel. 

Ja der var du jammen nytenkende, Frøken Strøken

Anonymkode: 25907...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 14.51, Anonym bruker skrev:

Hva er greia med alle disse helt forferdelige, grusomme navnene «unge mødre» velger for de stakkars barna sine??

 

http://www.side2.no/aktuelt/her-er-dobbeltnavnene-unge-foreldre-velger/3728777.html

Anonymkode: e78ba...ecf

Har lest artiklen.

Det er navneforskeren selv som har laget alle de mest oppsiktsvekkende navnekombinasjoner, så jeg synes det blir litt feil å bruke artiklen som grunnlag for å hetse unge mødre.

Og så skjønner jeg ikke denne trangen mange (eldre?) mødre har til å hevde seg ved å poengtere hvor dumme yngre mødre er. Jeg var selv over 30 da jeg fikk første barn (og begge mine barn har enkeltnavn. Opplyst for det tilfelle at noen ser det som et tegn på intelligens.(😄)) men jeg har da truffet nok mødre til å se at der finnes både mere og mindre intelligente mødre både blant de eldre og de yngre. Og det avspeiles ikke nødvendigvis i navnevalget.

Ingen er et bedre menneske fordi de navngir sønnen sin Emil i stedet for Emilian! 

Anonymkode: b8e68...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 den 9.59, Anonym bruker skrev:

Jeg er en ung mor selv. Jeg har fullført videregående med barn (hadde permisjon i 4 uker), og nå som 19 åring er jeg ferdig med første året av en master. Jeg har ett gammelt sterkt norskt navn på min datter, så synes det blir litt for dumt å si at unge mødre er de som har typiske «tullenavn». Jeg vet om 3 små gutter som heter matheo og deres mødre er over 30 år, så voksne velger jo også moderne navn.

Anonymkode: 31d85...3f2

Dette handler ikke om deg som enkeltperson. Men om tendenser man ser hos mødre i ulike aldersgrupper. Du lærer sikkert mer om statistikk når du nærmer deg slutten av mastergraden din.

Som ung mor har du sikkert møtt, og kommer sikkert til å fortsette å møte folk som har gjort seg opp noen tanker om deg bare med bakgrunn i at du er ung mor. Det er jo dessverre fordi mange unge mødre lever opp til disse forventningene folk har til dem. Det er ikke noe å ta seg nær av, eller kjempe i mot. La folk tro det de vil, ikke bry deg om dem. Du vet jo hva som er riktig. Når du blir litt eldre går det over.

Anonymkode: 9cdf7...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...