Gå til innhold

Strikkedamer! Hva strikker du nå?


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg strikker genser til min mann https://www.strikkehula.no/lothepus-fjorden.html

Skulle gjerne strikket wiolakoften til meg selv, men har nettopp strikket ferdig Blanda drops fra Vanja og en Bøvertun med rundfelling. Blir ikke nok en kofte på meg i år i hvert fall. 

Når jeg er ferdig med genseren til min mann, skal jeg begynne på ullbukse til meg selv. Fryser alltid på rumpa og nedover lårene når jeg er ute på vinteren. https://www.strikkemekka.no/viking-ellinor-bukse-merinosuperfin&size=10356 Har kjøpt garn til genseren også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg strikker genser til min mann https://www.strikkehula.no/lothepus-fjorden.html

Skulle gjerne strikket wiolakoften til meg selv, men har nettopp strikket ferdig Blanda drops fra Vanja og en Bøvertun med rundfelling. Blir ikke nok en kofte på meg i år i hvert fall. 

Når jeg er ferdig med genseren til min mann, skal jeg begynne på ullbukse til meg selv. Fryser alltid på rumpa og nedover lårene når jeg er ute på vinteren. https://www.strikkemekka.no/viking-ellinor-bukse-merinosuperfin&size=10356 Har kjøpt garn til genseren også. 

Fin bukse! Jeg har ribbestrikket bukse fra Vanjastrikk på planen. Nøstebarnbukser for voksne 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med tigervotter til sønnen min, i rødt og svart. Og så skal jeg strikke en djevellue til baby som jeg skal gi gjort. Jeg strikker ikke store ting, da blir jeg aldri ferdig ☺️

E20A0D25-47DE-4257-B425-78B1768424B5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker petter pilgårdgebseren "mann" akkurat nå. Og marius raggsokker samtidig for ikke å gå lei

Anonymkode: c59ed...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med damejakka loppa, shorts til mini, og ørten andre prosjekter

Anonymkode: a9360...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg strikker for Amandaprosjektet når jeg ikke har noe annet på gang. Bitte små sett med sokker, lue, mammaklut og teppe til nyfødte og for tidlig fødte på sykehusene rundt om i landet. 

Ble inspirert av en kollega som mistet barnet sitt i for tidlig fødsel. Den lille jenta ble begravet inntullet i et teppe de fikk på sykehuset. 

www.amandaprosjektet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skjotta skrev:

Jeg strikker for Amandaprosjektet når jeg ikke har noe annet på gang. Bitte små sett med sokker, lue, mammaklut og teppe til nyfødte og for tidlig fødte på sykehusene rundt om i landet. 

Ble inspirert av en kollega som mistet barnet sitt i for tidlig fødsel. Den lille jenta ble begravet inntullet i et teppe de fikk på sykehuset. 

www.amandaprosjektet.no

Jeg strikker tilsvarende for Ucare når jeg ikke vet hva jeg skal strikke. Sånn som nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlandsskjørt fra Klompelompe til en søster, Mary-genser til meg selv og Hvitveiskofte til svigermor. Veksler litt mellom disse ;)

Anonymkode: 1ba14...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, amandine skrev:

Fin bukse! Jeg har ribbestrikket bukse fra Vanjastrikk på planen. Nøstebarnbukser for voksne 😋

Jeg har KJØPT  Nøstebarnbukse til voksne. Det var mye enklere. 😊

Anonymkode: a352e...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, skjotta skrev:

Jeg strikker for Amandaprosjektet når jeg ikke har noe annet på gang. Bitte små sett med sokker, lue, mammaklut og teppe til nyfødte og for tidlig fødte på sykehusene rundt om i landet. 

Ble inspirert av en kollega som mistet barnet sitt i for tidlig fødsel. Den lille jenta ble begravet inntullet i et teppe de fikk på sykehuset. 

www.amandaprosjektet.no

Jeg må bare fortelle. Mitt barn måtte plutselig ut i uke 35 (var på kontroll og ikke forberedt på at noe skulle være galt) og han havnet på nyfødtintesiv. Vi hadde ingen klær klare og da jeg kom til sykehuset den dagen hadde jeg bare med meg mobil, nøkler og lommebok. Det gikk 8 timer før jeg fikk se ham. Da jeg kom inn på nyfødtintensiv lå han med strikket pledd, lue og sokker. Det føltes så godt at han hadde fått noe som bare var hans (i tillegg til god helsehjelp selvfølgelig). Det var beintøft med syk baby, men han klarte seg.

I dag tenker jeg ofte på all den gode hjelpen vi fikk. Jeg er takknemlig for de som gir blod, de som leverer morsmelk til sykehuset, det fantastiske personalet på barneavdelingen og de som strikket til min sønn.

Så tusen takk!

Anonymkode: 15770...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har KJØPT  Nøstebarnbukse til voksne. Det var mye enklere. 😊

Anonymkode: a352e...4fb

Men jeg strikker ikke fordi jeg vil ha en enkel bukse. Eller genser. Eller strømper.  Jeg strikker fordi jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.3.2018 den 6.37, amandine skrev:

Ravelry, jeg har funnet bildet på pinterest 

Takk :)  Må sjekke ut det! Så at man må bli medlem, så må registrere meg. Men jeg må nok bare ha et par slike! :wub:

Anonymkode: ff17a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk :)  Må sjekke ut det! Så at man må bli medlem, så må registrere meg. Men jeg må nok bare ha et par slike! :wub:

Anonymkode: ff17a...ce7

Jeg lover deg at hvis du sjekker strømpebilder på pinterest vil du bli helt drømmende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, amandine skrev:

Jeg lover deg at hvis du sjekker strømpebilder på pinterest vil du bli helt drømmende....

Åh... grugleder meg allerede! Forstår at jeg må få ferdig de selbuvottene veldig raskt!

Takk for min første forelskelse på lenge ;)

Anonymkode: ff17a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh... grugleder meg allerede! Forstår at jeg må få ferdig de selbuvottene veldig raskt!

Takk for min første forelskelse på lenge ;)

Anonymkode: ff17a...ce7

Du finner matchende votter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh... grugleder meg allerede! Forstår at jeg må få ferdig de selbuvottene veldig raskt!

Takk for min første forelskelse på lenge ;)

Anonymkode: ff17a...ce7

Her har du litt av det jeg drømmer om...

IMG_20180313_172929.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amandine skrev:

Du finner matchende votter....

Åh, nei... nå er du ordentlig ugrei, altså :P

Jeg elsker min morgenkåpe, men den går bare til rett under knærne, så jeg blir jo alltid kald på leggene, så de lange strømpene er perfekte til. Blir vel ikke votter til morgenkåpen ;) ...men må sjekke om det blir et par til vinteren likevel!

Takk igjen! :)

Anonymkode: ff17a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amandine skrev:

Her har du litt av det jeg drømmer om...

IMG_20180313_172929.jpg

Holdt nesten på å stønne høyt her nå, ha-ha... de første vottene og liljekonvallstrømpene føres opp på listen!! Den blondestrikkanten på liljekonvallstrømpene var utrolig flott! Sukk :wub:

Jeg må rett og slett lagre denne tråden, for her var det så mange fine ting at jeg har lyst å begynne på mange med det samme. Flere veldig fine kofter/gensre også.

For en del år tilbake brukte jeg og et par venninner å ha strikkekvelder sammen, det kjenner jeg at jeg savner nå :)

Anonymkode: ff17a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holdt nesten på å stønne høyt her nå, ha-ha... de første vottene og liljekonvallstrømpene føres opp på listen!! Den blondestrikkanten på liljekonvallstrømpene var utrolig flott! Sukk :wub:

Jeg må rett og slett lagre denne tråden, for her var det så mange fine ting at jeg har lyst å begynne på mange med det samme. Flere veldig fine kofter/gensre også.

For en del år tilbake brukte jeg og et par venninner å ha strikkekvelder sammen, det kjenner jeg at jeg savner nå :)

Anonymkode: ff17a...ce7

Noterer at vi har lik smak 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, amandine skrev:

Noterer at vi har lik smak 😊

Ingen tvil :)

Jeg kastet meg over selbuvottene nå - de må bli fort ferdig ;)

Anonymkode: ff17a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...