Gå til innhold

Strikkedamer! Hva strikker du nå?


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt ny inspirasjon. Har kikket og bladd i bøker og på nettsider og finner ikke helt hva jeg vil strikke. Har ingen babyer å strikke til akkurat nå, ellers kunne jeg jo funnet noe lite og søtt, men jeg trenger et nytt håndarbeid når jeg er ferdig med det jeg holder på med nå. Vil du vise meg hva du strikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å strikke et par selbuvotter som jeg skal gi bort :) Fant en bok om strikkede votter på mammutsalg med masse fine votter i, så tror det blir noen votter fremover. Votter er jo lite nok til at det er greit å strikke også på sommeren :)

Anonymkode: ff17a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker mini-skappel; vennskapsgenseren til min seksåring! Det er min første genser noensinne og jeg har strikket bolen og halve den ene armen.. så, det var nok ikke meg du ønsket svar fra, menget benytter enhver anledning til å skryte;) Hva med rallargenser til deg selv? De er nydelige, synes jeg :)

Anonymkode: 0a611...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare venter på at jeg skal begynne på alle de fine strømpene jeg ha lagret på pinterest 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Påskeluer er koselig 

 

844D56C8-E7C9-4E1A-BADC-4451027B127E.png

Anonymkode: 0a611...544

Så utrolig søtt - og så de supersøte vottene :) Hvor har du funnet mønsteret?

Anonymkode: ff17a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Påskeluer er koselig 

 

844D56C8-E7C9-4E1A-BADC-4451027B127E.png

Anonymkode: 0a611...544

Så fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat strikket Eskimokofte til treåringen, og nå blir det en restebukse i ribbestrikk av garnet som ble igjen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, amandine skrev:

Jeg bare venter på at jeg skal begynne på alle de fine strømpene jeg ha lagret på pinterest 😂😂

Bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg strikker mini-skappel; vennskapsgenseren til min seksåring! Det er min første genser noensinne og jeg har strikket bolen og halve den ene armen.. så, det var nok ikke meg du ønsket svar fra, menget benytter enhver anledning til å skryte;) Hva med rallargenser til deg selv? De er nydelige, synes jeg :)

Anonymkode: 0a611...544

Rallargenseren er fin, men ikke helt meg, Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med en retrogenser. Strikker nå et MK-skjerf. Strikker ofte noe lite eller enkelt mellom større prosjekter så jeg ikke skal gå lei 😊

Anonymkode: c3494...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker forresten også et okerfarget pledd i perlestrikk, i Rauma ull. Det er nå ca 1,50 m langt og bredt nok til å tulle det et par ganger rundt meg.. Pledd er kanskje for enkelt for deg? :)

Anonymkode: 0a611...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirsebærblomstringkofte, oppskrift kan kjøpes på Ravelry. Hun som har designet den har også flere andre flotte mønstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannebånd i perlestrikk og dobbel tråd. Skal bli gaver til både barn og voksne

 

Anonymkode: 3a8b1...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så god på å bare ha et prosjekt om gangen. Så akkurat nå har jeg en Wiolakofte og en Buskerudkofte jeg skal strikke ferdig stolpene på. Også kom det nytt garn i posten på fredag, og der skal det strikkes en tynn genser med fletter til meg selv. Og et par enkle stripete gensere i tynn merinoull til datteren. Også strikker jeg litt dukkeklær innimellom, sånn når jeg bare vil ha noe enkelt og raskt 😂

Også kjøpte jeg denne boken nå på Mamutsalget, det er flere ting jeg gleder meg til å kaste meg over😋

https://www.bokkilden.no/strikking/faeroeysk-strikkebok-svanhild-stroem/produkt.do?produktId=13090394

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hønseføtter og gulerøtter skrev:

Kirsebærblomstringkofte, oppskrift kan kjøpes på Ravelry. Hun som har designet den har også flere andre flotte mønstre.

Den er fantastisk fin, står på vil ha listen min 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg strikker forresten også et okerfarget pledd i perlestrikk, i Rauma ull. Det er nå ca 1,50 m langt og bredt nok til å tulle det et par ganger rundt meg.. Pledd er kanskje for enkelt for deg? :)

Anonymkode: 0a611...544

Mer for stort enn for enkelt, tror jeg :) Vet ikke om jeg har tålmodighet til å strikke et helt pledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hønseføtter og gulerøtter skrev:

Kirsebærblomstringkofte, oppskrift kan kjøpes på Ravelry. Hun som har designet den har også flere andre flotte mønstre.

Kjempefin!

7 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Jeg er ikke så god på å bare ha et prosjekt om gangen. Så akkurat nå har jeg en Wiolakofte og en Buskerudkofte jeg skal strikke ferdig stolpene på. Også kom det nytt garn i posten på fredag, og der skal det strikkes en tynn genser med fletter til meg selv. Og et par enkle stripete gensere i tynn merinoull til datteren. Også strikker jeg litt dukkeklær innimellom, sånn når jeg bare vil ha noe enkelt og raskt 😂

Også kjøpte jeg denne boken nå på Mamutsalget, det er flere ting jeg gleder meg til å kaste meg over😋

https://www.bokkilden.no/strikking/faeroeysk-strikkebok-svanhild-stroem/produkt.do?produktId=13090394

 

 

Wiolakofta var stilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

 

Screenshot_20180311-224752.png

Oooooo! Lekre! De må på "en vakker dag skal jeg strikke"-lista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, amandine skrev:

 

Screenshot_20180311-224752.png

Forelskelse ved første blikk... hvor finner jeg mønsteret til disse? :)

Anonymkode: ff17a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forelskelse ved første blikk... hvor finner jeg mønsteret til disse? :)

Anonymkode: ff17a...ce7

Ravelry, jeg har funnet bildet på pinterest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...