Gå til innhold

Samtale på Ullevål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi var på «forsamtale» på Ullevål forrige uke. Tror knapt legen presenterte seg selv. Han tok bare imot hånda mi da jeg strakte den fram. Han mumlet kanskje navnet sitt, men ikke noe jeg oppfattet i alle fall! Jeg hilser alltid på alle og presenterer meg. Kanskje har litt øyekontakt også...! 

Inne på undersøkelsesrommet sa han bare: «Jeg har lest papirene deres. Vi starter med ivf. Har dere lastet ned appen? Dere kan finne informasjon der. Ring inn neste mens, så får dere mer informasjon på Riksen. Jeg kan ikke si noe mer før jeg har undersøkt deg». 

Så etter ca. 1 minutt måtte jeg kle av meg og ta ul. Visste at jeg skulle det, men vet ikke hvorfor. Null informasjon! Jeg ville helst be om at samboer gikk ut, men alt gikk så fort og legen var så lite imøtekommende, så jeg sa ingenting. Han sjekket det han skulle. Sa ikke noe og ba meg kle på meg. 

Han bladde igjennom noen papirer og sa at blodprøvene til mannen manglet (hiv osv.) Jeg sa at sykehuset som henviste oss hadde fått dem, og at de måtte ha glemt å sende dem med. Da jeg var på samtale på sykehuset som henviste oss, sa de at alle prøvene hans (blod og sæd) var Ok. Legen så på oss som vi var noen drittunger og sa spydig: «Jeg tror ikke han har tatt prøvene, jeg!» Jeg ble så overrasket, så jeg svarte noe med at han hadde tatt dem (mannen bekreftet), og at jeg hadde fått beskjed av legen som henviste at alt var Ok. Altså må det sykehuset ha registrert det, men glemt å sende det videre. Legen på Ullevål bare ristet på hodet og lo av oss og gjentok at han ikke trodde det var tatt.

Tror de virkelig at vi pasienter er så dumme at vi sitter og lyver dem rett opp i ansiktet???? Jeg er ei voksen dame med mye erfaring fra helsevesenet og andre arbeidsplasser. Jeg har ALDRI følt meg så liten og dum i møte med en lege før! Har lyst til å rapportere ham, men er redd vi må forholde oss til ham videre i prosessen også. 

 

Anonymkode: 9e188...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...