Gå til innhold

Er det greit å poste bilder av barna på Instagram?


LKM

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man skal være kritisk til hva man poster. Og det er iallefall ikke greit at andre poster bilder av mitt barn uten mitt samtykke.

Anonymkode: 802f4...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg synes det er greitt så lenge man tenker gjennom hva slags bilder som postes, at man ikke overdriver og dokumentere hele barnets liv, at man spør barn som er gamle nok til å spørres og at man tenker nøye over om dette er bilder som barnet vil synes er greitt å se når de er 16 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster bilder på instagram. Ikke mange, men innimellom (av barna; 1-2 pr. måned). Men jeg har også stengt profil, og de som følger meg (ca 40 personer) er venner som jeg kjenner godt, og som i de fleste tilfeller kjenner barna mine, og familie. Nå er barna mine fremdeles ganske små, og poster færre bilder ettersom barna blir større. Etterhvert vil jeg også spørre om tillatelse til å poste. Jeg ville aldri postet bilder av barna mine som er morsomme på deres bekostning eller de er syke osv. 

Jeg er litt uenig med meg selv, for jeg vet at jeg egentlig burde jeg ikke poste noe. Men jeg har så lyst til å vise frem de fine barna mine innimellom. Det kan godt hende jeg om en stund bestemmer at jeg bør slette alle bilder. Men den tanken må modnes litt, merker jeg. Det er så praktisk å kunne dele bilder med venner og familie på denne måten. 

Anonymkode: 233a1...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

man kan godt poste bilder av barna på alle sosial medier, så lenge man synes det er greit at barna poster bilder av foreldre på sosiale medier, tenk å ligge å sove å noen tar bilde av deg??? Nei jeg er imot det.. jeg poster bilder av barna mine på facebook, men da har de sett bildene, godkjent de å godtatt at de er lagt ut, ofte er de kun også delt med familie, det som kommer på internet blir aldri borte

Anonymkode: 0e524...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...