Gå til innhold

Tidlig vannavgang


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!
- noen som har opplevd tidlig vannavgang i uke 19 hvor alt er bra men ungen?

Jeg satt inn en hormonspiral 8 desember uten om at jeg viste jeg var 4 uker på vei, han gynokylogen som satt den ikke spørte meg ikke om sist mens eller om det var mulig at jeg var gravid han satte den inn og tok ultralyd etterpå og sa ingenting om at jeg var gravid, ukene gikk og jeg ble kvalm, puppene ble større å ømme og skjønte ikke noen ting, tok en gravid test som var positiv var veldig sjokkerende men velidig posetift så bestilte time for ultanlyd å fikk høre at han var 12 uker gammel og at var perfekt uten om at den spiralen Svede rundt fosterhinne men fikk høre at det ikke var noe farlig, kom tilbake når jeg var 16 uker for å se til han for ble så forelsket fikk da en annen lege en han som satt inn spiral som sa at dette hadde henne ikke opplevde på de25årene hun hadde jobbet og sa det var en risiko for tidlig fødsel og ville jeg skulle ha ekstra oppfølging og at han ikke skulle ha overlevd en innsetting av spiral siden det pleier de å gjøre for å stoppe graviditete isteden for å gi en abort pille så de sa det var et mirakel at hanoverlevde dette så han er en sikkelig sta beist, 3 uker etterpå våknet jeg med en våt truse å skjønte ingenting og tenkte dette var ufarlig men ringte legen å de skulle se på dette og de var nesten ikke noe fostervann og tok en prøve å fikk bekreftet tidlig vannavgang og fikk høre det var en dårlig prognose for at dette skulle gå bra, jeg er nå 20 uker på vei uten infeksjon, eller smerter eller blødninger med litt mer fostervann fikk høre at spiralen har laget et hull i fosterhinne.jeg er helt knust har kjøpt masse fint til gutten min og jeg elsker han så høyt og alle gleder seg til han kommer til verden :( men nå er alt så usikkert så trenger noen mirakl historier om at dette kan gå bra? Noe som vet? Har noe forslag om noe jeg kan gjøre for å unngå infeksjon? Mvh en bekymret mor

Anonymkode: abbb7...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, for en grusom situasjon du er i.. her er det nokk desverre ikke noe annet og gjøre enn og holde sengen og drikke mye vann. Har ikke hart tidlig vannavgang selv, men dårlig produksjon av fostervann og fikk beskjed om at det var veldig viktig at jeg fikk i meg nokk væske for å kunne produsere nokk fostervann. Men er mange som kan ligge med vannavgang i flere uker, så det kan gå fint:) lykke til videre! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre kun hørt negative historier ved tidlig vannavgang. Regner med at både du og babyen sjekkes minst en gang i uka for infeksjon og at det fremdeles er liv osv?

 

Kan de gi deg antibiotika frem til babyen blir født for å forhindre infeksjon? 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt CRP 2 vær dag og ultralyd undersøkelse så han har fostervann i lungene og i magesekken og lekker ikke helle tiden, kommer om natten stort sett og er ikke sånn at jeg mister alt jeg og ungen produserer heldigvis, CRP var på 1 idag og har vært liv å fostervann i 2 uker nå, krysser fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Lieisi skrev:

Huff, for en grusom situasjon du er i.. her er det nokk desverre ikke noe annet og gjøre enn og holde sengen og drikke mye vann. Har ikke hart tidlig vannavgang selv, men dårlig produksjon av fostervann og fikk beskjed om at det var veldig viktig at jeg fikk i meg nokk væske for å kunne produsere nokk fostervann. Men er mange som kan ligge med vannavgang i flere uker, så det kan gå fint:) lykke til videre! 😊

Tusen takk for svar, ja håper det virkelig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så på fødeavdelingen om ei som lå på sjukehuset omtrent hele svangerskapet pga tidlig vannavgang. Fødte til slutt rundt uke 30 og iflg. Programmet gikk det mot alle odds bra med det barnet! Sender deg gode energier 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Atemor skrev:

Så på fødeavdelingen om ei som lå på sjukehuset omtrent hele svangerskapet pga tidlig vannavgang. Fødte til slutt rundt uke 30 og iflg. Programmet gikk det mot alle odds bra med det barnet! Sender deg gode energier 😍

Åhh, godt å høre😍 håper det får veien for meg også! Tusen takk:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Larsson123 said:

Åhh, godt å høre😍 håper det får veien for meg også! Tusen takk:strix:

Tror faktisk det var i sesong 1 av jordmødrene på NRK når jeg tenker meg om. Kan anbefales. Mange fine tanker of samtaler om akkurat det. Damen hadde mistet sitt første barn pga tidlig vannavgang og insisterte på å bære frem dette barnet til tross for tidlig vannavgang og at leger  og jordmødre fraråder henne det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette var vondt og lese!!  

 

Jeg hadde tidlig vannavgagang i uke 18+5, 28.02.18 uten noen grunn! Fødte 5 dager senere en perfekt liten jente! Det var nok for tidlig for vår del til at noe kunne gjøres. Men på KK i Bergen har de vært veldig god og fulgt meg godt opp både under situasjonen og etter. 

Håper det går din vei, jeg krysser virkelig fingrene for deg og din lille❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...