Gå til innhold

April 2018 ❤️


nysjerrigpetra

Anbefalte innlegg

Fikk en gledelig telefon på fredag 😀 vi er blitt fremskyndet fra uke 19 til uke 15 🤩 

Så her blir det oppstart av synarela den 11/3. Nå håper vi på at alle gode ting er 3 🙏🏻 

Er det flere som skal igang i april? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal starte med kort protokoll i slutten av mars. Er du på OUS?

Første forsøk for meg og har mye tanker rundt hele prosessen..🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tuvali skrev:

Jeg skal starte med kort protokoll i slutten av mars. Er du på OUS?

Første forsøk for meg og har mye tanker rundt hele prosessen..🙄

Er på OUS ja 🙂 

Det skjønner jeg veldig godt. Skal krysse fingrene for deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jippi! Krysser fingrene for deg. 🤞

Jeg har 2 dager på Gonal F igjen. Kontroll på lørdag. Er veldig spent og gruer meg til egguttak.

Er det din første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke det var så ille. Jeg hadde lest mye på forhånd og gruet meg nok litt mer enn jeg trengte. Det er selvsagt ikke en behagelig greie å gjøre. Men det var heller ikke så vondt at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg. Når har du uttak? 

Kontroll på meg i dag etter 7 dager på sprøyter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Høres ikke så ille ut det.

Jeg gruer meg helt forferdelig mye, har lest masse grusome ting om egguttak og har 2 kollegaer som hadde forferdelig vondt, unner og etterpå. Uffameg, er veldig sensitiv mot smerte og. Skjønner ikke at de sluttet med intravenøs smertelindring på Riksen.

Hvordan gikk kontrollen? Jeg måtte øke dosen nå, skal på neste kontroll på lørdag. Tror det blir uttak neste uke. På lørdag har jeg gått på sprøyter 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi alle er jo forskjellige, men det går helt sikkert fint :) Jeg syns i allefall ikke at det var så fryktelig vondt. 

kontrollen gikk veldig bra egentlig, så nå skal jeg ha uttak i morgen :)  første gangen så sto jeg på sprøyter innmari lenge jeg også. Denne gangen gikk det mye raskere, sikkert fordi de kjente kroppen min bedre. Om hvordan den reagerer på hormoner ;) Har du fått dato for uttak nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var på 4 kontroll idag. Ingen forandring, så økte dosen idag til 450 ie Gonal F🙈. Jeg blir sprø, trodde kort protokoll skulle være kort.

Har gått på sprøyter nå i 16 dager. Magen ser ikke ut. 2 sprøyter om dagen. Han sa at det var en dårlig stimulering og at det gått alt for lang tid nå. Han ville avbryte, og jeg knakk helt sammen. Men gikk med på å prøve 3 dager til med maks dose. Hvis inget har skjedd på torsdag blir det avbrutt. Føles veldig tungt akkurat nå. All denne stikkingen og bivirkninger for ingenting.😢

Masse lykke til imorgen! Krysser fingrene for at det blir mange fine egg.🤞

Skriv gjerne om hvordan det gikk sen!

 

Endret av Tuvali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tuvali skrev:

Hei, var på 4 kontroll idag. Ingen forandring, så økte dosen idag til 450 ie Gonal F🙈. Jeg blir sprø, trodde kort protokoll skulle være kort.

Har gått på sprøyter nå i 16 dager. Magen ser ikke ut. 2 sprøyter om dagen. Han sa at det var en dårlig stimulering og at det gått alt for lang tid nå. Han ville avbryte, og jeg knakk helt sammen. Men gikk med på å prøve 3 dager til med maks dose. Hvis inget har skjedd på torsdag blir det avbrutt. Føles veldig tungt akkurat nå. All denne stikkingen og bivirkninger for ingenting.😢

Masse lykke til imorgen! Krysser fingrene for at det blir mange fine egg.🤞

Skriv gjerne om hvordan det gikk sen!

 

Så utrolig kjedelig at det ikke er forandring. det å stappe kroppen full av hormoner er slitsomt nok i utgangspunktet. Jeg har hatt lang protokoll begge gangene og ikke stått på hormoner like lenge som deg noen av gangene. Jeg skal krysse alt jeg har for deg og at det går bedre på torsdag <3 

Hadde egguttak som planlagt i dag. Og fangsten ble 4 egg, noe jeg egentlig ble ganske skuffet over da jeg hadde 7 sist. Men nå har den værste skuffelsen gått over og jeg krysser det jeg har for at de har funnet gullegget denne gangen <3 uttaket denne gangen var vondere enn sist. Kjente ingenting på venstre side men jeg kjente alt på høyre. 

 

Masse lykke til på torsdag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Velkommen.🌸

Nå har det endelig skjedd noe positivt etter 20 dager på sprøyter. Ny kontroll imorgen så for håpentligvis blir det egguttak på meg også på mandag!😅

Jeg gruer meg masse, sist jeg var på kontroll så jeg en som hadde vært på uttak som knapt kunne gå. Stakkars, men det må jo til. Man må bare bite sammen de minuttene det tar. Kjenner jeg blir helt kaldsvett når jeg tenker på det.

Hvordan har dere opplevd Riksen? Jeg synes det er rotete med så mange forskjellige leger. De mistet journalen min siste gang, 4e legen jeg møtt. Måtte repetere alt på nytt, resepter er gått ut når jeg skal hente ut nye sprøyter på Apoteket. Har måttet grine meg til sprøyter ved 2 tilfeller ved disken. Idag glemte de si til meg hvor høy dose jeg skulle sette ikveld. Måtte sende melding til legen jeg hadde idag kl 20:30, heldigvis svarte han. Man har så mye annet i hodet, og er fjern av hormoner at man ikke alltid klarer å huske hva man må spørre om. Men det skal vel heller ikke være nødvendig.  Har jeg bare vært uheldig eller har dere også et inntrykk av at det går litt fort i svingene innimellom?

Nysjerrigpetra- hvordan har eggene dine utviklets? Blir det noen embryon? 🤞🤞🤞

 

 

Endret av Tuvali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tuvali skrev:

Hei. Velkommen.🌸

Nå har det endelig skjedd noe positivt etter 20 dager på sprøyter. Ny kontroll imorgen så for håpentligvis blir det egguttak på meg også på mandag!😅

Jeg gruer meg masse, sist jeg var på kontroll så jeg en som hadde vært på uttak som knapt kunne gå. Stakkars, men det må jo til. Man må bare bite sammen de minuttene det tar. Kjenner jeg blir helt kaldsvett når jeg tenker på det.

Hvordan har dere opplevd Riksen? Jeg synes det er rotete med så mange forskjellige leger. De mistet journalen min siste gang, 4e legen jeg møtt. Måtte repetere alt på nytt, resepter er gått ut når jeg skal hente ut nye sprøyter på Apoteket. Har måttet grine meg til sprøyter ved 2 tilfeller ved disken. Idag glemte de si til meg hvor høy dose jeg skulle sette ikveld. Måtte sende melding til legen jeg hadde idag kl 20:30, heldigvis svarte han. Man har så mye annet i hodet, og er fjern av hormoner at man ikke alltid klarer å huske hva man må spørre om. Men det skal vel heller ikke være nødvendig.  Har jeg bare vært uheldig eller har dere også et inntrykk av at det går litt fort i svingene innimellom?

Nysjerrigpetra- hvordan har eggene dine utviklets? Blir det noen embryon? 🤞🤞🤞

 

 

så spennende! Da går vi forhåpentligvis likt vi da, blir det uttak på mandag på deg også? :)

Jeg holder til i Haugesund, helt fantastiske sykepleiere og leger, utrolig omsorgsfulle og flinke der synes jeg, hvertfall frem til nå:) 
Så kjipt å høre din erfaring på riksen! Jeg trodde de var de mest populære i norge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Betta123 skrev:

så spennende! Da går vi forhåpentligvis likt vi da, blir det uttak på mandag på deg også? :)

Jeg holder til i Haugesund, helt fantastiske sykepleiere og leger, utrolig omsorgsfulle og flinke der synes jeg, hvertfall frem til nå:) 
Så kjipt å høre din erfaring på riksen! Jeg trodde de var de mest populære i norge... 

Har nå vært på siste kontroll og det blir uttak på tirsdag. Så nå gjelder det å stålsette seg og bare håpe det går fint.🤞

Ja, skikkelig kjip første opplevelse av Riksen. De er størst i Norge og da blir det sikkert mer upersonlig og stresset. Men sykepleierne er så søte. Legene er rotete og stresset men sykepleierne er engler. Idag satt jeg og snakket med en i over 1 time og hun trøstet og roet meg veldig. Hun syntes jeg også skulle «klage» når dett er ferdig, og var enig i at det vært for mye feil.

Krysser alt jeg har for at uttaket ditt går bra på mandag og at du får ut mange fine egg. Meld gjerne tilbake om hvordan det opplevdes! Høres jo ut som de er veldig flinke i Haugesund da!👍😊

Endret av Tuvali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2018 den 17.00, Tuvali skrev:

Har nå vært på siste kontroll og det blir uttak på tirsdag. Så nå gjelder det å stålsette seg og bare håpe det går fint.🤞

Ja, skikkelig kjip første opplevelse av Riksen. De er størst i Norge og da blir det sikkert mer upersonlig og stresset. Men sykepleierne er så søte. Legene er rotete og stresset men sykepleierne er engler. Idag satt jeg og snakket med en i over 1 time og hun trøstet og roet meg veldig. Hun syntes jeg også skulle «klage» når dett er ferdig, og var enig i at det vært for mye feil.

Krysser alt jeg har for at uttaket ditt går bra på mandag og at du får ut mange fine egg. Meld gjerne tilbake om hvordan det opplevdes! Høres jo ut som de er veldig flinke i Haugesund da!👍😊

Hei, og god morgen:)
Nå har jeg vært på sykehuset, jeg er skikkelig uheldig og har hatt feber i hele natt:( så kjipt altså.
De fikk ut 4 egg på egguttaket og jeg er så skuffet, håper så inderlig at et av de er gullegget... har jo hørt om flere her inne som får ut så mange egg.. Men som sykepleieren min sier så er de ute etter kvalitet ikke kvantitet så krysser alt jeg har her nå..
selve uttaket gikk overraskende bra, jeg var innstillt på det værste så jeg kjente nesten ingenting. Smertestillende jeg fikk i forveien gjorde meg veldig susen og svimmel så jeg var skikkelig i ørska. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg i morgen. krysser alt jeg har for deg også <3 Lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Betta123 skrev:

Hei, og god morgen:)
Nå har jeg vært på sykehuset, jeg er skikkelig uheldig og har hatt feber i hele natt:( så kjipt altså.
De fikk ut 4 egg på egguttaket og jeg er så skuffet, håper så inderlig at et av de er gullegget... har jo hørt om flere her inne som får ut så mange egg.. Men som sykepleieren min sier så er de ute etter kvalitet ikke kvantitet så krysser alt jeg har her nå..
selve uttaket gikk overraskende bra, jeg var innstillt på det værste så jeg kjente nesten ingenting. Smertestillende jeg fikk i forveien gjorde meg veldig susen og svimmel så jeg var skikkelig i ørska. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg i morgen. krysser alt jeg har for deg også <3 Lykke til <3

Hei, ja det er kvalitet over kvantitet. Min kollega som er gravid nå gjennom IVF fikk ut 4 egg.:) 

Det er kun 1 gullegg du trenger! Får du vite imorgen om de blitt befruktet?

Så kjipt med feber. Men helt Fantastisk at det ikke var vont! Åh, jeg håper så inderlig at jeg får en lignende opplevelse! Har gruet meg til uttak helt siden jeg fikk vite at vi skulle gjennomgå IVF. Hvordan føler du deg i kroppen nå?

Takk for det. Jeg melder tilbake. Krysser alt for at eggene dine skal bli til fine embryoer.🌸

Endret av Tuvali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Tuvali skrev:

Hei, ja det er kvalitet over kvantitet. Min kollega som er gravid nå gjennom IVF fikk ut 4 egg.:) 

Det er kun 1 gullegg du trenger! Får du vite imorgen om de blitt befruktet?

Så kjipt med feber. Men helt Fantastisk at det ikke var vont! Åh, jeg håper så inderlig at jeg får en lignende opplevelse! Har gruet meg til uttak helt siden jeg fikk vite at vi skulle gjennomgå IVF. Hvordan føler du deg i kroppen nå?

Takk for det. Jeg melder tilbake. Krysser alt for at eggene dine skal bli til fine embryoer.🌸

åh, så godt å høre! Håper jeg er like heldig som henne <3 

Jeg føler meg faktisk kjempe bra! litt vondt nede i magen/livmoren når jeg hoster og ler haha! Ellers kan jeg ikke klage:) 
Krysser fingrene for samme opplevelse for deg. 
sykepleieren sa de skulle ringe hvis ingen egg ble befruktet, så jeg håper så inderlig tlf ikke ringer før timen min på onsdag....:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. april 2018 den 0.37, Tuvali skrev:

Hei. Velkommen.🌸

Nå har det endelig skjedd noe positivt etter 20 dager på sprøyter. Ny kontroll imorgen så for håpentligvis blir det egguttak på meg også på mandag!😅

Jeg gruer meg masse, sist jeg var på kontroll så jeg en som hadde vært på uttak som knapt kunne gå. Stakkars, men det må jo til. Man må bare bite sammen de minuttene det tar. Kjenner jeg blir helt kaldsvett når jeg tenker på det.

Hvordan har dere opplevd Riksen? Jeg synes det er rotete med så mange forskjellige leger. De mistet journalen min siste gang, 4e legen jeg møtt. Måtte repetere alt på nytt, resepter er gått ut når jeg skal hente ut nye sprøyter på Apoteket. Har måttet grine meg til sprøyter ved 2 tilfeller ved disken. Idag glemte de si til meg hvor høy dose jeg skulle sette ikveld. Måtte sende melding til legen jeg hadde idag kl 20:30, heldigvis svarte han. Man har så mye annet i hodet, og er fjern av hormoner at man ikke alltid klarer å huske hva man må spørre om. Men det skal vel heller ikke være nødvendig.  Har jeg bare vært uheldig eller har dere også et inntrykk av at det går litt fort i svingene innimellom?

Nysjerrigpetra- hvordan har eggene dine utviklets? Blir det noen embryon? 🤞🤞🤞

 

 

Hei :) Jeg har trengt litt tid for meg selv de siste dagene og har ikke vært inne her. De satte inn et egg på torsdag og jeg fikk et på frys. Satser på at det er gullegget de hadde satt inn. <3 

Så utrolig kjedelig at du har opplevd det sånn. Jeg har ikke vært like uheldig, men jeg er ikke akkurat 100% fornøyd jeg heller. Har stort sett hatt forskjellige leger jeg også. Det er spesielt en lege jeg ikke er fornøyd med. Men han tenkte jeg at jeg skal klage på. 

Krysser fingrene for oss alle <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er egguttak overstått. 20 kg har lettet fra brystet. Det gikk veldig fint og jeg fikk ut 18 egg.😮 Trodde kanskje jeg skulle få 4-5 st fordi på siste ultralyd var det 6-7 follikler med god størrelse. Skjønner ingenting, men er selvfølgelig kjempeglad. Kjenner det nå for å si det sånn. Skal vile litt nå med varmepute. Spennende når de ringer imorgen. Er veldig spent på kvaliteten når det er så mange.🤭🤞

Nysjerrigpetra- Det skjønner jeg godt at du trengte! Gratulerer til ruger og at du fikk på frys!👏 Spennende dager fremover! Ja det er viktig å klage hvis man ikke er fornøyd. Det er jo livet til folk og mange i denne prosessen går igjennom en livskrise. Så veldig viktig at legene er topp. Masse lykke til!🤞🤗

Betta123- Hvordan har du det idag?🌸

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuvali skrev:

Endelig er egguttak overstått. 20 kg har lettet fra brystet. Det gikk veldig fint og jeg fikk ut 18 egg.😮 Trodde kanskje jeg skulle få 4-5 st fordi på siste ultralyd var det 6-7 follikler med god størrelse. Skjønner ingenting, men er selvfølgelig kjempeglad. Kjenner det nå for å si det sånn. Skal vile litt nå med varmepute. Spennende når de ringer imorgen. Er veldig spent på kvaliteten når det er så mange.🤭🤞

Nysjerrigpetra- Det skjønner jeg godt at du trengte! Gratulerer til ruger og at du fikk på frys!👏 Spennende dager fremover! Ja det er viktig å klage hvis man ikke er fornøyd. Det er jo livet til folk og mange i denne prosessen går igjennom en livskrise. Så veldig viktig at legene er topp. Masse lykke til!🤞🤗

Betta123- Hvordan har du det idag?🌸

 

Åååå så heldig du er! Fytti altså, gratulerer såå mye med flott resultat:) nå fortjener du virkelig hvile så blir det spennende og å høre hvordan de befrukter seg:) 

Med meg går det veldig bra, kjenner meg helt fint i magen idag, synes det er litt ubehagelig å ta lutinus tablettene da de"renner" litt ut.... heh:) Men skal overleve det! voknet klokka 08 idag og har bare ligget i senga og strirret på telefonen - LIVREDD for at de skulle ringe og avbryte forsøket. heldigvis har de ikke ringt, så hvis jeg forsto de rett så har eggene mine da overlevd og det blir innsett imorgen! Happy birthday to me:) Spent på hvor mange egg som har overlevd, siden jeg bare tok ut 4...:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle <3

Da har jeg kommet meg hjem med et vakkert 4delt lite egg<3 Krysser alt jeg har og ber til høyere makter om at dette får spire og vokse seg stort og sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh! Gratulerer Betta123! Spennende!

Da er vi alle 3 rugere nå👏🤞🌸

Fikk satt inn et egg idag, han sa ikke hvor delt det var🤔 og jeg glemte å spørre mitt opp i alt. Men han sa at det var et «nydelig egg», så det høres jo bra ut.😅

11 egg ble befruktet og 7 var idag av frysekvalitet. Så jeg fikk satt inn 1 og 6 på frys.

Ønsker dere en fin rugeperiod. Prøv å slappe av, finne roen og kos dere med ting som gjør dere glad.✨ Sender masse positive tanker ut i universet så håper jeg at våre små embryoer klarer å klore seg fast!🔮🙏❤️

 

Endret av Tuvali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tuvali skrev:

 

Åh! Gratulerer Betta123! Spennende!

Da er vi alle 3 rugere nå👏🤞🌸

Fikk satt inn et egg idag, han sa ikke hvor delt det var🤔 og jeg glemte å spørre mitt opp i alt. Men han sa at det var et «nydelig egg», så det høres jo bra ut.😅

11 egg ble befruktet og 7 var idag av frysekvalitet. Så jeg fikk satt inn 1 og 6 på frys.

Ønsker dere en fin rugeperiod. Prøv å slappe av, finne roen og kos dere med ting som gjør dere glad.✨ Sender masse positive tanker ut i universet så håper jeg at våre små embryoer klarer å klore seg fast!🔮🙏❤️

 

Så heldig du er! Dette er så veldig spennende:) 

merker at jeg leter etter symptomer hele tiden🙈 lutinusen spiller meg et puss vil jeg tro! 

Er dere åpne om at dere har hatt egginnsett og ruger til folk? Jeg har sagt det til næreste venner, men tørr ikke si det til foreldrene mine tilfelle det skulle gå galt, de hadde vært for optimistiske hvis jeg sa det tror jeg! Redd for å skuffe kanskje. Selv om det er helt utav min kontroll. Kanskje tullete av meg men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...