Gå til innhold

Leggetider for en 16-åring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 16 år ( snart 17) som mener leggetider jeg har hjemme er alt for strenge og lurte derfor på hva dere mener? 

Jeg legger meg mellom 2130 og 22 i hverdager, og rundt 23 i helger. Vennene mine er oppe etter at foreldrene legger seg men jeg må legge meg før dem. Om moren min er trøtt må jeg også legge meg noe jeg syntes er helt feil i og med at jeg ikke plager henne om jeg er våken lenger enn henne. Jeg skriver dette nå, 1,5 time etter at jeg «la meg», fordi jeg skulle sjekke hvor mye lenger foreldrene mine er oppr enn meg. De er fortsatt i stua å ser på TV, noe som gjør at jeg egentlig bare blir oppgitt.

Hva tenker dere om dette?

mvh en litt for opplagt 16-åring

Anonymkode: 42648...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ute tid til 22 da jeg var 16. 😁 Helg 23. Sovnet somregel 23.30/00. Lite sted med gåavstand til det meste riktignok.

Anonymkode: c043c...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du går på skole så skjønner jeg foreldrene dine. Det beste er å få en god søvn når enn må følge med i timene. Så rundt 22-22:30 syns jeg er en grei tid å legge seg i uke dagene for en 16-17 åring. Men i helgene syns jeg du kunne fått være opp litt lenger eller Max kl 3:00, regner med du som regel sitter på rommet ditt å gamer? ;)

Husker selv da jeg var på den alderen. Kjipt å legge seg tidlig men bare vent, det er ikke lenge til du er 18 og kan flytte ut å bestemme 100%  over deg selv   :D

Anonymkode: cc76f...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er så pass gammel at du ikke skal ha leggetider. Så lenge du kommer deg opp i tide. Så får dere heller ta en prat om det sklir helt ut og du stuper i seng klokka to hver dag. Men du trenger sikkert en åtte timer per natt, det gjør at du takler neste dag bedre  

Skjønner jo at foreldrene dine liker litt kveldstid i ro, men de må kanskje tåle å være uten det noen år nå. 

Jeg har en 14-åring som er i seng (litt) senere enn deg. 

Anonymkode: 669e2...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt oppe hele natten og gjorde lekser om igjen og om igjen. Sov vel bare ett par timer hver natt. Skulle ønske at foreldrene mine stilte opp litt mere. Så på den måten er du jo heldig. Men samtidig syns jeg moren din er streng. Du kan jo gå på rommet ditt kl 22. Da får moren din litt tid forran tvn før natten

 Men syns du burde få lov til å være våken til 23 på hverdager og begrensa i helgene hehe

Anonymkode: 7dac1...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye søvn trenger du for å stå på og fungere bra på skolen? Det bør være styrende. I helgen har mine ikke leggetiden men om de skal noe tidlig dagen etter minner jeg dem på det så de får søvn.

Anonymkode: e786a...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med legge deg da?

Du må gå på rommet, men du har alt av pc, ipad og telefon tilgjengelig så du trenger ikke sove? Hun vil bare ha voksentid i stua og sender deg på rommet, eller hun sjekker at du pusser tennene, legger deg under dyna og slår av lyset?

Jeg har en 14-åring som jeg tar fra alle duppedingser klokken 22, for han klarer ikke å styre bruker og sitter gjerne på nett til langt på natt. Men jeg tar det bare fra han på skolekvelder, i helger og ferier sier jeg natta når jeg legger meg også er han våken så lenge han vil.

16, snart 17, åringen min har ikke leggetider lenger. Jeg sier natta til han når jeg legger meg også styrer han selv når han legger seg. Men han er en fornuftig gutt da, så han er aldri veldig sent oppe på skolekvelder. I går pusset han tennene samtidig som lillebror (kl 22) og la seg da. Som  regel legger han seg mellom 22.30 og 23. 

Anonymkode: 1b19f...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...