Gå til innhold

Besøk på sykehuset


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere gjort det? Jeg tror jo at vi kommer til å være superstolte og supergira på å vise frem barnet vårt, men vi vet jo virkelig ikke hva vi går til. Hvis det for eksempel er en veldig lang og tøff fødsel, eller det blir keisersnitt, så kan det jo tenkes at vi ikke orker besøk. Men da kan det jo være jeg bare vil ha besøk av feks mamma. Men det tas vel ikke så godt i mot av svigermor... Hva gjorde dere, og hva tenker dere?

PS. engster meg litt for komplikasjoner, så setter enormt pris på om dere ikke deler skrekkhistorier i denne tråden ❤️🙏

Anonymkode: 00d81...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det som det kommer? Jeg fikk ikke besøk av min mor på sykehuset, men det er fordi hun bor et lite stykke unna. Vi fikk besøk av svigerforeldre på sykehuset. Mest fordi de passet sønnen vår som ville komme og se lillesøster. Jeg hadde lett sagt at vi trenger ro hvis det var behovet mitt. 

Anonymkode: 62427...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til folk på forhånd at dere melder ut når dere er klar for besøk. Så kan dere jo se det an. Jeg hadde uansett ikke nektet besteforeldrene å komme, men jeg kunne nok begrense besøkets lengde. Det er lov å si at man er sliten men de kan komme igjen i morgen. Bruk mannen din i stedet for moren din. Han kan være der hele tiden, og det er jo dere tre, mor og far og baby, som skal lære hverandre å kjenne og venne seg til situasjonen. Så kan du få moren din mer på banen når dere kommer hjem til igjen. Tro meg. Da blir du glad for hjelpen! På sykehus/barselhotell er alt veldig enkelt. Ingen matlaging, ingen støvsuging, ingen klesvask osv. Hjemme venter hverdagen.

Anonymkode: 21bb6...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninner etc driver og spør meg om det samme, og jeg svarer at det er vanskelig å si per dags dato.. Ja, er jeg i god form og alt ligger til rette; selvfølgelig skal mine/våre nærmeste få komme og hilse på. Men jeg har gitt beskjed on at det holder med en kort visitt (20-30min) 

Og sagt ifra at de må respektere om jeg ikke ønsker besøk før vi er kommet hjem og jeg føler meg klar :) Dette er jo så vanskelig å vite på forhånd.. Jeg er førstegangs og aner ikke hva jeg skal begi meg ut i.. Så man må ta det som det kommer 😊🌸 Lykke til.

Anonymkode: 938fa...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da første barn ble født 10 dager før termin, var svigerforeldre  (som bor i samme by som oss) på ferie. Fikk besøk på sykehuset av bror med famlie og to venninner. Jeg var i toppform, og hadde gjerne tatt imot besøk hvis foreldre/svigerforeldre var i byen, men de kom i løpet av noen dager etter at babyen var født.

Ved fødsel nr. to passet svigerforeldre 3-åringen, og de kom på sykehuset dagen etter fødsel. Jeg hadde da hatt besøk av venninner tidligere på dagen - var i fin form da også. Vi tok så med begge barna våre hjem, et døgn etter at babyen var født.

VI hadde mye besøk av familie og venner dagene/ukene etter fødsel begge gangene, og det var bare hyggelig fordi jeg var i god form og har hatt ganske greie babyer. Jeg så aldri på det som en belastning å ha besøk, men jeg er også ganske sosialt anlagt. Vil egentlig råde deg til å ikke tenke alt for mye på hva du kan komme til å føle, for det kan jo avhenge av så mangt. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 3.3.2018 den 17.29, Anonym bruker skrev:

Hvordan har dere gjort det? Jeg tror jo at vi kommer til å være superstolte og supergira på å vise frem barnet vårt, men vi vet jo virkelig ikke hva vi går til. Hvis det for eksempel er en veldig lang og tøff fødsel, eller det blir keisersnitt, så kan det jo tenkes at vi ikke orker besøk. Men da kan det jo være jeg bare vil ha besøk av feks mamma. Men det tas vel ikke så godt i mot av svigermor... Hva gjorde dere, og hva tenker dere?

PS. engster meg litt for komplikasjoner, så setter enormt pris på om dere ikke deler skrekkhistorier i denne tråden ❤️🙏

Anonymkode: 00d81...6f8

Si at du ikke ønsker besøk på sykehuset og heller ombestem deg hvis du er i form til det. Du veit aldri hvordan fødselen blir og er du kjempe sliten er ikke besøk noe trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Toneelise skrev:

Si at du ikke ønsker besøk på sykehuset og heller ombestem deg hvis du er i form til det. Du veit aldri hvordan fødselen blir og er du kjempe sliten er ikke besøk noe trivelig.

Det ble besøk på sykehuset, og det ble litt intenst til slutt må jeg si 😅 Måtte ha besøkstopp i en uke! Det var godt!

Anonymkode: 00d81...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...