Gå til innhold

Flytte 150 mil i uke 36


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har planer om å flytte i Juli, da jeg er i uke 36. Enklere å flytte da enn når baby er 1 mnd fant vi ut!

Men jeg lurer på om noen vet eller har erfaring med tanke på jobb og permisjon så nær termin. Man går vel ut i permisjon 3 uker før termin så lenge man er frisk? Kan jeg da gå til legen å få sykmelding 2 uker eller burde jeg ta ut ferie?.. Føler ikke det blir helt rett om jeg sykmelder meg så lenge jeg er helt frisk! Når det er sagt så hadde jeg ikke kommet til å jobbet fulltid frem til permisjon uansett med tanke på min jobb (Står rett opp-og ned 8 timer om dagen, ansvar alene for et helt bygg på kveld, og løping i mange trapper ved eventuell brannalarm o.l.)

Hva om jeg tar de to ukene som ferie, men plutselig blir sykmeldt si fra uke 20? Taper jeg penger på at jeg har tatt ut ferie da?

 

Trenger råd! Takk på forhånd :-) 

Anonymkode: 0a29c...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Skal prøve å svare så godt jeg kan. Som svar på ditt første spørsmål så er det riktig at man går ut i permisjon senest 3 uker før fastsatt termin (Man kan velge å gånut før også) regardless om du er syk eller ei. 

Litt usikker på hva du spør om i spm nr 2: Men er du syk så drar du til fastlegen og får sykemld. Har aldri brukt ferien min når jeg er syk

Sist men ikke minst hvis du tar ut ferie og blir sykemeldt i ferien så mister du ikke penger/ferie. Ferien tar du når du er friskmeldt igjen og får betalt sykepenger istedenfor. 

 

Håper det var svar nok på dine spørsmål.

Lykke til med flytting og fødsel 😊

Anonymkode: e3b42...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...