Gå til innhold

IKM uke 13


Knerten <3

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Så spennende 💗 krysser fingrene for oss. Venter el her om ett par dager. Så vanskelig når mannen jobber turnus

Ah, da blir det fort vanskelig å få alt til å klaffe! 😕 jeg er 3 dpo i dag, rakk å få lagt inn aksjer to ganger rundt EL, men ser ikke for meg at det gjorde susen. Eller skal vi tenke på det som Zalo? Én dråpe er nok?! 😂😂😂 håper håper det blir to streker for skikkelig mange denne gangen her! 💕 hvor lenge har du prøvd nå, Knerten? 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, liiamarsen skrev:

Ah, da blir det fort vanskelig å få alt til å klaffe! 😕 jeg er 3 dpo i dag, rakk å få lagt inn aksjer to ganger rundt EL, men ser ikke for meg at det gjorde susen. Eller skal vi tenke på det som Zalo? Én dråpe er nok?! 😂😂😂 håper håper det blir to streker for skikkelig mange denne gangen her! 💕 hvor lenge har du prøvd nå, Knerten? 🌸

Hihi ja en dråpe skal jo være nok 🤣 jeg føler som deg at d ikke er mulig om vi bare rekker ett par ganger. Litt stressa på det... også er d ikke noe gøy når d blir stress og press ang sex heller 🤔 

Jeg har begynt på pergo nå for første gang. Gyn mente d var verdt å prøve. Sist syklus tok jeg blodprøve og da hadde jeg ikke hatt el. Men tror ikke d gjelder hver md. Kjenner godt at jeg har el hvertfall. Men kan være dårlig kvalitet på el... Nå har vi prøvd siden sensommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

positiv el-test på meg i går kveld og i morges, pluss masse slim i dag, så da er forhåpentligvis el rett rundt hjørnet :) Har ikke store forhåpninger dette ppen jeg heller. Mannen har vært bortreist et par dager, men kommer hjem i ettermiddag, så da er det bare å krysse fingre og tær og håpe på at vi rekker å få lagt inn aksjer før det er for sent.

Kjenner til det med turnus jeg også. Vi jobber begge turnus så ikke alltid så enkelt å få til noen sengevals :legrine: Jeg er oppe kl 5 hver dag så lite energi igjen i kroppen når mannen kommer hjem fra jobb kl 23... Men vi har jo klart det en gang før, så satser på at vi klarer det en gang til ;) Håper bare lutealfasene mine stabiliserer seg snart... Vi har også prøvd siden sensommeren/tidlig høst. Vi brukte ca 10 mnd forrige gang så har ikke begynt å stresse altfor mye ennå, men vil jo gjerne at spiren skal sitte fortest mulig da!

Spennende med pergo, Knerten. spent på å høre om det fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Knerten <3 skrev:

Hihi ja en dråpe skal jo være nok 🤣 jeg føler som deg at d ikke er mulig om vi bare rekker ett par ganger. Litt stressa på det... også er d ikke noe gøy når d blir stress og press ang sex heller 🤔 

Jeg har begynt på pergo nå for første gang. Gyn mente d var verdt å prøve. Sist syklus tok jeg blodprøve og da hadde jeg ikke hatt el. Men tror ikke d gjelder hver md. Kjenner godt at jeg har el hvertfall. Men kan være dårlig kvalitet på el... Nå har vi prøvd siden sensommeren. 

Da satser vi på at mars er din måned, Knerten! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, liiamarsen skrev:

Da satser vi på at mars er din måned, Knerten! :hjerte:

Tusen takk 💗 

Krysser fingrene for dere andre også 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt el?

Jeg har alltid før kjent el veldig godt. Store el smerter og mye slim, men ikke de to siste syklusene. Tok jo blodprøver etter sist el og fikk påvist at jeg ikke hadde hatt el da :-( Kan man brått slutte å ha el..

Øm i magen nå, og el er etter planen i disse dager.. men hørt at pergo kan utsette ett par dager. Ikke noe slim enda, og har ingen tester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Har dere hatt el?

Jeg har alltid før kjent el veldig godt. Store el smerter og mye slim, men ikke de to siste syklusene. Tok jo blodprøver etter sist el og fikk påvist at jeg ikke hadde hatt el da :-( Kan man brått slutte å ha el..

Øm i magen nå, og el er etter planen i disse dager.. men hørt at pergo kan utsette ett par dager. Ikke noe slim enda, og har ingen tester...

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde el denne gangen, så jeg tipper at metformin har hjulpet allerede 🤞🏼😊 

uff.. jeg har desverre ikke erfaring med alt dette, men jeg har også lest at pergo kan utsette el litt.. bruker du el tester? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hope123 skrev:

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde el denne gangen, så jeg tipper at metformin har hjulpet allerede 🤞🏼😊 

uff.. jeg har desverre ikke erfaring med alt dette, men jeg har også lest at pergo kan utsette el litt.. bruker du el tester? 

Så godt å høre da 💗 da får vi håpe ventetida går fort 🤗

Fikk brått veldige el smerter idag. Så da håper jeg at d er el. Ikke tatt tester denne syklusen. Men har hørt at el smerter kan komme både før, under og etter el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Knerten <3 skrev:

Så godt å høre da 💗 da får vi håpe ventetida går fort 🤗

Fikk brått veldige el smerter idag. Så da håper jeg at d er el. Ikke tatt tester denne syklusen. Men har hørt at el smerter kan komme både før, under og etter el. 

Åå så bra da😁 sa krysser vi fingrene for at el er veldig snart!!! 💗 

jeg syns at el tester kan være vanskelig å tyde av og til, men når jeg temper itillegg er det mye lettere å faktisk se om testene stemmer overens med testene 👍🏼 

Jeg har forresten også lest om veeeeldig mange som fikk beskjed om at blodprøvene for å sjekke om man har hatt el ikke har stemt, at de har hatt el likevel, så ikke mist håpet💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Knerten <3 skrev:

Har dere hatt el?

Jeg har alltid før kjent el veldig godt. Store el smerter og mye slim, men ikke de to siste syklusene. Tok jo blodprøver etter sist el og fikk påvist at jeg ikke hadde hatt el da :-( Kan man brått slutte å ha el..

Øm i magen nå, og el er etter planen i disse dager.. men hørt at pergo kan utsette ett par dager. Ikke noe slim enda, og har ingen tester...

Jeg hadde EL for 6 dager siden. Slim dagen før, og skikkelig kvalm og uggen på EL-dagen. Dette skjer meg hver mnd, synes det er passelig teit at man er kvalm når biologien er ment å skulle sette inn alle kluter for å reprodusere seg, liksom. Som om man får lyst på sex når man er kvalm og oppblåst, liksom! Blæ! 

Håper du får en bra EL, Knerten. Slimet trenger jo ikke komme for at man skal ha EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, liiamarsen skrev:

Jeg hadde EL for 6 dager siden. Slim dagen før, og skikkelig kvalm og uggen på EL-dagen. Dette skjer meg hver mnd, synes det er passelig teit at man er kvalm når biologien er ment å skulle sette inn alle kluter for å reprodusere seg, liksom. Som om man får lyst på sex når man er kvalm og oppblåst, liksom! Blæ! 

Håper du får en bra EL, Knerten. Slimet trenger jo ikke komme for at man skal ha EL :)

 

2 timer siden, Hope123 skrev:

Åå så bra da😁 sa krysser vi fingrene for at el er veldig snart!!! 💗 

jeg syns at el tester kan være vanskelig å tyde av og til, men når jeg temper itillegg er det mye lettere å faktisk se om testene stemmer overens med testene 👍🏼 

Jeg har forresten også lest om veeeeldig mange som fikk beskjed om at blodprøvene for å sjekke om man har hatt el ikke har stemt, at de har hatt el likevel, så ikke mist håpet💗 

Ja det må ha vært el igår. Hadde så akutte el smerter og idag er tappen lukket. Fikk lagt inn aksjer igår og i overigår.. så håper d holder 🤣

enig, veldig rart at man skal bli så dårlig under el! Ikke sex man har mest lyst på.

Da er det bare å vente da. Heldig du som er 6 dpo allerede 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 den 7.43, Zarina skrev:

positiv el-test på meg i går kveld og i morges, pluss masse slim i dag, så da er forhåpentligvis el rett rundt hjørnet :) Har ikke store forhåpninger dette ppen jeg heller. Mannen har vært bortreist et par dager, men kommer hjem i ettermiddag, så da er det bare å krysse fingre og tær og håpe på at vi rekker å få lagt inn aksjer før det er for sent.

Kjenner til det med turnus jeg også. Vi jobber begge turnus så ikke alltid så enkelt å få til noen sengevals :legrine: Jeg er oppe kl 5 hver dag så lite energi igjen i kroppen når mannen kommer hjem fra jobb kl 23... Men vi har jo klart det en gang før, så satser på at vi klarer det en gang til ;) Håper bare lutealfasene mine stabiliserer seg snart... Vi har også prøvd siden sensommeren/tidlig høst. Vi brukte ca 10 mnd forrige gang så har ikke begynt å stresse altfor mye ennå, men vil jo gjerne at spiren skal sitte fortest mulig da!

Spennende med pergo, Knerten. spent på å høre om det fungerer for deg.

Rakk dere å legge inn aksjer ved el da?🤗 

Ikke lett m turnus nei og små barn i hus.. har en seng som knirker noe helt grusomt også 🤣🤣🤣 

Mannen er positiv og sier jeg ikke må stresse. Men jeg har fått for meg at d ikke går... føler at nå jeg har begynt på pergo så må vi gjøre en innsats. Kan ikke gå på det også bare legge inn aksjer én gang. D tar jo på kroppen. 

Er en hormonbombe så d holder og hater det.. griner for alt.🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Knerten <3 skrev:

 

Er en hormonbombe så d holder og hater det.. griner for alt.🙈

Haha, jeg kjenner meg sååå igjen😂 metformin er jo ikke en hormonbombe, men føler det gjør noe skikkelig hormonelt med meg😂 sitter å ser på TV og griner for ingenting, haha herregud😂 

det er vel et godt tegn forsåvidt, håper hormonene holder på å stabilisere seg nå😊🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde jeg stikking nederst på høgre side av magen, sånn jevnt gjennom hele dagen.. i dag våknet jeg og tok tempen, og den hadde steget med 0,3 og jeg hadde skikkelig stikking i livmorområdet🤔🤔 er 7dpo i dag!! Håper det ligger noe i dette!!! 

Men er redd jeg blir like skuffet som alltid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hope123 skrev:

I går hadde jeg stikking nederst på høgre side av magen, sånn jevnt gjennom hele dagen.. i dag våknet jeg og tok tempen, og den hadde steget med 0,3 og jeg hadde skikkelig stikking i livmorområdet🤔🤔 er 7dpo i dag!! Håper det ligger noe i dette!!! 

Men er redd jeg blir like skuffet som alltid.. 

Godt d er flere hormonbomber. Stakkars de som bor sammen m meg 🙈

Åh jeg kjenner til den symptomjakten. Man blir helt rar. Har kommet dit at jeg ikke tør håpe . Blir såå skuffa når tr kommer. 

Idag har det vært mye murring og stikking i livmor, men er jo bare 2 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knerten <3 skrev:

Godt d er flere hormonbomber. Stakkars de som bor sammen m meg 🙈

Åh jeg kjenner til den symptomjakten. Man blir helt rar. Har kommet dit at jeg ikke tør håpe . Blir såå skuffa når tr kommer. 

Idag har det vært mye murring og stikking i livmor, men er jo bare 2 dpo.

Ja, jeg blir så skuffa også.. er ikke lett dette her :( 

blir spennede å se om det blir noen positive tester her inne etterhvert!!🤞🏼💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hope123 skrev:

Ja, jeg blir så skuffa også.. er ikke lett dette her :( 

blir spennede å se om det blir noen positive tester her inne etterhvert!!🤞🏼💗 

Ja man blir jo så glad på andres vegne og d er gøy å følge m på andres symptomer💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 14.42, Knerten <3 skrev:

Rakk dere å legge inn aksjer ved el da?🤗 

Ikke lett m turnus nei og små barn i hus.. har en seng som knirker noe helt grusomt også 🤣🤣🤣 

Mannen er positiv og sier jeg ikke må stresse. Men jeg har fått for meg at d ikke går... føler at nå jeg har begynt på pergo så må vi gjøre en innsats. Kan ikke gå på det også bare legge inn aksjer én gang. D tar jo på kroppen. 

Er en hormonbombe så d holder og hater det.. griner for alt.🙈

Hormoner er slitsomme 👎 men hvis det gir resultater så er det jo verdt det ☺

Vi fikk lagt inn aksjer to ganger, dagen testen var positiv og dagen etter. Så vi har jo i alle fall fått lagt inn på gunstig tid selv om jeg føler at vi burde prøvd mer. Men har stresset mindre med prøving denne mnd, så får vi se om det gir resultater eller ei 😉 er 4-5 dpo nå, blir spennende å teste etterhvert 😁 skal prøve å ikke være så testegal som jeg pleier, men gjenstår å se om jeg klarer det 😂 

Hvor mange dpo er dere nå? Og når begynner dere å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zarina skrev:

Hvor mange dpo er dere nå? Og når begynner dere å teste?

Jeg er 9 dpo i dag.. vet ikke hvor lenge jeg klarer å vente med å teste😂 har lyst å teste i morgen, men er sååå redd for å bli skuffet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Zarina skrev:

Hormoner er slitsomme 👎 men hvis det gir resultater så er det jo verdt det ☺

Vi fikk lagt inn aksjer to ganger, dagen testen var positiv og dagen etter. Så vi har jo i alle fall fått lagt inn på gunstig tid selv om jeg føler at vi burde prøvd mer. Men har stresset mindre med prøving denne mnd, så får vi se om det gir resultater eller ei 😉 er 4-5 dpo nå, blir spennende å teste etterhvert 😁 skal prøve å ikke være så testegal som jeg pleier, men gjenstår å se om jeg klarer det 😂 

Hvor mange dpo er dere nå? Og når begynner dere å teste?

Ja det er sant 💛

Da bør det jo holde da. Selvom jeg føler at man må ha seg omtrent to ganger om dagen for å få d til 🙈 Husker vi holdt på hver eneste dag da vi prøvde på nr 2. Denne gang ble det bare dagen før el og samme dag.

Er 4 dpo idag. Har hatt murringer i livmor og verk i korsrygg istad. Kan det være et tegn?

Jeg venter på en haug tester, men holder meg nok fram til ikm.🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hope123 skrev:

Jeg er 9 dpo i dag.. vet ikke hvor lenge jeg klarer å vente med å teste😂 har lyst å teste i morgen, men er sååå redd for å bli skuffet.. 

Åh du er 9 dpo heldiggris 🤣 da venter jeg spent på at du skal teste 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet i dag tidlig, er det bare meg eller ser jeg to streker?? Er det gravid-strek eller skyggestrek??🤞🏼🙈🤔

4F922B6B-549A-4FC9-9EB5-989D05319B52.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hope123 skrev:

Jeg testet i dag tidlig, er det bare meg eller ser jeg to streker?? Er det gravid-strek eller skyggestrek??🤞🏼🙈🤔

4F922B6B-549A-4FC9-9EB5-989D05319B52.jpeg

Det er defentlig en gravid strek,sterkere enn jeg fikk 14 dpo!gratulere🙂🙂

Anonymkode: 52a59...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er defentlig en gravid strek,sterkere enn jeg fikk 14 dpo!gratulere🙂🙂

Anonymkode: 52a59...afe

Jeg er bare 10dpo i dag, så jeg håper🤞🏼🤞🏼 Tror ikke på det enda, men takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hope123 skrev:

Jeg er bare 10dpo i dag, så jeg håper🤞🏼🤞🏼 Tror ikke på det enda, men takk😊

Jeg ser en strek heldige deg :hjerte: Så utrolig gøy!!

Nå blir det spennende de neste dagene med nye tester da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...