Gå til innhold

Hei


Gjest Mari Y

Anbefalte innlegg

Gjest Mari Y
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er dette du mener, så skjønner ikke jeg hvorfor du klager på at folk går til personangrep på deg. Og nei, du kan faktisk ikke gå til personangrep fordi du er spåass voksen at det er greit. Er du helt tett?

Anonymkode: ce093...73c

Ja, jeg reagerer på det. Fordi dette handler ikke bare om meg. Det handler om at det er en direkte ukultur. Og det er også en ukultur dersom barn laerer at mobbing er akseptabel opp foer sell.  Dessuten  når jeg gjoer det, så skjønner jeg at det er galt og beklager for det. Leser du ikke det når jeg skriver det? 

Og dette handler ikke bare om oss her inne. Det handler om hvilket ansvar folk her inne som foreldre har om man skal få slutt på mobbing. Da kan man ikke vaere nedlatende og så bare flytte ansvaret på andre. Dere som snakker om hvor mye ansvar jeg skal ta, boer isaafall selv ta ansvar for deres egne handlinger. Dere boer selv tenke på hva dere driver med som godt voksne mennesker, dere boer selv tenke på hvordan dere opptraar her inne. Og selv tenke på hvordan dere vil gjoere dette forumet til et bedre klima. Hvordan dere velger å te dere her inne er ikke mitt ansvar. Det er ditt og alles eget ansvar. Det hjelper ikke å forvente at andre skal gå I seg selv om man ikke gjoer det selv. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mari Y skrev:

Om du hadde lest det jeg skrev, AB, så hadde du sett at jeg gjoer opp for meg når jeg faktisk gaar over en grense. Hadde du hatt et snev av selvinnsikt ville du også gjort det, ikke bare forvente at andre skal gjoere det. 

Det er en påstand med store modifikasjoner at du gjorde opp for deg når du fikk indikasjoner på at du gikk over streken. Forøvrig så var jeg kun en leser av den forrige tråden så jeg svarte deg ikke i det hele tatt, men jeg ble ganske så overrasket at en slik diskusjon kan gå over ti sider, og både du og de anonyme som svarte deg gikk over streken. Det jeg reagerer på i denne tråden er at du omtaler de anonyme som mobbere, mens du selv fremstiller deg som et mobbeoffer når det er veldig langt fra sannheten. 

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en påstand med store modifikasjoner at du gjorde opp for deg når du fikk indikasjoner på at du gikk over streken. Forøvrig så var jeg kun en leser av den forrige tråden så jeg svarte deg ikke i det hele tatt, men jeg ble ganske så overrasket at en slik diskusjon kan gå over ti sider, og både du og de anonyme som svarte deg gikk over streken. Det jeg reagerer på i denne tråden er at du omtaler de anonyme som mobbere, mens du selv fremstiller deg som et mobbeoffer når det er veldig langt fra sannheten. 

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Nei, det er det ikke. Jeg gjoer faktisk opp for meg når jeg må. For hver gang dette skjedde så svarte jeg 'beklager, men da har jeg tatt feil'. Det så jeg ingen av dere gjøre, selv om dere burde gjoere det. 

Og det gjoer likevel ikke deres eller de andres pptreden noe mere greit, AB. Når tok de/dere ansvar for deres opptreden? Aldri. Og å forvente at andre skal gjoere noe man ikke selv er villig til å gjoere er daarlig stil. Bra stil er når man også klager aa se innover, og ikke bare utover. 

 

Og hva er mobbing: Det er når man gjentatte ganger går over en grense mot en som ikke kan forsvare seg. Det har skjedd gjentatte ganger, allerede. Det er ogsaa en fellesnevner at man får med set flere på laget i å traakke andre ned. Nå klarer jeg heldigvis og å snakke for meg. Men det gjoer det ikke mindre relevant at når man poster flere ganger poster innlegg der man enten kritiserer en person på bakgrunn av skrivefeil, man gjentatte ganger forsoeker å angripe en og samme person over lengre tid, at det begynner å ligne på mobbing. Når flere her inne i tillegg oppretter sladre-traader for å sladre om andre, så er det uthenging, og jeg er ikke den eneste det har skjedd med her inne. Det er en ukultur. Da får man ta dette innover seg. Ikke bare rette pekefingeren på de man går etter. Du kan kalle det hva du vil, men jeg velger å kalle det det er. Klarer ikke de som driver med dette seg på seg selv, men fortsetter å rette ansvaret utover, så har de selv et problem. Og problemet er at da vil i alle fall ikke barn slutte å mobbe. Barn ser ikke på hva du sier, de ser på hva du gjoer. Det er der forskjellen ligger. 

 

🇦🇼🇦🇼🇦🇼

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg gjoer faktisk opp for meg når jeg må. For hver gang dette skjedde så svarte jeg 'beklager, men da har jeg tatt feil'.

Det der er ren og skjær løgn

Anonymkode: ce093...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Nei, det er det ikke. Jeg gjoer faktisk opp for meg når jeg må. For hver gang dette skjedde så svarte jeg 'beklager, men da har jeg tatt feil'. Det så jeg ingen av dere gjøre, selv om dere burde gjoere det. 

Og det gjoer likevel ikke deres opptreden noe mere greit, AB. Når tok dere ansvar for deres opptreden? Aldri. Og å forvente at andre skal gjoere noe man ikke selv er villig til å gjoere er daarlig stil. Bra stil er når man også klager aa se innover, og ikke bare utover. 

 

Og hva er mobbing: Det er når man gjentatte ganger går over en grense mot en som ikke kan forsvare seg. Det er ogsaa en fellesnevner at man får med set flere på laget i å traakke andre ned. Nå klarer jeg heldigvis og å snakke for meg. Men det gjoer det ikke mindre relevant at når man poster flere ganger poster innlegg der man enten kritiserer en person på bakgrunn av skrivefeil, man gjentatte ganger forsoeker å angripe en og samme person over lengre tid, at det begynner å ligne på mobbing. Når flere her inne i tillegg oppretter sladre-traader for å sladre om andre, så er det uthenging, og jeg er ikke den eneste det har skjedd med her inne. Det er en ukultur. Da får man ta dette innover seg. Ikke bare rette pekefingeren på de man går etter. Du kan kalle det hva du vil, men jeg velger å kalle det det er. Klarer ikke de som driver med dette seg på seg selv, men fortsetter å rette ansvaret utover, så har de selv et problem. Og problemet er at da vil i alle fall ikke barn slutte å mobbe. Barn ser ikke på hva du sier, de ser på hva du gjoer. Det er der forskjellen ligger. 

 

🇦🇼🇦🇼🇦🇼

Hvorfor snakker du om dere? Hvis du leser så har jeg sagt klart at jeg ikke svarte deg ikke i den opprinnelige tråden, jeg leste tråden når jeg våknet på morgenen. Og det kan hende du mener at du gjorde opp for deg gjennom hele tråden, men med respekt å melde så stemmer ikke det. Jeg er helt enig i at et par av de anonyme gikk over streken, men det gjorde du også. Og slik du fremstiller deg i denne tråden så er ikke det veldig tillitsvekkende med tanke på hvordan den opprinnelige tråden faktisk var. Du bør også ta innover deg at du fikk en advarsel, og det er ikke pga at noen var ute etter deg, men fordi du brøt reglene. 

Forøvrig så er din definisjon av mobbing en definisjon du ikke kommer innunder. Du klarte fint å forsvare deg, du klarte til og med både å være ufin, krass og komme med negative karakteristika av andre brukere. Dette gjorde deg og de anonyme til likestilte, og pr definisjon så går ikke det under mobbedefinisjonen.

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det der er ren og skjær løgn

Anonymkode: ce093...73c

Det tror jeg ikke, og det er ikke det vi diskuterer her. Om du skal påstå det, så må du dokumentere det. I det minste gjoer jeg opp for meg, og det gjoer de andre overhodet ikke. Og det er heller ikke pga meg at jeg velger å ta dette opp når det trengs. Det er fordi at foreldre har et ansvar og å ikke laere sine barn at mobbing er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mari Y
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor snakker du om dere? Hvis du leser så har jeg sagt klart at jeg ikke svarte deg ikke i den opprinnelige tråden, jeg leste tråden når jeg våknet på morgenen. Og det kan hende du mener at du gjorde opp for deg gjennom hele tråden, men med respekt å melde så stemmer ikke det. Jeg er helt enig i at et par av de anonyme gikk over streken, men det gjorde du også. Og slik du fremstiller deg i denne tråden så er ikke det veldig tillitsvekkende med tanke på hvordan den opprinnelige tråden faktisk var. Du bør også ta innover deg at du fikk en advarsel, og det er ikke pga at noen var ute etter deg, men fordi du brøt reglene. 

Forøvrig så er din definisjon av mobbing en definisjon du ikke kommer innunder. Du klarte fint å forsvare deg, du klarte til og med både å være ufin, krass og komme med negative karakteristika av andre brukere. Dette gjorde deg og de anonyme til likestilte, og pr definisjon så går ikke det under mobbedefinisjonen.

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Fordi det er flere som henger seg på. Det er ikke en person som driver med de samme angrepene, det er flere som gjoer det i samme slengen. 

Jeg sa ikke at jeg blir mobba. Jeg sa at det liner på mobbing og at vil man ikke at barn skal mobbe, så er hovedansvaret hos foreldrene. Hvis foreldre prater nedlatende til hverandre og til andre, hvordan kan du da forvente at barn ikke skal mobbe? De ser jo at foreldrene gjoer akkurat det samme? Og hvorfor på liv og doed ta side med de andre her, om det er så viktig å få frem et poeng? Det er jo litt feigt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mari Y skrev:

Det tror jeg ikke, og det er ikke det vi diskuterer her. Om du skal påstå det, så må du dokumentere det. I det minste gjoer jeg opp for meg, og det gjoer de andre overhodet ikke. Og det er heller ikke pga meg at jeg velger å ta dette opp når det trengs. Det er fordi at foreldre har et ansvar og å ikke laere sine barn at mobbing er greit. 

Men det er det, det er løgn på lik linje som mye annet du skriver her. Den eneste gangen du har bedt om unnskyldning, er en halvveis unnskyldning til meg etter å ha skjelt meg ut i tre tråder, hvor i den ene jeg forsvarte deg mot andre. Til og med der kjeftet du på meg. Men jeg kan jo selvfølgelig ikke dokumentere noe siden trådene er slettet. Men jeg gir meg nå, du kommer bare uansett til å male i vei på samme viset uansett hva som blir sagt. Men du gjør ting vanskelig og lite hyggelig for deg selv her inne, men det er opp til deg

Anonymkode: ce093...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er det, det er løgn på lik linje som mye annet du skriver her. Den eneste gangen du har bedt om unnskyldning, er en halvveis unnskyldning til meg etter å ha skjelt meg ut i tre tråder, hvor i den ene jeg forsvarte deg mot andre. Til og med der kjeftet du på meg. Men jeg kan jo selvfølgelig ikke dokumentere noe siden trådene er slettet. Men jeg gir meg nå, du kommer bare uansett til å male i vei på samme viset uansett hva som blir sagt. Men du gjør ting vanskelig og lite hyggelig for deg selv her inne, men det er opp til deg

Anonymkode: ce093...73c

Da må du faktisk dokumentere hva som er løgn. Det hjelper ikke å argumentere for dette uten å faktisk kunne dokumentere for seg, AB. 

 

Og for hva det er verdt- som jeg sa- jeg kan ha forvekslet hvem som skriver hva, men da har jeg som regel beklaget for meg. I den traaden om Hyenetraader, så gjorde jeg faktisk akkurat det, da jeg ikke orker å lese alle personangrepene som postes i fleng-og derfor leste jeg ikke noye nok. Jeg gjorde også det samme i tråden om alfabetet. Dog jeg påpekte også at vedkommende må ta ansvar for å ikke stoette opp under de som driver med nettsjikkane og annet tull(og det staar jeg inne for). Og hva annet kaller du det, AB, når vi snakker om opptil flere traader der det postes personangrep i opptil flere dager? Og flere henger seg på? Hvordan kan du da si at det ikke ligner på mobbing? 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Da må du faktisk dokumentere hva som er løgn. Det hjelper ikke å argumentere for dette uten å faktisk kunne dokumentere for seg, AB

Kan du dokumentere alle unnskyldningene du har gitt?

Anonymkode: ce093...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mari Y skrev:

Fordi det er flere som henger seg på. Det er ikke en person som driver med de samme angrepene, det er flere som gjoer det i samme slengen. 

Jeg sa ikke at jeg blir mobba. Jeg sa at det liner på mobbing og at vil man ikke at barn skal mobbe, så er hovedansvaret hos foreldrene. Hvis foreldre prater nedlatende til hverandre og til andre, hvordan kan du da forvente at barn ikke skal mobbe? De ser jo at foreldrene gjoer akkurat det samme? Og hvorfor på liv og doed ta side med de andre her, om det er så viktig å få frem et poeng? Det er jo litt feigt. 

Men bør ikke du også være et godt forbilde for barn? På dine utsagn så fremstiller du deg selv som den som gjør alt korrekt, mens alle andre er dårlige forbilder og hvis du er litt ærlig mot deg selv så må selv innrømme at det ikke helt speiler virkeligheten.

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du dokumentere alle unnskyldningene du har gitt?

Anonymkode: ce093...73c

Jeg gjorde det i alle fall på Ae-Oe-Ae-traaden og traaden om Hyenetraader. Så hvor er det du mener jeg ikke gjoer det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men bør ikke du også være et godt forbilde for barn? På dine utsagn så fremstiller du deg selv som den som gjør alt korrekt, mens alle andre er dårlige forbilder og hvis du er litt ærlig mot deg selv så må selv innrømme at det ikke helt speiler virkeligheten.

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Det proever jeg å vaere, også her. At jeg kanskje gaar over streken fra tid til annen er dumt, men da skader det ikke å innse at det er daarlig stil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Det proever jeg å vaere, også her. At jeg kanskje gaar over streken fra tid til annen er dumt, men da skader det ikke å innse at det er daarlig stil. 

Men du innser det jo ikke, det viser du jo klart i denne tråden også. 

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men du innser det jo ikke, det viser du jo klart i denne tråden også. 

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Hva er det jeg ikke innser? Jeg kan ikke komme på en tråd der jeg ikke har beklaget at jeg tok feil. Om du skal konkludere med det, boer du ikke da dokumentere hvor jeg ikke har bedt om unnskyldning? Og hva er det du vil at jeg skal beklage? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Hva er det jeg ikke innser? Jeg kan ikke komme på en tråd der jeg ikke har beklaget at jeg tok feil. Om du skal konkludere med det, boer du ikke da dokumentere hvor jeg ikke har bedt om unnskyldning? Og hva er det du vil at jeg skal beklage? 

Du innser ikke at din fremferd er dårlig stil og et dårlig forbilde for barn, du messer  bare videre på en måte som gjør at det er stakkars deg mot alle de fæle anonyme og slik er ikke virkeligheten. Ta bare tråden som fikk vokse seg til 10 sider på en natt, der var det noen få forsøk på å beklage, men med måten du gjorde det på så skinte det klart igjennom at du mente du hadde rett og alle andre hadde feil. Den tråden var både fra din side og noen av de anonyme en tråd som bar preg av beskyldninger, ingen evne til selvkritikk eller evne til å ta innover seg at dette er et forum med regler alle må følge, så også du.

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du innser ikke at din fremferd er dårlig stil og et dårlig forbilde for barn, du messer  bare videre på en måte som gjør at det er stakkars deg mot alle de fæle anonyme og slik er ikke virkeligheten. Ta bare tråden som fikk vokse seg til 10 sider på en natt, der var det noen få forsøk på å beklage, men med måten du gjorde det på så skinte det klart igjennom at du mente du hadde rett og alle andre hadde feil. Den tråden var både fra din side og noen av de anonyme en tråd som bar preg av beskyldninger, ingen evne til selvkritikk eller evne til å ta innover seg at dette er et forum med regler alle må følge, så også du.

Anonymkode: 7e0e8...2c8

 Fordi det er de andre som setter i gang og er nedlatende overfor mye av det jeg skriver, og fordi det er flere som henger seg på . Greit, jeg kan kanskje ta feil av en bruker, men da beklager jeg der og da. I hvert fall ut ifra de innleggene der jeg husker at jeg har forvekslet. Fordi at når man får flere personangrep etter hverandre, så orker man ikke lese alt. Og når mange poster med AB-funksjonen, så er det lett å tro at det er samme bruker selv om det ikke er det. Nå spoer jeg igjen(om det er samme person som skriver dette) :Kan du gi meg konkrete eksempler der du mener jeg ikke har beklaget? Og hvilken tråd er det du snakker om? For jeg mener å huske at jeg beklaget på de aller fleste, dersom det var noe  å beklage. Men da skal det også vaere en grunn til det. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Og kom med eksempler. Jeg kan ikke ta det seriøst om du ikke kommer med noen eksempler. 

Et åpenbart eksempel er din oppførsel og måten du svarte folk på i tråden som begynte med diskusjon rundt at du ikke skriver vanlig æ, ø og å. 

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et åpenbart eksempel er din oppførsel og måten du svarte folk på i tråden som begynte med diskusjon rundt at du ikke skriver vanlig æ, ø og å. 

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Ja, det kan hende det gikk litt hett for seg, men jeg beklaget også noe av det jeg skrev I akkurat denne tråden du nevnte. Så hva er du mener jeg ikke har beklaget?

 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Ja, det kan hende det gikk litt hett for seg, men jeg beklaget også noe av det jeg skrev. Så hva er du mener jeg ikke har beklaget? 

Du beklaget f.eks ikke at du gikk løs på en av de anonyme på feil grunnlag, og når du ble prøvd å gjøre oppmerksom på at du gikk løs på en annen anonym enn den du ble irritert på var det ingen selvkritikk på det, du messet bare om at man ikke kunne forvente at du skulle holde orden på anonymkoder. 

 

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde med unnskyldningen jeg fikk av deg, at du så din del i dette. Men så feil tok jeg tydeligvis. For nå snakker du i stedet om at folk skal spores opp gjennom ip adre sser. En ting er sikkert, og det er, at det er du selv som velger å gjøre det vanskelig for deg her inne Ingen var ute etter å ta deg eller mobbe deg, du bringte det meste av det på deg selv, men skylder på alle andre.

Anonymkode: ce093...73c

Jeg snakker ikke om å spore opp ip-adresser. Da tror jeg du har misforstaatt. Jeg sier at man kan finne på å gjøre det, og derfor er man ikke helt beskyttet på nettet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du beklaget f.eks ikke at du gikk løs på en av de anonyme på feil grunnlag, og når du ble prøvd å gjøre oppmerksom på at du gikk løs på en annen anonym enn den du ble irritert på var det ingen selvkritikk på det, du messet bare om at man ikke kunne forvente at du skulle holde orden på anonymkoder. 

 

Anonymkode: 7e0e8...2c8

Jo, det gjorde jeg. Om du leste hele traaden, så beklaget jeg at jeg tok feil av hvem som som skrev hva.  Men jeg beskrev også at naar man henger seg på de andre, så boer man ta ansvar. Og det staar jeg inne for. 

Og ang Anonymkoder: Nei, man kan ikke alltid det. Og derfor boer man kanskje unngaa aa bruke AB-koden til enhver tid. Dette er heller ikke eneste tråden der man henger ut eller snakker nedsettende på dette forumet. Jeg hadde f eks allerede fått utallig antall kritikk på skrivemaaten min lenge foer denne tråden dukket opp. Og når jeg poster ett eller annet, f eks om mobbing, så får jeg en eller flere usaklige kommentarer. Dette i tillegg til at folk oppretter traader der de latterliggjoer andre brukere. Dette er mer enn bare denne ene traaden som du refererer til. 

 

Dessuten dersom jeg gjoer noe som er mot forumet, så må jeg hoere på de som sitter i admin foerst og fremst. Om det ikke passer deres retningslinjer, og de ikke godtar det, kan man ikke annet gjoere enn aa foelge det, men da fortutsetter det at de kommer med en klage foerst. Så langt går klagene ut på et innlegg jeg skrev, og som ble fjernet og deretter rettskrivning. Når jeg da poster et innlegg som de ikke vil at jeg skal poste, så holder jeg meg innenfor det. Det samme gjoer jeg også med rettskrivning. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mari Y skrev:

Og ang Anonymkoder: Nei, man kan ikke alltid det. Og derfor boer man kanskje unngaa aa bruke AB-koden til enhver tid.

Jo, selvfølgelig kan man klare å lese anonymkodene og klare å skille brukere fra hverandre, alle andre klarer det jo. Selv nå i denne tråden, så gidder ikke du å se at du skriver med to forskjellige anonyme, og det er det som gir deg trøbbel. Og nei, man trenger ikke å unngå å skrive som anonym på et anonymforum.

Anonymkode: ce093...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, selvfølgelig kan man klare å lese anonymkodene og klare å skille brukere fra hverandre, alle andre klarer det jo. Selv nå i denne tråden, så gidder ikke du å se at du skriver med to forskjellige anonyme, og det er det som gir deg trøbbel. Og nei, man trenger ikke å unngå å skrive som anonym på et anonymforum.

Anonymkode: ce093...73c

Nei, det er ikke alltid jeg gjoer det. Om da så mange ikke hadde postet med AB-funsjonen, hadde ikke dette vaert noe problem heller. For da kommer hele brukernavnet opp. 

 

Og igjen: Jeg beklaget faktisk i det innlegget du refererte til. Men jeg kan ikke foelge med på alle detaljer heller. Og derfor kan det skje at det går i surr, men da er det mulig å beklage, og bli ferdig med det. 

Så beklager hvis jeg trodde du tok de andre i forsvar. Det kan godt hende jeg trodde at du gjorde det, uten at du gjorde det.  Men det er mange traader her hvor det går i det samme, og der flere henger seg på. Da går man fort i surr. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...