Gå til innhold

Reise på ferie til Tyrkia i mai med en 12 åring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hørt at det kan være uroligheter der, burde jeg skygge unna? 

Anonymkode: 76696...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde reist så lenge det ikke er på grensen til Syria du har tenkt deg ;)

 

Tyrkia - reiseråd

Utenriksdepartementet fraråder reiser til eller opphold i grenseområdene nærmere enn ti km fra grensen til Syria som ikke er strengt nødvendig.

Det oppfordres til å utvise aktsomhet ved reiser i øvrige provinser i sørøst. I tillegg oppfordres det til å utvise aktsomhet, samt unngå store folkemengder, i de større byene inkludert Ankara og Istanbul.

For utfyllende informasjon om sikkerhet i Tyrkia vises det til artikkelen om sikkerhet under reiseinformasjon.

Norske borgere som oppholder seg i eller som planlegger å reise til disse områdene oppfordres til å ta kontakt med ambassaden i Ankara for oppdatert informasjon, samt registrere sin reise via www.reiseregistrering.no.

Anonymkode: 6fde4...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar😊 det blir Side om vi reiser og vi kommer ikke til å dra inn til noen større byer. 

Anonymkode: 76696...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort det. Denne videoen, hvor presidenten forteller en seks år gammel, gråtende jente at landet ville være stolt av henne hvis hun døde som martyr, knuser hjertet mitt. Aldri om jeg reiser til et slikt land.

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/02/26/turkeys-erdogan-criticised-telling-tearful-young-girl-dressed/

Anonymkode: 7e25e...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ahr mulighet til å bo gratis i Tyrkia, i en luksusleilighet. Men jeg gjør det ikke. Jeg tør rett og slett ikke, og hadde følt meg utrygg. De jeg kjenner som reiser ned dit jevnlig bedyrer at det er trygt.. Men jeg føler at det er turismen, og vestlige boligeiere som vil være et viktig mål dersom terrorister skal knekke lokalmiljøene og inntektskilder

Men dette er kanskje bare mine nevrotiske tanker. Jeg er veldig avslappet ellers, emn Tyrkia har blitt min akilleshæl når det kommer til terrorfrykt..

 

 

Anonymkode: 66332...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal reise til Alnanya i sommer, er mer redd for London og andre storbyer.

Og dere som ikke reiser til Tyrkia av ideologiske grunner, vedder på at dere reiser glatt til USA som har bombet i stykker halve midtøsten og Afganistan.

Anonymkode: 255f2...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal reise til Alnanya i sommer, er mer redd for London og andre storbyer.

Og dere som ikke reiser til Tyrkia av ideologiske grunner, vedder på at dere reiser glatt til USA som har bombet i stykker halve midtøsten og Afganistan.

Anonymkode: 255f2...c25

Såklart. USA er ett knall ferieland. Reiser av prinsipp ikke til muslimske land. Det er da så mange andre plasser å reise til. 

Anonymkode: e297d...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ikke regimer! Ergo, ville aldri reist dit, og aldri tatt med barn dit!

Han som sitter med makten er riktignok folkevalgt, men det har vært mye kritikk til valg, og ikke minst har han endret på så mye i lovene etter han ble valgt at han i dag i realiteten er en diktator.

Hi, sett dere inn i hva som faktisk skjer i Tyrkia og hva som har skjedd der de siste årene, så tror jeg du vil se at du ikke ønsker å støtte et slikt regime. For ved å reise dit viser du dem at du synes det er greit. Og du lærer barnet ditt at det er greit også.

Anonymkode: b3058...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ønsker å reise til istanbul om våren men jeg tør ikke. Jeg tror ikke det vil skje noe,noen jeg vet har reist til istanbul uten problemer men da kuppet skjedde for noen år siden,var min venninnas venn på flyplassen med to barn. De mellomlandet og skulle tim australia. De ble trumatisert,mange mennesker løp rundt,ingen sa dem noe,tanks rullet på flyplassen og i det hele kaoset de mistet barna( di var sånn ca småskolealder). Veldig traumatisk. Jeg tør ikke. 

Jeg prøver å tenke positivt. Helt sikkert sånnt skjedde da og ikke nødvendigvis nå. Tenker kanskje vi drar til antalya området i sommer

 

Anonymkode: 4d95d...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reiser til Side i mai med 2 barn. Er der hvert år og synes det er en kjempe fin plass. Har aldri vært urolig for om det kan skje noe. 

Anonymkode: 7767a...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2018 den 15.22, Anonym bruker skrev:

Såklart. USA er ett knall ferieland. Reiser av prinsipp ikke til muslimske land. Det er da så mange andre plasser å reise til. 

Anonymkode: e297d...073

Støtter denne!

Anonymkode: 8f73c...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg støtter ikke regime, men jeg reiser fordi jeg elsker Tyrkia og fordi jeg ønsker å støtte opp under de tyrkiske minoritetene som lever av turismen. 

Minoritetene som E ønsker å svekke og som de siste årene har lidd store tap pga fallet på antall turister.

Dette er ikke snakk om kun rike kakser som ikke går råd til å kjøpe et nytt palass, men storfamilier som er avhengig av den inntekten turismen gir dem.

Når det kommer til terrorrissiko så er ikke den større enn andre plasser. Til forskjell fra Europa der terror har hatt sivile mål, har terroren i Tyrkia stort sett hatt militære og politiske mål.

Anonymkode: acd57...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...