Gå til innhold

Spamming på forumet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dere definerer spamming litt annerledes enn meg.   Men nå ble vi endelig kvitt han som skrev stadig nye tråder om "røde tær". 

Kan vi få slutt på henne som graver fram alle tråder fra oldtiden med ordet "mobbing" i tittelen? Det er jo åpenbart noe patologisk her.

Anonymkode: 1f5df...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare la vær å trykke deg inn på de trådene da? Eller la vær å svare på de? Overse de? Det er lov å dra opp gamle tråder, verre er det med alle de sure oppgulpa enkelte kommer med. Hvilken 'kultur" det er på forumet, som i at "alle" blir gretne for gamle innlegg, stemmer ikke. De fleste scroller forbi, eller rapporterer innlegg de ikke synes er ok. Da er det opp til moderator å vurdere om det bryter med forumreglene. De skriver ikke side opp og ned om at det ikke er "kultur" på forumet å svare i gamle tråder. Det er faktisk flaut å se hvordan enkelte brukere avsporer og går til personangrep mot noen som ikke har gjort noe galt i følge reglene på forumet.

Anonymkode: 90b67...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at dere definerer spamming litt annerledes enn meg.   Men nå ble vi endelig kvitt han som skrev stadig nye tråder om "røde tær". 

Kan vi få slutt på henne som graver fram alle tråder fra oldtiden med ordet "mobbing" i tittelen? Det er jo åpenbart noe patologisk her.

Anonymkode: 1f5df...5b6

Det er forskjell på spam og det å dra opp gamle innlegg. Det er ingen regel som sier at man ikke kan hente opp gamle innlegg. Du står helt fritt til å hoppe over de

Anonymkode: 48339...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, spam er når brukere poster samme innlegg i flere tråder, enten som reklame, eller når det er spam boter. Å dra opp gamle tråder eller hele tiden poste innlegg innenfor samme kategori telles ikke som spam pr. reglene. Om gamle tråder dras opp vil jeg anbefale å ikke svare, eller ignorere brukeren slik at deres innlegg ikke dukker opp.

http://www.klikk.no/forum/foreldre/ignore/

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare la vær å trykke deg inn på de trådene da? Eller la vær å svare på de? Overse de? Det er lov å dra opp gamle tråder, verre er det med alle de sure oppgulpa enkelte kommer med. Hvilken 'kultur" det er på forumet, som i at "alle" blir gretne for gamle innlegg, stemmer ikke. De fleste scroller forbi, eller rapporterer innlegg de ikke synes er ok. Da er det opp til moderator å vurdere om det bryter med forumreglene. De skriver ikke side opp og ned om at det ikke er "kultur" på forumet å svare i gamle tråder. Det er faktisk flaut å se hvordan enkelte brukere avsporer og går til personangrep mot noen som ikke har gjort noe galt i følge reglene på forumet.

Anonymkode: 90b67...dac

Jeg svarte i den ene tråden. Hun det gjelder fikk et velment råd, om at hun trolig ville få mer respons hvis hun ikke skrev i en så gammel tråd. Det var ikke kritikk, det var ikke personangrep. Men personen tok det som personangrep og angrep person som hadde kommet med velment råd. Da skrev jeg en saklig og ordentlig forklaring på hva den første hadde ment, at det bare var et godt råd, for det den aktuelle brukeren hadde skrevet var jo et viktig tema. Men hun fortsatte så med personangrep i så stor grad at andre også blandet seg inn, og noen av de kommentarene var ikke helt fine, men de var likevel ikke verre enn det hun selv hadde skrevet om andre.

Det var ingen som skrev at hun ikke kunne dra opp gamle tråder! Hun fikk kun velmente råd om at det som regel er vanskelig å få akkurat slike gamle tråder opp å gå igjen, og at hvis hun ønsket mer diskusjon så kunne det være en god idé å svare i nyere tråder eller lage sin egen om temaet. Men ingen nektet henne å dra opp gamle tråder! Hennes respons var å dra opp mange gamle tråder etter dette. Men i den første tråden valgte hun å verbalt angripe personer som kun ønsket å gi råd til en ny forumbruker om hvordan få en bedre forumopplevelse. Hun skapte dessverre selv den situasjonen som oppstod.

Anonymkode: 1fe01...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med vi ikke har sett det siste derfra. 

For meg blir det på linje med alle "Jarle"-trådene for 4-5 år siden. Si hva du vil om at alle kan opprette tråder, men side opp og side ned om Jarle Andhøy er jo spamming uansett. 

Anonymkode: 1f5df...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte i den ene tråden. Hun det gjelder fikk et velment råd, om at hun trolig ville få mer respons hvis hun ikke skrev i en så gammel tråd. Det var ikke kritikk, det var ikke personangrep. Men personen tok det som personangrep og angrep person som hadde kommet med velment råd. Da skrev jeg en saklig og ordentlig forklaring på hva den første hadde ment, at det bare var et godt råd, for det den aktuelle brukeren hadde skrevet var jo et viktig tema. Men hun fortsatte så med personangrep i så stor grad at andre også blandet seg inn, og noen av de kommentarene var ikke helt fine, men de var likevel ikke verre enn det hun selv hadde skrevet om andre.

Det var ingen som skrev at hun ikke kunne dra opp gamle tråder! Hun fikk kun velmente råd om at det som regel er vanskelig å få akkurat slike gamle tråder opp å gå igjen, og at hvis hun ønsket mer diskusjon så kunne det være en god idé å svare i nyere tråder eller lage sin egen om temaet. Men ingen nektet henne å dra opp gamle tråder! Hennes respons var å dra opp mange gamle tråder etter dette. Men i den første tråden valgte hun å verbalt angripe personer som kun ønsket å gi råd til en ny forumbruker om hvordan få en bedre forumopplevelse. Hun skapte dessverre selv den situasjonen som oppstod.

Anonymkode: 1fe01...a3a

Sånn oppfattet jeg det også. Aggressiv tone fra første stund.

Anonymkode: 1f5df...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. februar 2018 den 20.58, Ann Christin skrev:

Heisann, spam er når brukere poster samme innlegg i flere tråder, enten som reklame, eller når det er spam boter. Å dra opp gamle tråder eller hele tiden poste innlegg innenfor samme kategori telles ikke som spam pr. reglene. Om gamle tråder dras opp vil jeg anbefale å ikke svare, eller ignorere brukeren slik at deres innlegg ikke dukker opp.

http://www.klikk.no/forum/foreldre/ignore/

Ann Christin, admin

Er det spam når en og samme bruker skriver "dette er da ikke noe å lage en tråd om, finn noe annet å fokusere på" i alle tråder? For der har vært en del likelydende innlegg denne uka. Da er det jo en form for spam. Er dette virkelig ok? 

Anonymkode: 1f5df...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2018 den 20.58, Ann Christin skrev:

Heisann, spam er når brukere poster samme innlegg i flere tråder, enten som reklame, eller når det er spam boter. Å dra opp gamle tråder eller hele tiden poste innlegg innenfor samme kategori telles ikke som spam pr. reglene. Om gamle tråder dras opp vil jeg anbefale å ikke svare, eller ignorere brukeren slik at deres innlegg ikke dukker opp.

http://www.klikk.no/forum/foreldre/ignore/

Ann Christin, admin

Men arbeidsbenk og hurpetroll ble slettet som spam, hva er forskjellen på de og denne andre brukeren?

Anonymkode: 48339...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men arbeidsbenk og hurpetroll ble slettet som spam, hva er forskjellen på de og denne andre brukeren?

Anonymkode: 48339...4cf

Brukere som oppretter profil kun for personangrep, tulletråder og latterliggjøring vil bli slettet uansett om de spammer eller ikke.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann Christin skrev:

Brukere som oppretter profil kun for personangrep, tulletråder og latterliggjøring vil bli slettet uansett om de spammer eller ikke.

Ann Christin, admin

Men folk som spammer på andre måter går i fred. Point taken.

Anonymkode: 1f5df...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men folk som spammer på andre måter går i fred. Point taken.

Anonymkode: 1f5df...5b6

Men hvem i alle dager spammer på andre måter? Jeg vet hvem du sikter til, men hopp over da. Nå er det opprettet mobbetråd mot denne brukeren og. Fornøyd?

Anonymkode: 90b67...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Y
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvem i alle dager spammer på andre måter? Jeg vet hvem du sikter til, men hopp over da. Nå er det opprettet mobbetråd mot denne brukeren og. Fornøyd?

Anonymkode: 90b67...dac

Bra at du snakker ut mot mobbing(for jeg vet egentlig ikke helt hva annet jeg skal kalle dette når det gaar så langt som folk strekker det her inne). Jeg er foroevrig ikke den eneste, men det virker som at det er noen som skaper litt mye drama. Lager traader om hvem som skal kastes ut osv. Men det beste er å rapportere, ikke senke seg ned på deres nivå osv. La vaer å svar om mulig. Men rapporter dem inn. Snakk imot dem nå og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvem i alle dager spammer på andre måter? Jeg vet hvem du sikter til, men hopp over da. Nå er det opprettet mobbetråd mot denne brukeren og. Fornøyd?

Anonymkode: 90b67...dac

Vel, det er ikke min tråd. Så det kan jeg ikke ta noe ansvar for. Jeg ber bare om at eksisterende forumregler holdes.

Anonymkode: 1f5df...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...