Gå til innhold

Beste behandling for tørre lepper


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips til gode lepomader eller annet som mykgjør og pleier leppene uten at man blir avhengig av den.. Noen med gode forslag? Leppene mine lider i kulda nå! 😟

Anonymkode: b2daa...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier bare å ta på ett litt tjukt lag carmex rett før jeg legger meg. Så skrubber jeg det av når jeg våkner dagen etterpå og da holder de seg myke en stund😊

Anonymkode: 2181c...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purelan! Egentlig en salve/krem for sprukne brystvorter, feks mødre som ammer, men er helt fantastisk på leppene. 

Anonymkode: 0f0ec...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne smører jeg på leppene i et raust lag før jeg legger meg. https://www.apotek1.no/produkter/decubal-lips--dry-spots-balm-30ml-875842p 

I dusjen om morgenen skrubber jeg leppene godt. Er det veldig tørt ute kan jeg iblant smøre med Burt`s Bees leppepomade, men det holder som regel med Decubalen. 

Jeg har også brukt Purelan. Den er veldig god, men må ligge varmt ellers er det plent umulig å få noe ut av tuben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HvittHus skrev:

Jeg har også brukt Purelan. Den er veldig god, men må ligge varmt ellers er det plent umulig å få noe ut av tuben.

Nesj! Bare å mykne den litt i håndflaten med kroppsvarmen om du har gått ute lenge med den i veska. Null problem. 

Anonymkode: 0f0ec...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrubb leppene for å bli kvitt døde hudceller! 

Skrubb med en skrubb laget av sukker og olivenolje, vask av. Og ha på en god leppomade, gjerne mentolatum fra apoteket. 

Nytter ikke smøre på fuktighet på døde hudceller, gjelder lepper og resten av kroppen. 

Anonymkode: 49c06...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elizabeth Arden eight hour cream på meg. Barna, som ofte blir såre og røde rundt leppene om vinteren; inotyol. 

Anonymkode: 5b4e8...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skrubbe leppene???

Anonymkode: 53249...6dd

Samme grunn som man skrubber ansiktshuden eller resten av kroppen...?

Fjerne døde hudceller. 

Anonymkode: 0f0ec...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2018 den 15.50, Anonym bruker skrev:

Begynn innenfra, med mer sunt fett i kosten! 

Anonymkode: 8d256...7a3

Denne. Sunt fett og mye væske.

Anonymkode: 92f64...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringblomstsalve, eneste som har fungert på meg og jeg har prøvd det meste fra apotekervarer til helsekost. 

Anonymkode: 14943...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. februar 2018 den 13.57, Anonym bruker skrev:

Trenger tips til gode lepomader eller annet som mykgjør og pleier leppene uten at man blir avhengig av den.. Noen med gode forslag? Leppene mine lider i kulda nå! 😟

Anonymkode: b2daa...a23

Aromessence Néroli fra Decleor. Koster det hvite ut av øyet. Men varer i årevis, og man smører bare tynt på.

Anonymkode: 55f61...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...