Gå til innhold

Kutte ut brød, ris og pasta - men hva bli METT av?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er igrunnen ikke noe problem å gi avkall på karbohydrater, men jeg leter etter noe som gir skikkelig metthetsfølelse og varer lenge.  

Får hodepine, kvalm og lett migrene om jeg ikke spiser nok og regelmessig, men nå er det sånn at jeg har 10-12 kg jeg bør få bort for å føle meg bedre. 

Forslag til sunne og mettende alternativer? Salat er liksom ikke så mye å rope hurra for.  

Anonymkode: 42cf8...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden vil jeg også følge. Pga kronisk migrene kan jeg ikke trene, og jeg må også spise nok mat og ofte nok. Da sier det seg selv at mine 5 ekstra kg sitter som støpt...

Anonymkode: f7185...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser Ingers lavkarbobrød. Spiser to (evt tre)tynne skiver av det til frokost(egg, skinke, ost til pålegg). Holder meg mett i mange timer. 

Baker også lavkarboknekkebrød, det metter også godt. Spiser det som oftest til lunsj, ett eller to holder meg mett til middag.

Nå i dag tenkte jeg å lage granola som jeg kan ha til yoghurt.

Jeg begynte på (moderat)lavkarbo ved nyttår. Er blitt veldig bra i magen(alltid vært mye plaget), holder meg god og mett, ikke søtsug. Gikk ned flere kg de første ukene, Men jeg går ikke ned så mye nå, sikkert fordi jeg ikke får i meg nok fett og proteiner. Litt uvant å skulle øke på med det når man har prøvd lavkalori tidligere.

Anonymkode: dfb0d...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis litt fett til hvert måltid , det holder deg mett lenger. Hvis du kutter karbo er det ikke farlig å tilføre litt ekstra fett i kosten. Spis smør, olje og avokado feks. 

Anonymkode: e592b...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egg metter veldig lenge har jeg funnet ut. De kan jo spises i mange varianter, fks. I snoothie (rått) og i salat (kokt).

Anonymkode: 7270e...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser sjelden poteter, pasta og ris nå

tar fisk, kylling og rent kjøtt med gønnsaker, blir veldig mett

havregrøt

warps med grønnsaker og hva du ønsker i

havre med med melk

havreputer med melk

salat

 

Anonymkode: dae40...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...