Gå til innhold

Kjøper dere brus fra svergie via nettet etter sukkeravgiften kom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper ikke brus fra Norge lenger😳 ikke snop heller. Handler alt slikt fra nettet til billig penge 🤣

Anonymkode: be07b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er idioti å kjøpe slike varer i så store kvantum at man må kjøpe fra utlandet for å spare penger.

 

 

Anonymkode: ebc1a...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker du så mye brus og spiser sp mye godteri at du må handle fra utlandet for å spare penger?

Da ville jeg virkelig revurdert mitt eget kosthold. Bare tragisk og utrolig harry!!

Anonymkode: b7c6b...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drikker du så mye brus og spiser sp mye godteri at du må handle fra utlandet for å spare penger?

Da ville jeg virkelig revurdert mitt eget kosthold. Bare tragisk og utrolig harry!!

Anonymkode: b7c6b...c0d

Harry faktisk 😂😂

Anonymkode: be07b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper ikke brus fra Norge lenger😳 ikke snop heller. Handler alt slikt fra nettet til billig penge 🤣

Anonymkode: be07b...c02

At det var? 

Drikker du så mye brus at det lønner seg å importere? Galskap. Så mye sukkerbrus er det helsefarlig å innta. 

Anonymkode: 1d4fb...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper en brus i mnd til barna og snacks til familien i helgene. Så mye er ikke det at det velter budsjettet. Som en annen sier så hadde jeg virkelig revurdert kostholdet om man kjøper så mye brus og godteri at man må kjøpe det fra Sverige. 

Anonymkode: afe9a...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Harry faktisk 😂😂

Anonymkode: be07b...c02

Var ikke jeg som kalte det harry.

Så mye folkeopplysning det er om sukkers negative innvirken på helsen, så blir det å kjøpe det i så stort kvantum at det lønner seg å importere kunnskapsløst og total fraskrivelse av ansvar for egen helse. Det er, som jeg skrev over her et sted, idioti... og det å så bevisst drite i egen helse er... vel, harry er en pen beskrivelse.

Anonymkode: ebc1a...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Var ikke jeg som kalte det harry.

Så mye folkeopplysning det er om sukkers negative innvirken på helsen, så blir det å kjøpe det i så stort kvantum at det lønner seg å importere kunnskapsløst og total fraskrivelse av ansvar for egen helse. Det er, som jeg skrev over her et sted, idioti... og det å så bevisst drite i egen helse er... vel, harry er en pen beskrivelse.

Anonymkode: ebc1a...6bc

Ikke mye sukker i Pepsi Max akkurat 😆

Anonymkode: be07b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mye sukker i Pepsi Max akkurat 😆

Anonymkode: be07b...c02

Men like mye syre.

Anonymkode: 94917...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mye sukker i Pepsi Max akkurat 😆

Anonymkode: be07b...c02

I så store mengder er det likevel skadelig.Noe det også opplyses ganske mye om. Du skriver jo dessuten at du også kjøper snop, skal det lønne seg med transport osv. så betyr det at du forbruker langt mer enn det som er bra for helsen din!

At du setter et stort latterfjes etter det utsagnet ditt her bekrefter jo bare det jeg skrev over... kunnskapsløshet er vel et trist, men dekkende begrep her.

Anonymkode: ebc1a...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mye sukker i Pepsi Max akkurat 😆

Anonymkode: be07b...c02

Siden det ikke er sukker i den, så har den vel heller ikke blitt pålagt sukkeravgift? Eller? 

Anonymkode: 1d4fb...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Siden det ikke er sukker i den, så har den vel heller ikke blitt pålagt sukkeravgift? Eller? 

Anonymkode: 1d4fb...92f

Jo, sukkerfritt går under sukkeravgiften

Anonymkode: 0637b...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, sukkerfritt går under sukkeravgiften

Anonymkode: 0637b...ac7

Javel, for meg spiller det uansett ingen rolle. 

Jeg står likevel ved min påstand om at det er galskap å drikke så mye brus at det lønner seg å importere fra utlandet. Da bør du pokker meg revurdere kostholdet ditt pr. omgående. 

Anonymkode: 1d4fb...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel, for meg spiller det uansett ingen rolle. 

Jeg står likevel ved min påstand om at det er galskap å drikke så mye brus at det lønner seg å importere fra utlandet. Da bør du pokker meg revurdere kostholdet ditt pr. omgående. 

Anonymkode: 1d4fb...92f

Jeg er ikke hi altså. Jeg bare dristet meg til å svare på spørsmålet ditt, men det kunne jeg visst spart meg for

Anonymkode: 0637b...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke hi altså. Jeg bare dristet meg til å svare på spørsmålet ditt, men det kunne jeg visst spart meg for

Anonymkode: 0637b...ac7

Jeg tror vel hun brukte ordet "deg" slik man ofte bruker ordet "man". 

Anonymkode: 6e79f...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Nei! Altså merker ikke noe sukkeravgift på de to flaskene med brus og sjokoladen jeg kjøper annenhver helg. Må kjøpe ganske mye for at det skal lønne seg å kjøpe fra Sverige. Du får ikke pant fra de flaskene heller.. 

Når jeg ser slike innlegg tenker jeg jo at det dessverre er nødvendig med en slik avgift. 

Anonymkode: be4a8...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til siden du bestiller fra? 😃 imotsetning til alle andre som har svart kunne jeg gjerne bestilt 😂

å til alle dere andre, tenk at jeg drikker 1,5l pepsi max hver dag! Minst! 

 

Anonymkode: c792d...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...