Gå til innhold

Lite reisevant, og nå skal vi på reise! Hjelp 🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heei! 

Vi skal til Barcelona snart, og tenker litt rundt dette med sikkehet. Tyveri spesiellt. 

Noen med tips til bra metoder for å være sikker på at vi er trygg? 

Type magebelte til å bære pass i bla. Tenker å ha de med overalt. Eller ha de på safe på hotellet? 

Mye kontanter? 

Gi meg så mye tips dere kan! 

Kjæresteferie uten barn ❤️ 

Anonymkode: b0297...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passene i safen og bruk kreditkort i stedet for kontanter. Ha gjerne et kort eller to i reserve. 

Anonymkode: 604c9...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå de mest turistifiserte strøkene (la Rambla, severdighetene) - eller ha vesken foran på kroppen (gjerne med skulderrem tvers over) og hold godt på den hele tiden. Glidelåslukning.

Ikke la deg distrahere om noen skumper borti deg og ikke bli stående stille i store folkemengder. Lommetyvene elsker gatekunstnerne feks. 

Bruk helst kort og sperr kjapt om uhellet skulle være ute. Vær obs på kafeer, hold på vesken, ha den i fanget etc. Ikke legg mobil på kafébordet. Ikke gjør store summer kontanter synlig i lommeboka når du betaler noe. Spre litt, ha et kort i sikkerhet i en innerlommen feks  i tilfelle musefelle.

Har vært masse i europeiske storbyer og aldri blitt utsatt for tyveri. Eller noe annet ubehagelig. I privat og jobbsammenheng har jeg vært i de fleste hovedsteder faktisk, mange steder flere ganger. 

Går oftest bra. God tur!!

Anonymkode: 11658...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass i safen på hotellet. Ikke ha mye kontanter, ha gjerne ett bankort i safen og. Og bare pass på veska di med telefon og lommebok i. Men jeg har reist så utrolig mye, og aldri blitt utsatt for tyveri.

Anonymkode: af305...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp :) 

har bestilt meg ett flipbelt, til å ha noe inntil kroppen. Skal prøve å pakke lett og ikke drasse rundt på "hele livet" i veska 😅

Anonymkode: b0297...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...