Gå til innhold

Bilbytte og økonomi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De to første bilene jeg hadde kjøpte jeg for sparepenger og hadde de til de ble levert på bilopphuggeri.

Så tok jeg et lån på ca 200 000 kr å kjøpte en bil som var ca 3 år gammel av en billigere type. Så forandret behovet seg litt så jeg solgte den etter 2 år for kr 170 000, tapte ikke så mye. Kjøpte da en 3 år gammel bil igjen som var større og den kostet 330 000 kr. Denne bilen har jeg ennå, den er nå 7 år og har fått innbyttepris på ca 160 000 kr, altså den har tapt seg mye på de 4 årene jeg har hatt den. Godt vedlikehold og fulgt service, ingen kjente feil eller slikt.

Bil er et tapsprosjekt uansett, men hvordan gjøre det økonomisk best mulig?

Kjøpe en eldre bil kontant og bruke den til den er utslitt? Kjøpe en nyere bil og bytte annethvert år? Jeg har ikke råd til å kjøpe en helt ny bil tror jeg. 

Kan heller ikke kjøpe aller billigste type da jeg må ha firehjulstrekk og er nok litt opptatt av utstyr og hvordan den er å kjøre. Elbil er foreløpig uaktuelt da det er flere mil til nærmeste ladestasjon. 

Hva er best økonomisk med tanke på hyppighet av bilbytte?

Anonymkode: ec867...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sier bilen er verdt 160.000 kr?

Anonymkode: df10f...c9e

Tre ulike forhandlere der vi har hatt den til vurdering på innbytte mot en nyere bil. Kan nok få 20- 30 000 mer på å selge den privat men blir da uten bil til vi får kjøpt ny og det er vanskelig.

Anonymkode: ec867...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...