Gå til innhold

Hvordan pleier et forhold være etter seks år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i et samboerforhold. Vi har vært sammen i 6 år. Han tar aldri initiativet til å finne på ting med bare meg..som et kjærestepar. Er bare jeg som gjør det. Vi har flere barn. Han mener at vi ikke trenger å gjøre så mye sammen siden vi ser hverandre hele tiden når vi har fri.. for min del blir det liksom ikke det samme..være hjemme med barna og gå på kino e.l. Han sender meg aldri koselige sms lenger eller ringer meg aldri i arbeidstiden som han gjorde i starten. Selv om jeg har fortalt hvor mye det betyr for meg. Hjemme er han flink med barna og noe oppussing, men gjør ellers lite..han ville ha hund.. er hundehår over hele huset.. jeg må støvsuge.. greit nok.. jeg var enig.. men han lovte å ta sin del.. det blir ikke gjort. Huset kunne falt sammen innvendig uten at han bryr seg om hvordan det ser ut. Jeg er sliten og lei av å f.eks komme hjem fra jobb.. han setter seg i stolen.. jeg rydder.. har han vært hjemme med barna i helgene mens jeg jobber blir ingenting gjort.. klesvasken flyter osv.. føler meg så lite elsket på en måte. Han sier aldri at han elsker meg.. men sier jeg det først sier han det også.. tror han gjør det.. men han er rett og slett litt tafatt.. hva skal jeg gjøre: D ? Sånn jeg føler det nå er alle dager like.. vi har ingenting å glede oss til.. med nindre jeg tar initiativet.. kysser jeg han liker han jo det.. men noenganger føler jeg at det kun er meg.. føler meg ikke så levende lenger.. noen som har noen tips? Jeg har sørget for barnevakt innimellom.. men er aldri slik at han sier han gleder seg osv.. 

Anonymkode: 5b7da...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Join the club... begynte slik da vi hadde vært sammen i 6 år (gift). Nå har det gått snart 8 år og han verken kysser meg på eget iniativ eller vil ha sex med meg. Sier aldri at han elsker meg og gir meg aldri et kompliment. Uansett hva jeg gjør og snakker med han så skjer ingen endring. Ikke vil han til familievernkontoret heller så da får ting bare skure og gå... Blir pga barna- ikke mannen slik det er nå. Synd at det blir slik! Senest i går forsøkte jeg å legge armene rundt han i senga. Da ble han bare irritert og snudde seg med ryggen til. Han er en super pappa, men kjærligheten mellom oss er nok dessverre død.

Anonymkode: 55c1b...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sammen på 7 året. Har sex 2 ganger i uka. Har også 2 små barn. Begge tar initiativ til både å finne på noe bare oss to( han har feks kjøpt billetter til 2 konserter for oss i sommer) eller familien i helgene( markatur/bytur) her kysser vi før vi går på jobb om morgenen og før vi legger oss om kvelden( jeg som er pådriver da jeg synes det er viktig med små kjærtegn i løpet av dagen) stryker også hverandre på ryggen i løpet av kvelden,enten når vi ser TV eller når vi har lagt oss. 

Anonymkode: ca1c1...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 18 år, kysset før jobb, og før vi legger oss! Har barn i barneskolen! Og igår da barna var borte hos venner, hadde vi en kose stund for oss selv, ofte sex 2 ganger i uka ! Så er nok ikke likt for alle.... men det er jeg så styrer hjemme med ting og barn.....

Anonymkode: fc40d...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der tar deg og alt du gjør for gitt! 

Morsomt at menn tror de gjør såååååå mye hvis de må passe barn alene 😂 

Anonymkode: 52e37...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen i 10 år.

barn på 2 og 4 år.

har et kjempe bra forhold! Sex 3 ganger i uka ca😊 Han hjelper til like mye hjemme som jeg gjør.

vasker, vasker klær, rydder, lager middag ++.

jeg hadde nok ikke kunne valgt bedre pappa til mine barn😍

Anonymkode: f2ad1...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aff.. godt å høre at det er fler.. men vet han er mannen i mitt liv.. men virker rett og slett som han har mistet interessen. Vi har god sex.. men alt utenom det er det lite av desverre: (  må jeg forandre meg for at han skal like meg bedre.. føler det er litt feil.. noenganger har jeg mest lyst til å pakke å dra.. men alternativet er ikke noe særlig.. og jeg elsker han jo.. så vil jo at det skal fungere

Anonymkode: 5b7da...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 år sammen og er nok ikke like forelska noen av oss ;), men vi har det godt sammen . Kysser ikke hver dag, men det er like mye min feil . Sex 2-6 ganger i mnd. Vi er flinke til å finne på ting sammen da. Kino, middag og var nylig i Island en uke bare vi. 

Anonymkode: c9b0f...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 år sammen, 4 barn og en stor jævel av en hund 😜

Vi er fortsatt forelska i hverandre. Tar på hverandre støtt og stadig, sex 2-6 ganger i uka, barnevakt tre timer en dag i uka hvor vi bare er alene. Da spiser vi ute, går tur i skogen, fisketur, eller bare finner oss en benk i parken. Han er min sjelevenn, og vi får ikke nok av hverandre. 

Jeg er hjemmeværende, og han har en høy stilling i Statoil slik at han forsørger oss samt ordner med min pensjon. Jeg har ansvar for hus og hjem, men han er veldig flink til å hjelpe til når han er hjemme. En super pappa ❤️

Vi har kjent hverandre i 20 år, og han har alltid vært en god mann.

Vi kommuniserer veldig bra! Vi er også flinke til å ta vare på kjærligheten og hverandre. Vi har hatt nedgangstider vi og, men er veldig klar over at det er en del av livet, og har kjempet oss gjennom det. Å få 4 barn ila 5 år var ganske beintøft, og spesielt da han var borte. Nå er barna 11, 10, 9, 7 og 6, og ting begynner å bli litt enklere.

Anonymkode: a53f4...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er noe som heter 7-årskrise i forhold? Høres ut som dere er der.

Etter så mange år har det meste blitt rutine, og kanskje litt kjedelig. Da må man jobbe litt for det om man ønsker å fortsette livet sammen, et godt samliv kommer ikke gratis.

Hva med å finne på noe nytt, utfordre hverandre litt, overraske litt, bare gjøre noen endringer i hverdagstralten...

Det er masse å lese på nett om syvårskrisen, om du googler det får du opp både norske, danske, engelske osv tekster, det er et kjent fenomen.

Et eksempel:

http://www.klikk.no/foreldre/helse/slik-unngar-dere-syvarskrisen-2443306

Anonymkode: b791c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hadde en veldig tøff dag i går da stod samboerne min opp med babyen i dag og hentet meg frokost og kaffe på sengen 💕💕💕

Anonymkode: 2a7db...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen skriver, syvårs krisen. Jeg var på nippet til å gå men så bestemte vi oss begge for å jobbe for det, og nå etter ni år har vi det uforskammet bra. 

Anonymkode: b1bfb...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det pleier å være, vet jeg ikke, men det jeg vet, er at det er viktig å gjøre kjæresteting sammen, bare dere to, helst ute av huset. Vi gjør det ikke ofte, men de gangene vi gjør det, oppdager vi liksom den andre litt på nytt. 

Det er viktig å se hverandre, viktig å anerkjenne det den andre gjør. Og selvsagt er det viktig at begge to bidrar like mye hjemme. Hvorfor skal det være sånn at han sitter og slapper av mens du står på? Han her trenger et spark i baken, han har blitt for lat og tar deg for gitt. Still krav. Konfronter ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det et kriser hvert syvende år det ikke? Vi er inne i år 14 og jeg er på nippet til å gå.. 

Anonymkode: 6930f...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gity han et spark i baken.. men det hjelper ikke: ( sier bare javel..  jeg er ufattelig lei meg.. 

Anonymkode: 5b7da...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor finner du deg i å være ryddeslave og tjenestepike??? Hvorfor holder du ikke et helvete til han reiser seg fra stolen?

Anonymkode: a456e...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor finner du deg i å være ryddeslave og tjenestepike??? Hvorfor holder du ikke et helvete til han reiser seg fra stolen?

Anonymkode: a456e...07e

Gjør jo det noenganger.. blir ofte sur.. men da får jeg høre at jeg er bare sur hele tiden og gjør ikke annet enn å klage: (

Anonymkode: 5b7da...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjør jo det noenganger.. blir ofte sur.. men da får jeg høre at jeg er bare sur hele tiden og gjør ikke annet enn å klage: (

Anonymkode: 5b7da...b4c

Og da tier du stille? Hva med å ikke la deg avfeie med det, og si at det spiller ingen rolle hva han kommer med av personangrep og personkarakteristikker; dere har et konkret sett med oppgaver som må løses i heimen, og faktum er at kun du gjør dem. Vær så god, her er lista, og her er hvor mange timer hver av oppgavene tar pr. uke, hvis det dreier seg om 14 timer samla, så kan han jo fritt velge 7 av dem? 

Anonymkode: a456e...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff dere vaskehjelp - det fungerer supert hos oss!! Nå har vi vært sammen i 12 år og mannen gjør litt mer hjemme enn din men mest av hans tid og krefter går til uteplassen og renovering av hus. Jeg er adm.dir av husholdning, barnas aktiviteter mm. I vår sprakk det helt for meg, presset om å ha full kontroll, klesvask, oppfølging, 100% jobb, alvorlig sykdom i familien mm i tillegg til det jeg synes er kjipest av alt - støvtørking, gulvvask og mest det psykiske - når ha tid og overskudd til å få det gjort..?! Nå har vi vaskehjelp annenhver onsdag og det å komme hjem til nyvasket hus og nyte tid med mann og barn er SÅ verdt litt trangere økonomi - beste valget jeg har tatt. Og kranglene om husarbeid er borte, yeah!! 

Anonymkode: e7f5e...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skaff dere vaskehjelp - det fungerer supert hos oss!! Nå har vi vært sammen i 12 år og mannen gjør litt mer hjemme enn din men mest av hans tid og krefter går til uteplassen og renovering av hus. Jeg er adm.dir av husholdning, barnas aktiviteter mm. I vår sprakk det helt for meg, presset om å ha full kontroll, klesvask, oppfølging, 100% jobb, alvorlig sykdom i familien mm i tillegg til det jeg synes er kjipest av alt - støvtørking, gulvvask og mest det psykiske - når ha tid og overskudd til å få det gjort..?! Nå har vi vaskehjelp annenhver onsdag og det å komme hjem til nyvasket hus og nyte tid med mann og barn er SÅ verdt litt trangere økonomi - beste valget jeg har tatt. Og kranglene om husarbeid er borte, yeah!! 

Anonymkode: e7f5e...a95

Men rydding før vaskedagen kommer, da? Hvem gjør det? 

Anonymkode: a456e...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men rydding før vaskedagen kommer, da? Hvem gjør det? 

Anonymkode: a456e...07e

Vi har også vaskehjelp og jeg rydder ikke noe spesielt før hun kommer. Vi har det aldri så rotete at det ikke går an å vaske huset....

Gode rutiner på rydding hver dag gjør det helt unødvendig med skippertak og timevis med rydding om gangen.

Anonymkode: b791c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men rydding før vaskedagen kommer, da? Hvem gjør det? 

Anonymkode: a456e...07e

Tja, jeg rydder vel 70% der men er for det meste å få klær ned i skuffer og skap, minimere saker på kjøkkenbenk, badevasker etc. Barna på 5 og 7 år rydder sine rom og mannen sine klær og ting. Rydder ikke såå mye xtra men uansett verdt det når man kommer hjem etter jobb på vaskedag og setter blomstene rett på bordet og planter rumpa i sofaen. Og viktigst av alt - vet at helgen kan brukes til kos og aktiviteter, ikke vasking! 

Anonymkode: e7f5e...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, jeg rydder vel 70% der men er for det meste å få klær ned i skuffer og skap, minimere saker på kjøkkenbenk, badevasker etc. Barna på 5 og 7 år rydder sine rom og mannen sine klær og ting. Rydder ikke såå mye xtra men uansett verdt det når man kommer hjem etter jobb på vaskedag og setter blomstene rett på bordet og planter rumpa i sofaen. Og viktigst av alt - vet at helgen kan brukes til kos og aktiviteter, ikke vasking! 

Anonymkode: e7f5e...a95

Badet og kjøkkenet, som alle i familien bruker, det er ditt personlige ansvar å rydde...?

Anonymkode: a456e...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

13 år sammen, 4 barn og en stor jævel av en hund 😜

Vi er fortsatt forelska i hverandre. Tar på hverandre støtt og stadig, sex 2-6 ganger i uka, barnevakt tre timer en dag i uka hvor vi bare er alene. Da spiser vi ute, går tur i skogen, fisketur, eller bare finner oss en benk i parken. Han er min sjelevenn, og vi får ikke nok av hverandre. 

Jeg er hjemmeværende, og han har en høy stilling i Statoil slik at han forsørger oss samt ordner med min pensjon. Jeg har ansvar for hus og hjem, men han er veldig flink til å hjelpe til når han er hjemme. En super pappa ❤️

Vi har kjent hverandre i 20 år, og han har alltid vært en god mann.

Vi kommuniserer veldig bra! Vi er også flinke til å ta vare på kjærligheten og hverandre. Vi har hatt nedgangstider vi og, men er veldig klar over at det er en del av livet, og har kjempet oss gjennom det. Å få 4 barn ila 5 år var ganske beintøft, og spesielt da han var borte. Nå er barna 11, 10, 9, 7 og 6, og ting begynner å bli litt enklere.

Anonymkode: a53f4...339

Skjønte dette innlegget bare var fjas. Også klarte du fint å røpe deg med et ekstra tall i alder da. 4 barn og de er 11,10,9,7 og 6. Hmmm tror det blir 5 ass!

 

Anonymkode: a6673...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Badet og kjøkkenet, som alle i familien bruker, det er ditt personlige ansvar å rydde...?

Anonymkode: a456e...07e

Det tar 5 minutter i hvert rom så gidder virkelig ikke gjøre akkurat det til en kampskap. Begge to rydder jo jevnlig iløpet av uka. Jeg jobber 5 minutter hjemmenifra, mannen pendler, han har fysisk krevende jobb, jeg ikke så da gir jeg litt xtra hjemme for alles nytte. Om jeg ønsker helt rettferdighet og 50/50 fordeling måtte jeg tatt den kampen. Sommeren brukte mannen til å bygge terrasse og male hele huset, jeg bidro med 5% så det jevner seg ut. 

Så lenge vi setter pris på hverandres innsats og begge er fornøyde har jeg ingen behov for flisespikkerier. Men en latsabb som lot huset flyte med rumpa plantet i sofaen det hadde jeg ikke giddi. 

Anonymkode: e7f5e...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...