Gå til innhold

Krever dere at mannen og eldre barn tømmer lommene før du vasker klærne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her gidder ikke jeg tømme mannens lomner for papir, tomme snusbokser og lignende... gjør dere det? 

Anonymkode: 26ac3...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sjekker de alltid, er for redd for at det kan ligge ting der som kan ødelegge vaskemaskinen

Anonymkode: 145bc...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det gjør jeg ikke. Men jeg sjekker heller ikke. Tar det som en selvfølge. 

Men jeg plukket en unbraconøkkel ut av maskinen sist uke, og den var ikke min for å si det sånn. 

Anonymkode: cfade...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ungene ikke er så gamle så dobbeltsjekker jeg, om mannen velger å ikke tømme bukselommene for skrot før han legger buksene til vask så får det gå på hans regning om maskinen ryker. Han er tross alt over 40 og vet hva som kan ødelegge en maskin. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vasker mannen mer klær enn meg, men det å ta ut ting av lommene er noe vi aldri har snakket om eller hatt som noe tema, så enten så har vi ikke ting i lommene eller så fjerner vi alle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at han fjerner ting fra lommene sine. Sjelden jeg sjekker. Noen ganger har jeg brent meg på det og han har glemt papir i lomma og det er alltid utrolig irriterende. 

Anonymkode: 15a1c...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, krever det ikke. Tar det for gitt at det er noe som blir gjort. Ikke sjekker jeg heller. Vet han sjekker lommer innimellom før han setter på. Her vasker vi begge klær. 

Anonymkode: d2476...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen mener det er den som vasker sin jobb å sjekke lommer, mens jeg mener at den som legger klærne i skittentøyet skal sjekke først slik at alt bare kan puttes rett i maskinen.

Vi er vel midt i mellom en plass. Mannen vet at jeg ikke alltid sjekker og sjekker dermed ofte selv, og jeg vet at han tror at jeg sjekker og derfor sjekker jeg når jeg husker det.

I forrige uke fant jeg bilnøkkelen blant det rene tøyet, men den virker fremdeles....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tømmer jeg barnas lommer, men glemmer av en eller annen grunn mine egne. Utrolig hvor mange plagg et tørkepapir kan fordele seg utover i en middels klesvask...

Så når barna blir større, skal de få være med å huske på dette. Mannen har aldri ting i lommene, ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært tatt opp her. Han bruker kun å ha noe i arbeidsbuksa og den tømmer han før han legger den til vask. Jeg har sjelden noe i lommene, kanskje et hårstrikk....

Anonymkode: b3432...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever ingenting, det tar jeg som en selvfølge at de gjør.

Guttungen fikk smertelig erfare her før 17. mai et år hvor alle russekortene han hadde samlet gikk i vaskemaskina. Tror han var 10-12 år omtrent da. Har ikke hendt igjen for å si det sånn.

Anonymkode: 5e268...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krever ingenting. Men jeg har sagt at jeg ikke tar ansvar for det, dersom noe lommerusk ødelegger maskinen. Det gjelder de voksne. Barna et ikke gamle nok enda, så der sjekker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pobie skrev:

Mannen mener det er den som vasker sin jobb å sjekke lommer, mens jeg mener at den som legger klærne i skittentøyet skal sjekke først slik at alt bare kan puttes rett i maskinen.

Vi er vel midt i mellom en plass. Mannen vet at jeg ikke alltid sjekker og sjekker dermed ofte selv, og jeg vet at han tror at jeg sjekker og derfor sjekker jeg når jeg husker det.

I forrige uke fant jeg bilnøkkelen blant det rene tøyet, men den virker fremdeles....

Enig med deg. Jeg prøver å oppdra barna mine til å tømme lommene, men må innrømme at jeg oftest dobbeltsjekker. 

Jeg har en jobb der jeg bruker arbeidstøy. Tror ikke de på vaskeriet hadde kjøpt argumentet at det er deres jobb å sjekke lommene på uniformen min. Dette er noe som er barnelærdom for meg.

Har sluttet å vrenge sokkene til tenåringene også. Kaster de på vask på vranga, får de dem tilbake på vranga. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt beskjed at jeg kun vasker det som er i skittentøyet, har de noe der som ikke tåler vask så er det kjipt. Jeg sjekker ikke noe. Sjekket litt når ungene var små, hadde noen som hamstret steiner i lommene en stund. 

Min tidligere samboer blei kjempe sur når en av ungenes hans mobil hadde blitt vasket. Pipen fikk en annen lyd når ungen kom og sa at nå var mobilen blitt vasket, du sa jeg kunne få ny om det endte i vaskemaskinen. Så den ble lagt i en lomme med vilje. Han regnet nok heller ikke med at jeg var like rolig og sa rolig at jeg har gitt beskjed at jeg kun vasker det som ligger i kurven, ens eget ansvar hva de legger i den. 

Anonymkode: edbc1...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at klesvaska ikke skal ta lengre tid enn det den allerede tar så må alle dobbeltsjekke lommer på sine plagg før de legger de til vask. Veldig deilig å bare ta de rett i vaskemaskina fra skittentøyskurva.

Anonymkode: d0f37...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. februar 2018 den 23.07, Anonym bruker skrev:

Her gidder ikke jeg tømme mannens lomner for papir, tomme snusbokser og lignende... gjør dere det? 

Anonymkode: 26ac3...c25

Lar du hele søpla gå i vaskemaskinen da? Det kan jo ødelegge den.

Anonymkode: fac95...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen vasker klær her i huset (jeg bretter, så ikke drep meg. Jeg er ikke en psykopatkjerring.) Både jeg og ungene glemmer til stadighet å tømme lommene 🙄 Heldigvis er han tålmodig anlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...