Gå til innhold

Uåpnet majones som ble glemt på kjøkkenbenken i 3,5 timer, kast eller behold?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Behold, og ikke tvilt et sekund engang. Hadde nok beholdt den om den lå natta over også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Det må kastes utrolig mye mat rundt i de tusen hjem om dette i det hele tatt er et tema.

Vi er ikke enige her, så jeg prøver å overbevise han om at den kan legges i kjøleskapet og at vi ikke dør av det :D Men han vil kaste den

Anonymkode: 11819...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke enige her, så jeg prøver å overbevise han om at den kan legges i kjøleskapet og at vi ikke dør av det :D Men han vil kaste den

Anonymkode: 11819...de5

Rar mann. Du får spise den du, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, sug lut skrev:

Rar mann. Du får spise den du, da.

Hehe, han får panikk av alt som har stått ute av kjøleskapet en stund og alt som har krøpet over best før dato. Han blir kjempefrustret på meg når jeg bruker mat som er gått ut på dato, feks boksmat

Anonymkode: 11819...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var sånn før vi flyttet sammen. Med en gang melka gikk over dato så var den udrikkelig. Har heldigvis klart å bevisstgjøre han på at det ikke nødvendigvis er sånn det funker med all mat. 

Angående majonesen så hadde jeg lett lagt den i kjøleskapet og spist den. 

Anonymkode: 26c6c...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen din klar over at majones i mange butikker står romtemperert, sammen med tubeoster?

Anonymkode: 58609...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er mannen din klar over at majones i mange butikker står romtemperert, sammen med tubeoster?

Anonymkode: 58609...174

Gjør de? Hvilke butikker da?

Anonymkode: 11819...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gjør de? Hvilke butikker da?

Anonymkode: 11819...de5

Jo foresten sånne majonesglass gjør vel det ja

Anonymkode: 11819...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke posemajones når jeg tenker meg om, men tuber gjør i alle fall. Bare legg merke til det. Uåpnet gjør det ingenting. Du kan dessuten se og lukte om majonesen har begynt å harskne eller er blitt sur. 

Anonymkode: 58609...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke posemajones når jeg tenker meg om, men tuber gjør i alle fall. Bare legg merke til det. Uåpnet gjør det ingenting. Du kan dessuten se og lukte om majonesen har begynt å harskne eller er blitt sur. 

Anonymkode: 58609...174

Bra argument :) , men her tror jeg både smøreosttuber og majonestuber står i åpne kjøledisker overalt

 

Anonymkode: 11819...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble oppriktig misunnelig på deg som ikke har større problemer enn dette! Men omg. Selvsagt kaster du ikke tuben (og ei skriver et innelgg om usikkerheten din rundt det på nett 🙉). 

Anonymkode: 65cd3...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble oppriktig misunnelig på deg som ikke har større problemer enn dette! Men omg. Selvsagt kaster du ikke tuben (og ei skriver et innelgg om usikkerheten din rundt det på nett 🙉). 

Anonymkode: 65cd3...1e9

Wow, noen ganger lurer jeg på hva folk tenker med før de slenger ting ut av seg

HI

Anonymkode: 11819...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De står på paller i romtemperatur før jul og i rekessesongen.  Lurer litt på hvor dere er som kan gå på butikken uten å snuble i majones i høytiden.

 

Står på pakken kan oppbevares i romtemperatur i korte perioder 

Anonymkode: 1f339...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske nøye med utløpsdatoen osv, men dette hadde jeg ikke tenkt over er sekund. Hadde bare lagt den i kjøleskapet med en gang jeg oppdaget det. :)

Anonymkode: 531c5...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...