Gå til innhold

Male fliser på badet før salg?🏠


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ett grusomt 90-tallsbad! Det er blått gulv, hvite fliser og det er trykket på noen grusomme blomster her og der. Jeg gidder ikke pusse opp badet for en haug med penger, men tenkte male det samt bytte innredning, oppheng for dorullen, håndkler osv. Malingen skal såklart gjøres grundig. Jeg er perfeksjonist så det vil ikke bli noe slurv sånn sett.  Jeg tror dette vil gjøre at man ser "potensialet" bedre. Flisene er ellers hele, varmekabler og alt fungerer.

 

hva tenker dere? 

Legger ved ett bilde av noen som har gjort noe lignende. Ville dere sett det gamle eller nye (malte) badet på visning?

http://www.franciskasvakreverden.no/2017/06/05/kan-man-male-flisene-pa-badet-ja-det-kan-man/

Anonymkode: 6721d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skulle stå grått, ikke blått gulv. Gulvet beholder jeg slik det er. Er veggene som skal males.

hi

Anonymkode: 6721d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, for jeg var skeptisk til gulvet! 

Jeg malte en gang flisene på et vaskerom, og det ble overraskende bra. De flisene var helt glatte da, og nå høres det ut som noen av dine kanskje har dekor som stikker ut? 

Et alternativ er mikrosement eller mikrobetong (husker ikke, men Google det). Det er ganske rimelig, og veldig pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fandens Oldemor skrev:

Bra, for jeg var skeptisk til gulvet! 

Jeg malte en gang flisene på et vaskerom, og det ble overraskende bra. De flisene var helt glatte da, og nå høres det ut som noen av dine kanskje har dekor som stikker ut? 

Et alternativ er mikrosement eller mikrobetong (husker ikke, men Google det). Det er ganske rimelig, og veldig pent. 

Blomstene er printet i flisene, så de stikker ikke ut. Ingen struktur fra blomstene som vil komme frem i malingen. Flisene er ellers glatte og blanke.  Mikrosement er også kult, kan vurdere det. Skal Google litt priser 😊. Takk for tips 😊. 

Er dine malte fliser fortsatt pene? Hvordan er det å vaske rent?

Hi

Anonymkode: 6721d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i såfall male flisene med egnet maling. Her har de vi kjøpte av malt med "vanlig" maling. Ser jo faen ikke ut.

Anonymkode: 33200...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må i såfall male flisene med egnet maling. Her har de vi kjøpte av malt med "vanlig" maling. Ser jo faen ikke ut.

Anonymkode: 33200...3bf

Da vil jeg tro det flasser? Nei skal rengjøre godt (viktig for godt resultat) og selvfølgelig kjøpe egnet maling. Skal det gjøres, skal det gjøres ordentlig. 

 

Hi

Anonymkode: 6721d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blomstene er printet i flisene, så de stikker ikke ut. Ingen struktur fra blomstene som vil komme frem i malingen. Flisene er ellers glatte og blanke.  Mikrosement er også kult, kan vurdere det. Skal Google litt priser 😊. Takk for tips 😊. 

Er dine malte fliser fortsatt pene? Hvordan er det å vaske rent?

Hi

Anonymkode: 6721d...44e

Det vet jeg faktisk ikke 😕 Kanskje renhold kan være problematisk. Det gjelder nok å være ultranøye med forarbeidet, ingen snarveier. Og så burde nok malingen ha høy nok glansgrad til at de er lette å tørke av. Da vil det vel se mer ekte ut, og. Man får jo faktisk slike fugepenner til å tegne på fuger etterpå, da blir det sikkert ganske fint 😊 Jeg orket ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt det være. Hvis fikk vil ha huset/leiligheten, ser de mulighetene i hva de kan gjøre selv. Ikke bruk tid og penger på dette. Om det ikke er interesse, er det nok ikke pga blomstrete fliser i ett rom.

Anonymkode: 44d58...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til at det blir en varig, fin løsning. Jeg hadde vært mer skeptisk til malte fliser på badet noen fliser med blomster på. 

Anonymkode: 0b9d1...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir jo nødt til å oppgi at du har malt flisene, samt at det ikke er gjort av fagfolk, og det ville ha vært en mye større rød klut for meg som potensiell kjøper enn at badet var stygt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Bra, for jeg var skeptisk til gulvet! 

Jeg malte en gang flisene på et vaskerom, og det ble overraskende bra. De flisene var helt glatte da, og nå høres det ut som noen av dine kanskje har dekor som stikker ut? 

Et alternativ er mikrosement eller mikrobetong (husker ikke, men Google det). Det er ganske rimelig, og veldig pent. 

Det er ikke billig. Det koster 1500 kr/kvm. 

Anonymkode: 22ba7...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke gjør det. Hadde heller kjøpt et hus hvor jeg så hvordan badet var enn et hus hvor tidligere eier har prøvd å flikke/skjule ting.

Anonymkode: 444d7...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Takk for svar. Ser at kjøper muligens kan oppfatte det som at vi prøver å skjule ting, noe vi heller ikke ønsker. Takk for fine innspill. Flere meninger?

 

hi

Anonymkode: 6721d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke billig. Det koster 1500 kr/kvm. 

Anonymkode: 22ba7...aa2

Det kommer jo helt an på hvilken leverandør man velger, og om man utfører arbeidet selv. Man får faktisk selve produktene ned i 200-300/m2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...