Gå til innhold

Hvordan kan jeg få hjelp til å komme meg bort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift. Vi har et barn på snart 7 år. Jeg har det grusomt. Han roper og skriker til meg. Kaller meg ting og snakker stygt. Barnet hører og ser alt. Jeg er uføretrygdet. Har ingen penger på bok. Datteren min går på skole. Jeg vil at hun skal fortsette på denne, og bo i området pga venner. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg bort. Har jo ikke penger til å bo alene. 

Anonymkode: 18627...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du bør gjøre er å ta opp når han roper og skriker til deg, du kan få bruk for bevis i en barnefordelingssak....

Anonymkode: 9fd70...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bo alene, mange på uføretrygd gjør det. Du kan ikke la barnet ditt vokse opp sånn som hun gjør nå, og du kan heller ikke leve livet ditt sånn, du er verdt så mye mer enn dette. Du vil antageligvis få noe bostøtte og andre stønader i forhold til hvor mye du har barnet. Hvor mye får du utbetalt i måneden, i bare uføretrygd? Kanskje litt lettere å gi økonomiske tips hvis vi vet det

Anonymkode: 6e74f...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Krisesenteret i ditt område. Be om en rådgivningssamtale. Mye god hjelp og støtte å få der. 

Anonymkode: ff809...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart du kan bo alene, mange på uføretrygd gjør det. Du kan ikke la barnet ditt vokse opp sånn som hun gjør nå, og du kan heller ikke leve livet ditt sånn, du er verdt så mye mer enn dette. Du vil antageligvis få noe bostøtte og andre stønader i forhold til hvor mye du har barnet. Hvor mye får du utbetalt i måneden, i bare uføretrygd? Kanskje litt lettere å gi økonomiske tips hvis vi vet det

Anonymkode: 6e74f...6b1

Jeg har utbetalt 14300. Faste utgifter på 9500.

Anonymkode: 18627...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kontakt Krisesenteret i ditt område. Be om en rådgivningssamtale. Mye god hjelp og støtte å få der. 

Anonymkode: ff809...29d

Jeg er redd for å kontakte de. Hvis de får vite hvordan ting er, er jeg redd de tar datteren min.

Anonymkode: 18627...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gift. Vi har et barn på snart 7 år. Jeg har det grusomt. Han roper og skriker til meg. Kaller meg ting og snakker stygt. Barnet hører og ser alt. Jeg er uføretrygdet. Har ingen penger på bok. Datteren min går på skole. Jeg vil at hun skal fortsette på denne, og bo i området pga venner. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg bort. Har jo ikke penger til å bo alene. 

Anonymkode: 18627...56e

Krisesenter. 

Anonymkode: 7712a...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Krisesenter. 

Anonymkode: 7712a...815

Tør ikke kontakte de.

Anonymkode: 18627...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er redd for å kontakte de. Hvis de får vite hvordan ting er, er jeg redd de tar datteren min.

Anonymkode: 18627...56e

Krisesenteret tar ikke barn. De har ikke verken fosterhjem, barnehjem eller andre institusjoner å putte dem i. De har heller ikke noe juridisk mandat til å ta barn fra foreldrene. De er der for å hjelpe utsatte kvinner og barn. Bruk dem.

Anonymkode: 7712a...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tør ikke kontakte de.

Anonymkode: 18627...56e

Men du tør å bli boende hos mannen? Mye større sjanse for å miste barnet ditt da, husk. For da er du medskyldig i at hun utsettes for psykisk vold.

Anonymkode: 7712a...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har utbetalt 14300. Faste utgifter på 9500.

Anonymkode: 18627...56e

Såda har du barnetillegget i tillegg hvis du ikke har regnet med det her. Og barnetrygd, du vil og få bidrag. Du må flytte, du har ikke noe valg. Vil du ha 9500 i faste utgifter selv om du flytter fra mannen din?

Anonymkode: 6e74f...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha uføretrygd, forsørgertilegg for barnet, dobbel barnetrygd og farsbidrag om du blir alene.

Anonymkode: 25c52...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er redd for å kontakte de. Hvis de får vite hvordan ting er, er jeg redd de tar datteren min.

Anonymkode: 18627...56e

De tar ikke barnet ditt, de er der for å hjelpe dere. Men hvis barnet ditt forteller på skolen hvordan det er hjemme, så kan dere risikere å bli meldt til barnevernet. Og det ønsker du ikke. Det er bedre at du tar kontroll over situasjonen selv, for dette er ikke bra for datteren din

Anonymkode: 6e74f...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan være helt anonym på krisesenteret. Ring dem! Ved å ta kontakt viser du at du forsøker å hjelpe datteren din i stedet for å la henne bli eksponert for mannen din. Det er positivt!

 

Anonymkode: 70261...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Såda har du barnetillegget i tillegg hvis du ikke har regnet med det her. Og barnetrygd, du vil og få bidrag. Du må flytte, du har ikke noe valg. Vil du ha 9500 i faste utgifter selv om du flytter fra mannen din?

Anonymkode: 6e74f...6b1

14300 er det jeg har totalt. Ja vil fortsatt ja 9500 i utgiftee.

Anonymkode: 18627...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du vil ha uføretrygd, forsørgertilegg for barnet, dobbel barnetrygd og farsbidrag om du blir alene.

Anonymkode: 25c52...fe2

Ikke sikkert jeg får barnet då mye, at jeg får bidrag.

Anonymkode: 18627...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

14300 er det jeg har totalt. Ja vil fortsatt ja 9500 i utgiftee.

Anonymkode: 18627...56e

Så da vil det si at de 9500 ikke inneholder huslån eller husleie?

Anonymkode: 6e74f...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sikkert jeg får barnet då mye, at jeg får bidrag.

Anonymkode: 18627...56e

"Får barnet"? Hvem mener du sitter og bestemmer det? Det er ikke noe du får eller ikke får, barnet HAR du. Og når du og hennes far skal i mekling omkring samvær, så må du si sannheten; at han har anger issues og utøver psykisk vold. 

Anonymkode: 7712a...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sikkert jeg får barnet då mye, at jeg får bidrag.

Anonymkode: 18627...56e

Slik som du beskriver far så skal du såklart ikke gi han mye samvær. 

Anonymkode: 25c52...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at barnevernet blir innblandet er mye større hvis du blir enn hvis du kontakter krisesenteret

Men om du ikke føler deg truet så er ikke nødvendigvis krisesenter nødvendig heller. Har du noen som kan hjelpe deg? Være med å finne plass å bo, å flytte og kontakte NAV? 

Anonymkode: 6c398...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at barnevernet blir innblandet er mye større hvis du blir enn hvis du kontakter krisesenteret

Men om du ikke føler deg truet så er ikke nødvendigvis krisesenter nødvendig heller. Har du noen som kan hjelpe deg? Være med å finne plass å bo, å flytte og kontakte NAV? 

Anonymkode: 6c398...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme. Men jeg har vært gjennom dette og det er det verste jeg har vært gjennom ever!! Nå e fedre forskjellig. Noen bryr seg ikke så mye om barnet og for noen blir barna en besettelse. Enda så sadistiske de har vært mot barna.

Vær ekstra på vakt om mannen din er ressurssterk utad. Det er slett ikke alltid likestilt med kjærlighet og omsorg. Min kunne på dårlige dager bli et monster. Ingen tror det er mulig.

Anonymkode: 98542...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da vil det si at de 9500 ikke inneholder huslån eller husleie?

Anonymkode: 6e74f...6b1

Det er bl.a lån på bil, forsikringer, plass på aks, linseabbonement.

Anonymkode: 18627...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for å skremme. Men jeg har vært gjennom dette og det er det verste jeg har vært gjennom ever!! Nå e fedre forskjellig. Noen bryr seg ikke så mye om barnet og for noen blir barna en besettelse. Enda så sadistiske de har vært mot barna.

Vær ekstra på vakt om mannen din er ressurssterk utad. Det er slett ikke alltid likestilt med kjærlighet og omsorg. Min kunne på dårlige dager bli et monster. Ingen tror det er mulig.

Anonymkode: 98542...b00

Hadde du økonomi til å klare deg?

Anonymkode: 18627...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...