Gå til innhold

Sykemeld 8 uker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jag har vart sykmeldt 60 % 6 uker och nå 100% 2 uker. Nå ska nav göra sån vurdering om fortsatt utbet av sykepeng, må då i dialogmöte (?) Med arbetsgiver og en fra nav? Någon som vart på detta och kan berätta hur det går till? Jag är sykmeldt pga svangerskaps relaterade ting. Ska i dialogmöte med arbetsgiver nästa vecka om tillrättaläggning då jag gärna vill jobba lite. Är jag fortsatt tvungen att ha möte med nav då? Syns det känns extremt ubehagligt då arbetsgiver ikke virker kjempeförnöjd med sykemeld.

Anonymkode: 4d5ca...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier igjen, som jeg har sagt til deg hver eneste gang til nå... -Gå inn på Nav.no! Denne gangen klikker du deg inn på «dialogmøte», der står jo alt det du spør om. 

Anonymkode: 87d4f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første dialogmøte pleier bare å være med arbeidsgiver, det er det som er etter 26 uker hvor lege og nav deltar. Men dette kan du lese om når du er inne på den elektroniske sykmeldingen din..

Anonymkode: f6d03...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har läst. Och läst. Och läst lite till. Jag kan snart sidorna på nav utantill. Jag hade väl inte frågat om jag var så usikker, har du inget vettigt att svara på frågorna scrolla då vidare vis de er så irriterande når jag spörr. 

Anonymkode: 4d5ca...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier igjen, som jeg har sagt til deg hver eneste gang til nå... -Gå inn på Nav.no! Denne gangen klikker du deg inn på «dialogmøte», der står jo alt det du spør om. 

Anonymkode: 87d4f...bb8

Anonym bruker

Jag har läst. Och läst. Och läst lite till. Jag kan snart sidorna på nav utantill. Jag hade väl inte frågat om jag var så usikker, har du inget vettigt att svara på frågorna scrolla då vidare vis de er så irriterande når jag spörr. 

Anonymkode: 4d5ca...43a

 

Anonymkode: 4d5ca...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har fått et standard brev fra nav om at de vurderer stans i sykepengeutbetalingen?

dialogmøte 1 skal holdes efter 7 uker sykemelding. vanligvis er dette et møte mellom ansatt og arbeidsgiver, der man kikker på om tiltakene beskrevet i oppfølgingsplanen skal justeres eller endres. nav og lege (sykemelder) kan være med på møtet. men da må enten sykemelder ha bedt nav involvere seg ut fra at tiltakene kanskje ikke er gode nok for deg eller at arbeidsgiver kanskje vil ha veiledning. 

ingenting å frykte for deg. nav er ikke farlige. 

Anonymkode: 9beb4...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke tenke så mye, det er ikke noe å grue seg til.

Jeg har vært gjennom dette selv, og det er et sikkerhetsnett for å fange opp skulkere og et pressmiddel mot arbeidsgivere som ikke gidder anstrenge seg når det kommer til tilrettelegging.

Du er gravid og har plager som jeg har fortstått det er uforenelig med de arbeidsoppgavene du pleier ha. Da er dette møtet grei skuring, enten har arbeidsgiver mulighet til å gi deg andre arbeidsoppgaver, eller han har ikke.

Jeg jobbet i en liten butikk da jeg ble gravid, så liten at vi er bare en på jobben om gangen. Altså ingen mulighet for andre arbeidsoppgaver. Da jeg fikk bekkenløsning og ikke lenger klarte stå 7-8 timer på bena i denne lille butikken ble jeg sykemeldt, hverken nav eller arbeidsgiver kan trylle, og noen ganger er sykemelding helt riktig. Så det ble bare skrevet en oppfølgingsplan hvor det sto at det ikke var mulig for arbeidsgiver å tilrettelegge, og det var det.

Anonymkode: f1cf7...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

du har fått et standard brev fra nav om at de vurderer stans i sykepengeutbetalingen?

dialogmøte 1 skal holdes efter 7 uker sykemelding. vanligvis er dette et møte mellom ansatt og arbeidsgiver, der man kikker på om tiltakene beskrevet i oppfølgingsplanen skal justeres eller endres. nav og lege (sykemelder) kan være med på møtet. men da må enten sykemelder ha bedt nav involvere seg ut fra at tiltakene kanskje ikke er gode nok for deg eller at arbeidsgiver kanskje vil ha veiledning. 

ingenting å frykte for deg. nav er ikke farlige. 

Anonymkode: 9beb4...ab7

Tack för svar! 

Ja, det borde vara standard, aldrig vart sykemeld förut. Och vill helst ikke göra feil. Men supert, tack igen! 

Anonymkode: 4d5ca...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å ikke tenke så mye, det er ikke noe å grue seg til.

Jeg har vært gjennom dette selv, og det er et sikkerhetsnett for å fange opp skulkere og et pressmiddel mot arbeidsgivere som ikke gidder anstrenge seg når det kommer til tilrettelegging.

Du er gravid og har plager som jeg har fortstått det er uforenelig med de arbeidsoppgavene du pleier ha. Da er dette møtet grei skuring, enten har arbeidsgiver mulighet til å gi deg andre arbeidsoppgaver, eller han har ikke.

Jeg jobbet i en liten butikk da jeg ble gravid, så liten at vi er bare en på jobben om gangen. Altså ingen mulighet for andre arbeidsoppgaver. Da jeg fikk bekkenløsning og ikke lenger klarte stå 7-8 timer på bena i denne lille butikken ble jeg sykemeldt, hverken nav eller arbeidsgiver kan trylle, og noen ganger er sykemelding helt riktig. Så det ble bare skrevet en oppfølgingsplan hvor det sto at det ikke var mulig for arbeidsgiver å tilrettelegge, og det var det.

Anonymkode: f1cf7...439

Okej, tack! Ja, jag har slitt med hyperemesis men är på bättringsvägen men det blir triggat av stress, i tilägg har jag bekkenlösning + får väldiga sammandragningar vis jag går fort. Jag vill ju hemskt gärna jobba litt men har fått förtalt att iom att jag jobbar turnus får jag ikke lov till å bara ta "de beste vakterna" det er ikke sån de föregår i en sykemeld. Då är det kanske bra att nav är med, då jag vet att det går att tillrättalägga litt så jag kan vara i jobb. 

Men lätt att övertänka, vill ju ikke ha sparken liksom. (Vet att det ikke er lov utan grunn men är rädd ändå) 

Tack för svar! 

Anonymkode: 4d5ca...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt over tid i to perioder. Første gang pga depresjon, utbrenthet og sosialangst. Ble innkalt til dialogmøte med nav og arbeidsgiver. Arbeidsgiver prøvde å avlyse møtet da hun, jeg, legen min og psykologen min mente det ikke var noe arbeidsgiver kunne gjøre for å få meg i arbeid igjen. Men nav insisterte. Møtet varte i 5 min. Arbeidsgiver sa det som det var, at det var ingenting de kunne gjøre og at jeg var i dialogen med arbeidsgiver. 

Angre gangen var jeg sykemeldt pga hyperemesis. Ble innkalt til dialogmøte, arbeidsgiver ringte da nav og sa at det ikke var vits i noe møte pga min tilstand. Og nav avlyste møte. 

 

Anonymkode: 03e08...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke trenge på dialogmøte om det er svangerskapsrelatert sykemelding. Kontakt nav og forklar. Du forventer jo å bli frisk og arbeidsfør igjen. Har sluppet i alle tre svangerskap med den forklaringen. Dette står også som notis i innkallingen. 

 

Anonymkode: 40884...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av mine ansatte har vært i dialogmøte med nav når det gjelder svangerskapsrelatert sykemelding. Sikker på at legen din har huket av riktig på sykemeldingen? 

Fordelen med svangerskapsrelatert sykemelding er det at arbeidsgiver slipper unna med å lønne deg de første ukene, slik man vanligvis gjør med vanlige sykemeldinger. Nav betaler fra dag 1 i sykemeldingen. 

Om du ikke kan jobbe, bør du søke svangerskapspermisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte i møte selv om det var svangerskapsrelatert og min nærmeste leder hadde skrevet opp i dialogmøte 1 at hun ikke kunne tilrettelegge for meg.  Møtet tok ca 15 min, en fra nav, personalavdelingen der jeg jobber,  bedriftshelsetjenesten og min nærmeste leder var med.  Jeg gruet meg noe innmari,  men det gikk veldig bra. Etter møtet sykemeldte legen min meg resten av svangerskapet,  og jeg slapp flere oppfølgingsmøter. 

Her jeg bor har legene blitt ganske restriktive om hvem de søker om svangerskapspenger for, da nav i fjor ikke ville betale ut ved tre søknader fordi det var søkt på feil grunnlag.

Anonymkode: f0d0a...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært sykemeldt over tid i to perioder. Første gang pga depresjon, utbrenthet og sosialangst. Ble innkalt til dialogmøte med nav og arbeidsgiver. Arbeidsgiver prøvde å avlyse møtet da hun, jeg, legen min og psykologen min mente det ikke var noe arbeidsgiver kunne gjøre for å få meg i arbeid igjen. Men nav insisterte. Møtet varte i 5 min. Arbeidsgiver sa det som det var, at det var ingenting de kunne gjøre og at jeg var i dialogen med arbeidsgiver. 

Angre gangen var jeg sykemeldt pga hyperemesis. Ble innkalt til dialogmøte, arbeidsgiver ringte da nav og sa at det ikke var vits i noe møte pga min tilstand. Og nav avlyste møte. 

 

Anonymkode: 03e08...bd0

Ah, det är där jag är nu. Vart sykmeld pga hyperemesis men mår bättre nu, tack och lov! Har dock en otroligt oförstående arbetsgiver som egentli ikke vill ha mig i jobb då jag vart sykmeld "för mkt" 

Men har haft en stadig dialog med nav idag så vi får bara vänta och se vad som sägs i mötet nästa uke :)

Anonymkode: 4d5ca...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte i møte selv om det var svangerskapsrelatert og min nærmeste leder hadde skrevet opp i dialogmøte 1 at hun ikke kunne tilrettelegge for meg.  Møtet tok ca 15 min, en fra nav, personalavdelingen der jeg jobber,  bedriftshelsetjenesten og min nærmeste leder var med.  Jeg gruet meg noe innmari,  men det gikk veldig bra. Etter møtet sykemeldte legen min meg resten av svangerskapet,  og jeg slapp flere oppfølgingsmøter. 

Her jeg bor har legene blitt ganske restriktive om hvem de søker om svangerskapspenger for, da nav i fjor ikke ville betale ut ved tre søknader fordi det var søkt på feil grunnlag.

Anonymkode: f0d0a...8e8

Ja, jag gör det med, mest då för att jag har en arbetsgiver som ikke vill förstå. Vi har inte haft en dialog i de heletatt mer en lite på meld. Har ikke haft dialogmöte 1, ikke heller skrevet en oppfölgingsplan. 

Kan jag spörra vilket fylke du bor i? Jordmor har skrivit en ansökan om svangerskapspengar då jag misstänker att jag ikke kan få tillrättaläggning fast jag kan jobba lite. Har en mkt stressigt jobb och har nu mkt sammandragningar och bekkenlösning. Vet du vad som händer om arbetsgiver ikke fyller ut oppfölgingsplanen och sender in till nav? 

Vad jobbar du med? 

Anonymkode: 4d5ca...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slettes ikke sikkert du blir innkalt i det hele tatt på noe møte med nav! Jeg har vært sykemeldt i 8 måneder og har ikke blitt innkalt..arbeidsgiver innkalte heller ikke til dialogmøte

Anonymkode: 98031...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jag gör det med, mest då för att jag har en arbetsgiver som ikke vill förstå. Vi har inte haft en dialog i de heletatt mer en lite på meld. Har ikke haft dialogmöte 1, ikke heller skrevet en oppfölgingsplan. 

Kan jag spörra vilket fylke du bor i? Jordmor har skrivit en ansökan om svangerskapspengar då jag misstänker att jag ikke kan få tillrättaläggning fast jag kan jobba lite. Har en mkt stressigt jobb och har nu mkt sammandragningar och bekkenlösning. Vet du vad som händer om arbetsgiver ikke fyller ut oppfölgingsplanen och sender in till nav? 

Vad jobbar du med? 

Anonymkode: 4d5ca...43a

Bor i Østfold og jobber i helse.

Sånn min lege sa det i forhold til svangerskapspenger så må jobben være til fare for fosteret. Men en jordmor vet vel hvordan de skal ordlegge seg. 

Min oppfatning av slike møter er at de sjeldent er så ille som man forventer.

Ikke vet jeg hva som skjer hvis arbeidsgiver ikke sender inn, men er du i møte med nav så burde du jo si at det ikke har blitt skrevet oppfølgingsplan og etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...