Gå til innhold

Hvordan komme seg ut av dette uten å såre noen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forklarer vel hvorfor vennene vil til sin egen hytte. Påske og ski står sterkt i vår kultur.

Anonymkode: 46fd5...e26

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 

dagens!!

Anonymkode: 85d5b...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Det var da som faen...noen som burde bestilt rom på PMS-farmen, eller?

Hehe ... har du lest hovedinnlegget? De ble lurt med ut på en hytte langt ute i hutiheita ... uten vann, strøm eller noe som helst. Helt krise, da ... om noen hadde gjort noe slikt med meg ville jeg ha tolket det som et ønske om at de ville avslutte vennskapet med meg ... :nigo:

For å svare enda mer utfyllende: Det må da være helt greit å takke nei til en invitasjon til en så stusselig hytte. Krigen er over, vi bor ikke i noe U-land og vi er heller ikke deltagere på «Farmen» - ergo bør man ha et minimum av komfort når man skal på hyttetur.

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Hehe ... har du lest hovedinnlegget? De ble lurt med ut på en hytte langt ute i hutiheita ... uten vann, strøm eller noe som helst. Helt krise, da ... om noen hadde gjort noe slikt med meg ville jeg ha tolket det som et ønske om at de ville avslutte vennskapet med meg ... :nigo:

For å svare enda mer utfyllende: Det må da være helt greit å takke nei til en invitasjon til en så stusselig hytte. Krigen er over, vi bor ikke i noe U-land og vi er heller ikke deltagere på «Farmen» - ergo bør man ha et minimum av komfort når man skal på hyttetur.

"Har jeg lest hovedinnlegget?" Hva er det for et spørsmål? Eh, altså, hva tror du? At jeg bare hopper til siste svar på en kort tråd (på kun én side da jeg svarte), og bare svarer hva som helst for moro skyld?

Selvsagt har jeg lest hovedinnlegget, og jeg begynner å mistenke at du, i tillegg til at du glemte annieknappen, ikke helt har lest hovedinnlegget selv, for det er da vitterlig ingen som har blitt lurt til noe som helst. Påsken er, i alle fall etter min kalender, om en drøy måned. Ergo kan man fremdeles melde avbud, noe som vil være naturlig etter at ny informasjon om standarden på nevnte hytte har kommet ut.

Jeg hadde aldri orket å være venn med folk som er så høysensitive at de avslutter vennskap på grunn av en invitasjon som ikke innebærer i-pad og film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi ble for en stund tilbake invitert med på hyttetur med noen venner i påsken. 

Viser seg at bilveien stopper langt unna hytta deres og at vi må betale masse penger for å bli kjørt frem og tilbake med scooter. På hytta deres er det ikke vann og vi vil da ikke kunne dra noe som helst sted på nesten en uke. Eller dusje. Ingenting. Og det er en liten hytte så vi har ikke veldig mye muligheter for aktiviteter inne. Bare 4 voksne. 

Vi vil jo gjerne være med de. Men nå er det sånn at vi også har hytte. Vi kommer helt frem med bil, så vi kommer oss rundt når vi vil. Vi har oppvaskmaskin, dusj, bad og masse plass. Og vi har strøm. Så vi kan se en film eller se på tv liksom. 

De vil til sin hytte og er veldig fast på det. Men nå begynner vi å grue oss og har ikke lyst. 

Hvordan kommer man seg ut av sånt uten å såre noen? 

Anonymkode: 6c230...f10

Kan bare se film eller tv? Er dere ikke på hyttetur? Hva med å gå tur i naturen rundt der, gå på ski, spille spill, prate og kose seg sammen. Må dere dra noen vei da, hvor må dere?

Anonymkode: 65752...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Banderas skrev:

"Har jeg lest hovedinnlegget?" Hva er det for et spørsmål? Eh, altså, hva tror du? At jeg bare hopper til siste svar på en kort tråd (på kun én side da jeg svarte), og bare svarer hva som helst for moro skyld?

Selvsagt har jeg lest hovedinnlegget, og jeg begynner å mistenke at du, i tillegg til at du glemte annieknappen, ikke helt har lest hovedinnlegget selv, for det er da vitterlig ingen som har blitt lurt til noe som helst. Påsken er, i alle fall etter min kalender, om en drøy måned. Ergo kan man fremdeles melde avbud, noe som vil være naturlig etter at ny informasjon om standarden på nevnte hytte har kommet ut.

Jeg hadde aldri orket å være venn med folk som er så høysensitive at de avslutter vennskap på grunn av en invitasjon som ikke innebærer i-pad og film.

Forstår ikke hvorfor du blir så hissig. Det var ment som et retorisk spørsmål. Hvorfor skulle jeg forresten poste innleggene mine anonymt?!

Jeg tenker at en sånn type hyttetur ikke er for hvem som helst. Det har ikke noe med hverken TV eller iPad å gjøre, men et ønske om å opprettholde personlig hygiene. 

Slik jeg forstår det kom hyttens beliggenhet som en overraskelse på HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Det høres jo bare helt grusomt ut! Er du sikker på at disse menneskene er faktisk deres venner?? Dersom noen jeg kjemner hadde gjort noe slikt mot meg hadde jeg aldr snakket med dem igjen. Raust av dere å i det hele tatt ville opprettholde kontakten med dem.

Hyttetur anno attenhundretallet er for spesielt interesserte. 

Det hadde sikkert vært like greit for vennene deres og

Anonymkode: 65752...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet med tide es sårligsye unnskyldning: Er plaget med UVI og kan derfor ikke benytte meg av utedo iver mange dager. Dette vil de mest sannsynlig se tvers igjennom, men det er en "grunn". 

Eller du kan si at du kommer ikke til å klare å slappe av når dere skal være så langt fra allfarvei, uten egen scooter/fremkomstmiddel. Jeg hadde fått helt klaus om jeg skulle vært der uten ski en gang, for om det skjer noe er man litt alene uten mulighet til å komme til bilen fort.

Anonymkode: fa0ee...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere være der en hel uke da? Jeg kunne godt vært med på en hytte uten strøm og vann, men kanskje ikke i en hel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Beklager, men vi har snakket mer om påsken og bestemt oss for at vi ikke blir med dere på fjellet. Vi orker rett og slett ikke å reise etter snøen, og har dessuten mer lyst på følelsen av innlagt vann og strøm». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såret har de ingen grunn til å bli, men at de kan bli litt lei seg eller synes at det er trist, er en annen ting. Men nå er det ingen friske mennesker som dør av det, og det er en del av livet at sånn ting kan skje. Det er heldigvis en stund til påske enda, men ikke så lenge at dere bør drøye med å si i fra. Det å måtte ta det ubehaget med å si i fra, er også en del av livet.

"Vet dere hva, vi har tenkt mer over den hytteturen, og jeg (vi) kjenner at vi ikke orker tanke på å være så langt fra bilvei, spesielt ettersom vi ikke er noen skiløpere. Så vi må dessverre takke nei til invitasjonen, vi orker rett og slett ikke." Eller noe sånn. Ærlighet varer lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med hytte langt pokker inn i fjellheimen, uten innlagt noe som helst. Ren idyll, men det ville vært dødskjipt uten ski. Det er begrenset hvor mange runder kinasjakk man orker, og hvor mange ganger det er sjarmerende å lese de samme gamle donaldbladene (med merker etter stearindrypping) i lyset fra parafinlamper. Selv en fjellgeit som meg ville slitt med å være lenket til hytteveggen ei hel uke. 

Anonymkode: 1c169...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha jeg hadde aldri blitt med.. å få dusje er et must. Er ikke noe byjente.. men det der hadde jeg aldri fiksa.. og sammen med to stk en uke.. hadde gått i syden lissom..

Anonymkode: f5453...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vokst opp med hytte langt pokker inn i fjellheimen, uten innlagt noe som helst. Ren idyll, men det ville vært dødskjipt uten ski. Det er begrenset hvor mange runder kinasjakk man orker, og hvor mange ganger det er sjarmerende å lese de samme gamle donaldbladene (med merker etter stearindrypping) i lyset fra parafinlamper. Selv en fjellgeit som meg ville slitt med å være lenket til hytteveggen ei hel uke. 

Anonymkode: 1c169...bcb

Enig. Lyder som ren tortur. Hvis kun jeg og mannen er der, og sola skinner hele påsken, kan det nesten gå an. Men med andre enn familien, og hvis det f eks regner eller blåser - huff. For et mareritt! 

Anonymkode: a87c0...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei herregud, for det går jo ikke an å være fysisk aktiv hvis man ikke går på ski! 😂😂 Vi er sannsynligvis sprekere og i bedre form enn deg selvom vi ikke gjør det ;) burde kanskje spesifisert at vi ikke har langrennski. Gubben står på twin tip og jeg står på snowboard. Men det er litt vanskelig å gå på langtur med snowboard. Langrennsski er sykt kjedelig. Derfor har vi ikke bruk masse penger på det. Får følelsen av at du burde ta deg en tur ut nå, når du har så lite å gjøre. 

Anonymkode: 6c230...f10

Men hvorfor så dere ja i første omgang? 

Du kommer ikke ut av dette uten både å såre vennene deres og bli til latter selv.

Anonymkode: 7ce86...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres koselig ut med den hytten, så du kan gjerne avgi dine venner til meg..

Du får bare si det som det er; Jeg må dusje - hver dag, og orker ikke tanken på å måtte lære å vaske meg på ordinært vis. I tillegg så nekter jeg å dra til et sted uten tv, for jeg klarer ikke tanken på å måtte forholde meg til dere i en hel uke uten avbrudd. Ikke liker jeg å arbeide heller, og uten alle slags hjelpemidler, så må man jo gjøre ting som å vaske opp etc. helt selv.

Subsidiært så kan du formulere deg annerledes. Uansett så melder du avbud til noe du først har takket ja til, så de kan med rette bli litt snurt. De dør neppe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...