Gå til innhold

Hvordan komme seg ut av dette uten å såre noen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi ble for en stund tilbake invitert med på hyttetur med noen venner i påsken. 

Viser seg at bilveien stopper langt unna hytta deres og at vi må betale masse penger for å bli kjørt frem og tilbake med scooter. På hytta deres er det ikke vann og vi vil da ikke kunne dra noe som helst sted på nesten en uke. Eller dusje. Ingenting. Og det er en liten hytte så vi har ikke veldig mye muligheter for aktiviteter inne. Bare 4 voksne. 

Vi vil jo gjerne være med de. Men nå er det sånn at vi også har hytte. Vi kommer helt frem med bil, så vi kommer oss rundt når vi vil. Vi har oppvaskmaskin, dusj, bad og masse plass. Og vi har strøm. Så vi kan se en film eller se på tv liksom. 

De vil til sin hytte og er veldig fast på det. Men nå begynner vi å grue oss og har ikke lyst. 

Hvordan kommer man seg ut av sånt uten å såre noen? 

Anonymkode: 6c230...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld , men finn løsninger i steden for problemer , vist ikke vil bruk penger på skuterskyss gå på ski med evt pulk.
Vann er det ikke snø der da ? snø smelter går fint å vaske seg med varmt vann og klut.
Angånde altivter så er det noe som hetter brettspill og kort og har du ski med kan det gå turer og evt lag hopp.
Og det er en spesiet steming et sted kun med sterinlys/parafinlykter.


Ellers får du si som det er du vil ikke være med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tvkrus skrev:

Unnskyld , men finn løsninger i steden for problemer , vist ikke vil bruk penger på skuterskyss gå på ski med evt pulk.
Vann er det ikke snø der da ? snø smelter går fint å vaske seg med varmt vann og klut.
Angånde altivter så er det noe som hetter brettspill og kort og har du ski med kan det gå turer og evt lag hopp.
Og det er en spesiet steming et sted kun med sterinlys/parafinlykter.


Ellers får du si som det er du vil ikke være med de.

Vi har ikke ski eller pulk, så det blir vel ikke billigere det enn å kjøre scooter. 

Jeg er ikke så hypp på å dusje ute i snø. Og ja det er koselig med brettspill og sånt. Men hele dagen i 6 dager blir man litt lei eller? 

Trenger ikke noen unnskyldning. Lurer på hvordan man sier det uten å såre de. Hvordan man kan formulere seg. Vil jo være ærlig, men vil ikke at de skal bli sure. Til og med du blei jo sur 😂

Anonymkode: 6c230...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, jeg hadde ikke giddet å sitte på ei sånn hytte ei hel uke dersom jeg hadde hatt hytte selv!

Greit at man kan spille kort og brettspill, men ikke i det uendelige......Si det som sant er, at dere har begynt å angre litt. Men at de er veldig velkomne til å være med på deres hytte. Hadde ikke giddet å gå rundt grøten her.

Anonymkode: 39280...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg er tertefin.

Burde forklare hele problemstillingen i fire ord. Mener du alvorlig at du har hytte, men ikke ski?

Anonymkode: 46fd5...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke ski eller pulk, så det blir vel ikke billigere det enn å kjøre scooter. 

Jeg er ikke så hypp på å dusje ute i snø. Og ja det er koselig med brettspill og sånt. Men hele dagen i 6 dager blir man litt lei eller? 

Trenger ikke noen unnskyldning. Lurer på hvordan man sier det uten å såre de. Hvordan man kan formulere seg. Vil jo være ærlig, men vil ikke at de skal bli sure. Til og med du blei jo sur 😂

Anonymkode: 6c230...f10

Haha, dere har ikke ski? Det sier vel mest om deres holdning til fysisk aktivitet sånn generelt.

Skaff dere ski, drit i TV-titting på hytta og bruk de dagene på å være ute og GÅ på ski og se på det som beste investeringen dere noen gang har gjort (noe sier meg at helsa deres takker dere stort for det).

Anonymkode: 38dff...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, jeg er tertefin.

Burde forklare hele problemstillingen i fire ord. Mener du alvorlig at du har hytte, men ikke ski?

Anonymkode: 46fd5...e26

Hytte ved vannet ;) finnes ikke skianlegg der. 

Anonymkode: 6c230...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hytte ved vannet ;) finnes ikke skianlegg der. 

Anonymkode: 6c230...f10

Forklarer vel hvorfor vennene vil til sin egen hytte. Påske og ski står sterkt i vår kultur.

Anonymkode: 46fd5...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, dere har ikke ski? Det sier vel mest om deres holdning til fysisk aktivitet sånn generelt.

Skaff dere ski, drit i TV-titting på hytta og bruk de dagene på å være ute og GÅ på ski og se på det som beste investeringen dere noen gang har gjort (noe sier meg at helsa deres takker dere stort for det).

Anonymkode: 38dff...736

Nei herregud, for det går jo ikke an å være fysisk aktiv hvis man ikke går på ski! 😂😂 Vi er sannsynligvis sprekere og i bedre form enn deg selvom vi ikke gjør det ;) burde kanskje spesifisert at vi ikke har langrennski. Gubben står på twin tip og jeg står på snowboard. Men det er litt vanskelig å gå på langtur med snowboard. Langrennsski er sykt kjedelig. Derfor har vi ikke bruk masse penger på det. Får følelsen av at du burde ta deg en tur ut nå, når du har så lite å gjøre. 

Anonymkode: 6c230...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Forklarer vel hvorfor vennene vil til sin egen hytte. Påske og ski står sterkt i vår kultur.

Anonymkode: 46fd5...e26

De står ikke på ski de heller. Og vi kommer oss ikke til noe anlegg når vi ikke har bilene. Den ligger langt langt inn i skogen og det er ikke noen skispor der heller. 

Anonymkode: 6c230...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, dere har ikke ski? Det sier vel mest om deres holdning til fysisk aktivitet sånn generelt.

Skaff dere ski, drit i TV-titting på hytta og bruk de dagene på å være ute og GÅ på ski og se på det som beste investeringen dere noen gang har gjort (noe sier meg at helsa deres takker dere stort for det).

Anonymkode: 38dff...736

Så fordi om de ikke har ski, så må de ha dårlig helse???? Herregud, det var dagens mest tåpelige utsagn. Jeg liker heller ikke å gå på ski, men løper og trener styrke 5 dager i uka. Jeg anser meg for å være i god form altså.

Anonymkode: 39280...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke orka ei heil uke med utedo og ingen strøm, ikke på vinteren. Hva med å be de med på hytta deres nå, og så blir dere med de på hyttetur i sommer f.eks? Da kan dere gå til hytta, det er lange lyse kvelder og enklere å lage til en utendørs dusj, eller kanskje der er vann å bade i.

Anonymkode: 1b0db...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De står ikke på ski de heller. Og vi kommer oss ikke til noe anlegg når vi ikke har bilene. Den ligger langt langt inn i skogen og det er ikke noen skispor der heller. 

Anonymkode: 6c230...f10

Anlegg? Har ikke skispor til vår hytte heller, og ingen tråkkede spor i mils omkrets. Gjør da ingen ting!

Anonymkode: 46fd5...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud dette er typisk DIB damer..🙈Sure grinete kjerringer som ikke har annet å gjøre enn det å skulle prøve å forpeste enhver tråd for absolutt ingenting. Herre😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"sorry ass, jeg har tenkt meg om, og jeg orker ikke en hel uke uten strøm og dusj. Vi vil helst dra til vår hytte, og dere er hjertelig velkomne, men vi vil heller være med til deres hytte når det er varmere i været". 

 

 

Anonymkode: 0d8a1...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere allerede har takket ja, men så trekker dere må man nesten regne med litt såre følelser. Tror ikke det er noe dere kan si som gjør at de andre tenker det er topp at dere går tilbake på en avtale. 

Eneste dere kan gjøre er å lære av det og finne ut hva dere sier ja til før dere sier ja neste gang dere får en invitasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier enkelt og greit at du gleder deg men at hele uka blir for lenge fordi dere ønsker å bruke deres egen hytte også. Så drar dere en helg med vennene og resten på hytta selv.

Anonymkode: 48f23...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man i påsken planlegger å se på TV og sitte inne, så kan man like greit være hjemme. Når jeg tenker hyttetur, så tenker jeg peis, spill, uteaktiviteter og vin. 

Det gjelder å finne løsninger. Hadde hytte uten vann en gang i verden. Veien gikk ikke helt frem til hytta. Slang sekk på ryggen og gikk på ski siste 3 km til hytta. Fyrte i ovnen mens vi måkte en uteplass vi kunne sitte og satte kaffekjelen full av snø på ovnen. Vann fikk vi. Kaffekjelen fungerte også som hånddusj for hår. 

Spørsmålet er vel heller om du ønsker å få det til å funke, og det vil du nok ikke. Da må du ende opp med å såre noen og om de blir såret/lei seg/sure/sinte, så får dere bare tåle det. 

Anonymkode: d10c7...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KenCreek

Hadde aldri giddet det der jeg heller. Hørtes veldig kjedelig ut. 

Foreslår at dere sier det som det er, fortest mulig, slik at de kan invitere med seg noen andre isteden. 

Ikke la din påske bli ødelagt, bare fordi du er redd for at andre skal bli sur. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttetur på fjellet i påsken høres himmelsk ut. Men å bli kjørt langt inni skogen og droppet på en hytte uten ski og mulighet til å bevege seg bort fra hytta hadde jeg takket nei til. Blir det dårlig vær risikerer man jo å bli stuck inni hytta hele uken. Manglende vann og strøm hadde ikke vært noe problem da. Det er jo litt av sjarmen med hyttelivet  

Jeg hadde sagt at siden vi ikke har ski så passer ikke den typen ferie for oss. Det er lenge til påske så hvis dere gir beskjed nå går det nok helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på en sånn hytte hver påske og for meg er det det som er hyttepåske, men vi har selvfølgelig ski og går på skitur hver dag. Lengden på turen varierer med vær og lyst,men vi er mye ute uansett. Jeg hadde ikke reist på hyttetur i påsken uten å kunne gå på ski,men mangel på strøm og innlagt vann hadde ikke bekymret meg i det hele tatt. 

Fortell det som det er, at dere ikke hadde tenkt på at hytta lå langt fra alt og at dere ikke har ski, da dere sa ja og at dere ikke egner dere for en sånn påske. Mest sannsynlig vil de bli skuffet, men dere slipper sikkert å bli bedt med noe sted av dem senere. 

Anonymkode: 94767...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere ikke på forhånd at hytta ikke hadde innlagt vann og strøm? Tenker det er greit å informere gjester om det når man inviterer på hytta da ikke alle er komfortabel med det. Vi har selv hytte uten strøm og innlagt vann og vi informerer selvsagt om det på forhånd slik at folk selv kan velge om de ønsker å være med. Noen takker ja, og noen sier nei og det er helt OK. Da tenker jeg det må være innafor for dere å si at det ikke passer for dere å være på en slik hytte, at dere liker mer komfort, spesielt om vinteren. Men om dere visste om det på forhånd vil jeg tro at det kan bli skuffelse hos de som inviterte dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo bare helt grusomt ut! Er du sikker på at disse menneskene er faktisk deres venner?? Dersom noen jeg kjemner hadde gjort noe slikt mot meg hadde jeg aldr snakket med dem igjen. Raust av dere å i det hele tatt ville opprettholde kontakten med dem.

Hyttetur anno attenhundretallet er for spesielt interesserte. 

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Det høres jo bare helt grusomt ut! Er du sikker på at disse menneskene er faktisk deres venner?? Dersom noen jeg kjemner hadde gjort noe slikt mot meg hadde jeg aldr snakket med dem igjen. Raust av dere å i det hele tatt ville opprettholde kontakten med dem.

Hyttetur anno attenhundretallet er for spesielt interesserte. 

Det var da som faen...noen som burde bestilt rom på PMS-farmen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...