Gå til innhold

Venninnen min har alltid med vin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var at akkurat det barnet ikke hadde tålt et glass tatt i hyggelig lag, ikke at det var skadet av alkohol. 

 

Anonymkode: 3d0e1...f35

Hvordan vet man det?

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke sagt direkte at du ikke vil lese artikler om noe, men du påpeker jo feil i artikkelen, og at det derfor ikke er en sikker kilde, eller at det ikke er nevnt hvor mange kvinner som er med i undersøkelsen og lignende.

Jeg leser alkoholisme når din venninne som du nevner har med seg 3 liter vin, når hun er den eneste som drikker. Du skrev ingenting om at det KUN var disse 3-4 episodene du nevner at hun har drukket vin hos deg, jeg tolker det som at disse episodene kun var nevnt som eksempel. Du skriver også at hun har tenkt å ha vin på babyshower og på føden. Du skriver ingenting om at dette er i løpet av 7 mnd, du skriver heller ikke hvor langt du er på vei, derfor kunne ikke jeg vite noe om dette, jeg tenkte at dette kunne vært i løpet av de 3-4  siste helgene.
Du skriver også at venninna har med vin hver gang hun kommer til deg. Det skriver du i overskriften. Hvis dette er ei god venninne, er hun bare hos deg 3-4 ganger på 7 mnd?
Hvordan vet du at hun ikke drikker vin/alkohol regelmessig?

og til det første jeg stilte spørsmål ved: Hva vil du med innlegget dersom det ikke plager deg?

Anonymkode: 58905...43f

Jeg har kkke sagt noe lm den artikkelen. Les anonymkodene en gang til og du vil se arket ber noen lese den, og en annen enn meg kritiserer den. Har du lest den? For den støtter nemlig mine påstander, ikke de andre sine.

jeg skriver lenger opp at dette er hva hun har drukket sammen med meg de siste 7 mnd (det er da så langt jeg er på vei, hvis ikke hadde det ikke vært nødvendig å poengtere tiden) og det selsagt KAN være mer, men det er ikke alkoholisme her. Hun er hos leg sjelden fordi vi bor et stykke unna hverandre og har hvert vårt på hvert vårt sted. Vi har daglig kontakt på telefon/meldinger. Hun er aldri full når jeg snakker med henne.

jeg spurte innledningsvis om hun er sosialt dum

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet man det?

Anonymkode: 876ba...75e

Kjære deg. Les før du kommenterer?

Hun skriver at pga nyrefeil hos baby hadde ikke akkurat denne babyen tålt et eneste glass alkohol. Så da var det jammen flaks at mor var av den kloke og oppegående sorten som ikke valgte å trosse helsedirektoratets råd, ikke sant?

Anonymkode: 3d0e1...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kkke sagt noe lm den artikkelen. Les anonymkodene en gang til og du vil se arket ber noen lese den, og en annen enn meg kritiserer den. Har du lest den? For den støtter nemlig mine påstander, ikke de andre sine.

jeg skriver lenger opp at dette er hva hun har drukket sammen med meg de siste 7 mnd (det er da så langt jeg er på vei, hvis ikke hadde det ikke vært nødvendig å poengtere tiden) og det selsagt KAN være mer, men det er ikke alkoholisme her. Hun er hos leg sjelden fordi vi bor et stykke unna hverandre og har hvert vårt på hvert vårt sted. Vi har daglig kontakt på telefon/meldinger. Hun er aldri full når jeg snakker med henne.

jeg spurte innledningsvis om hun er sosialt dum

Anonymkode: 876ba...75e

Jeg har ikke lest den, men jeg ser ikke poenget med at du forsvarer alkohol i svangerskapet dersom du ikke drikker det selv, her er det vel din/venninnen din (som ikke er gravid så vidt vi får opplyst) sin drikking som er relevant? Og siden du ikke drikker i svangerskapet, så er jo ikke det relevant?

Ser bare ikke hvorfor hun skal ha med seg vin til deg, og "kose seg" når hun er den eneste som kan drikke (for du sier jo at du ikke gjør det).
Du snakker ofte med henne i telefon, men da kan du ikke se om hun drikker. Du vil kanskje merke det dersom hun har drukket mer enn 1 glass eller 2, men kanskje hun ringer deg før hun begynner å drikke, evt venter til du har ringt? Alkohlikere er ikke så dum de vil gjerne ikke at folk skal legge merke til hvor mye de drikker, det forteller jo bare dette at hun har med vin til ei venninne som ikke drikker. Hva sier hun da når du forteller at du ikke vil ha vin i babyshower selskap? Argumenterer hun for? Evt på sykehuset?
Kjører hun bil?

Du svarer ikke på det jeg har spurt deg om flere ganger:

Hva vil du med innlegget dersom det ikke plager deg?

Anonymkode: 58905...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg. Les før du kommenterer?

Hun skriver at pga nyrefeil hos baby hadde ikke akkurat denne babyen tålt et eneste glass alkohol. Så da var det jammen flaks at mor var av den kloke og oppegående sorten som ikke valgte å trosse helsedirektoratets råd, ikke sant?

Anonymkode: 3d0e1...f35

Jeg bare lurer på hvordan man vet med sikkerhet at barnet ikke hadde tålt det? Det er ikke bevist noe sted?

Med den spydige kommentaren... mente du at jeg, så plutselig ble din kjære(?!), trosser helsedirektoratets råd?

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke lest den, men jeg ser ikke poenget med at du forsvarer alkohol i svangerskapet dersom du ikke drikker det selv, her er det vel din/venninnen din (som ikke er gravid så vidt vi får opplyst) sin drikking som er relevant? Og siden du ikke drikker i svangerskapet, så er jo ikke det relevant?

Ser bare ikke hvorfor hun skal ha med seg vin til deg, og "kose seg" når hun er den eneste som kan drikke (for du sier jo at du ikke gjør det).
Du snakker ofte med henne i telefon, men da kan du ikke se om hun drikker. Du vil kanskje merke det dersom hun har drukket mer enn 1 glass eller 2, men kanskje hun ringer deg før hun begynner å drikke, evt venter til du har ringt? Alkohlikere er ikke så dum de vil gjerne ikke at folk skal legge merke til hvor mye de drikker, det forteller jo bare dette at hun har med vin til ei venninne som ikke drikker. Hva sier hun da når du forteller at du ikke vil ha vin i babyshower selskap? Argumenterer hun for? Evt på sykehuset?
Kjører hun bil?

Du svarer ikke på det jeg har spurt deg om flere ganger:

Hva vil du med innlegget dersom det ikke plager deg?

Anonymkode: 58905...43f

Du har ikke lest artikkelen og aner ikke hva den handler om og du kritiserer meg for å ikke ha lest den og blander hvem som er hvem. Det kan ikke jeg stå for. Les den selv og så ser du hva det står der. Jeg argumenterer på vegne av den, du gjorde det også til du fikk vite hva den handler om og da er det ikke så interessant å lese den. Så egentlig gjør du akkurat det du kritiserte meg for å gjøre? 

Vi snakker sammen på kveldene. Om hun drikker fra 23.30 og utover natten vet jeg ikke, men lite sannsynlig. Hun er oppe, frisk og rask hver morgen. Et glass eller to hver dag er heller ikke alkoholisme. Alkoholisme er når man ikke lenger klarer seg en dag uten. Hun hadde med 3l til meg og drakk to glass, mulig tre.

Jeg har svart på det flere ganger, men du leser det åpenbart ikke. Jeg spurte om hun er sosialt dum

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare lurer på hvordan man vet med sikkerhet at barnet ikke hadde tålt det? Det er ikke bevist noe sted?

Med den spydige kommentaren... mente du at jeg, så plutselig ble din kjære(?!), trosser helsedirektoratets råd?

Anonymkode: 876ba...75e

Du ... vet at nyrene.... er involvert i å prosessere det man drikker? Eller?

Anonymkode: 552c9...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste alkoholfrie øltypene i Norge er bare "alkoholfrie". Se bakpå etiketten. De er 0,5% alkohol som f.eks den typen som er markedsført med navnet "Uten". Dersom du drikker 3 slike på 2 timer og alkoholen skal gjennom leveren, så er det jo ingenting igjen. Det er fremdeles å drikke alkohol. 

Norske forskning.no har også skrevet om den danske forsningen https://forskning.no/alkohol-og-narkotika/2012/06/pass-pa-alkohol-tross-ny-forskning Ok med litt akohol for barn som blir født, men verre for muligheten for å abortere står det.

Ikke greit å øke sjansen for å abortere. Tar du først den, så kan du drikke et glass vin 6 dager i uka å få like smarte og friske barn i følge studien. Tipper at luften i Oslo heller ikke er noe man burde puste når man er gravid. Men men... 

Anonymkode: 6764d...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har den kunnskapen jeg har og den er ikke feil selv om den strider i mot det leger sier. Totalavhold kommer dommen konsekvens av norsk drikkekultur. Bare se hvordan nordmenn ligger i grøfter natt til søndag over hele landet og hvordan de i sydeuropeiske land som klarer å ta vare på seg selv om de drikker. Derfor sier de at det er best med totalavhold. Feks. Hadde en venninne som var gravid og fikk barn for 18 år siden. På den tiden sa leger at det ikke var skadelig med en øl her og der eller et glass vin i ny og ne. Derfor tok hun med 12 øl på fest. For det var jo en sjelden gang. Og hun drakk alle. Ingen synes det var ok, men hadde hun klart å holde det til EN, så ser jeg ikke problemet. Nordmenn er kjent verden over for elendig apefyll og drikkekultur. Derfor MÅ myndighetene be oss la være. De kan heller ikke anbefale alkohol i svangerskap, fordi mengder KAN være skadelig

Anonymkode: 876ba...75e

Dumskapen kjenner ingen grenser tydeligvis

Anonymkode: 49759...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ... vet at nyrene.... er involvert i å prosessere det man drikker? Eller?

Anonymkode: 552c9...091

Og... du... vet.... at.... det.... ikke... er ... bevist... at.... alkohol... skal... skilles... ut... i barnas nyrer for det er født (hvorfor skriver vi plutselig ... hele tiden?) de drikker det ikke og skal ikke skille det ut. Tror du barn tygger og driter maten mor inntar? Og drikker og svelger det mor drikker? De tar opp næring fra det mor inntar, men deres egne funksjoner starter i det de selv inntar mat

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Din konklusjon er jo da at man ikke vet om det er skadelig eller ikke. Man blir heller ikke straffet for å ta seg et glass vin i løpet av svangerskapet. Derfor er det ikke ulovlig og man KAN drikke i svangerskapet. At det ikke er lurt å være drita vet vi alle, om det er skadelig å ta et glass vin i hyggelig lag en gang i svangerskapet er, med største sannsynlighet ikke skadelig. Veldig mange friske og raske barn og mange toppidrettsutøvere osv er født av foreldre som tok et glass her og der og mange kvinner har til og med vært drita før de visste de var gravide. Det er sjelden det har påvirkning og gir skader. 

Hvis man skal ligge unna alt som kanskje, men ikke bevist kan påvirke, så er det faktisk uetisk å få barn. Alle har nemlig gjort dumme ting enten i svangerskap eller etter barna er født. Noen slår eller voldtar barna, noen tok et glass vin i svangerskapet

Anonymkode: 876ba...75e

Du sidestiller et par glass vin med å voldta barnet sitt. Alikevel synes du det er greit å drikke vin mens man er gravid :sjokkert:

Anonymkode: 49759...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dumskapen kjenner ingen grenser tydeligvis

Anonymkode: 49759...a8b

Fordi du ikke har lest forskningen jeg har lest? Og fordi leger har en mal å følge når gravide kvinner kommer? Spør en hvilken slm helst lege utenfor kontoret hva de mener om et par glass vin i løpet av svangerskapet. 

Dumskapen kjenner ingen grenser. Tenke sjæl er ikke-eksisterende.

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sidestiller et par glass vin med å voldta barnet sitt. Alikevel synes du det er greit å drikke vin mens man er gravid :sjokkert:

Anonymkode: 49759...a8b

Nei. Hvor leser du det? Jeg sier at de færreste foreldre er feilfrie

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke lest artikkelen og aner ikke hva den handler om og du kritiserer meg for å ikke ha lest den og blander hvem som er hvem. Det kan ikke jeg stå for. Les den selv og så ser du hva det står der. Jeg argumenterer på vegne av den, du gjorde det også til du fikk vite hva den handler om og da er det ikke så interessant å lese den. Så egentlig gjør du akkurat det du kritiserte meg for å gjøre? 

Vi snakker sammen på kveldene. Om hun drikker fra 23.30 og utover natten vet jeg ikke, men lite sannsynlig. Hun er oppe, frisk og rask hver morgen. Et glass eller to hver dag er heller ikke alkoholisme. Alkoholisme er når man ikke lenger klarer seg en dag uten. Hun hadde med 3l til meg og drakk to glass, mulig tre.

Jeg har svart på det flere ganger, men du leser det åpenbart ikke. Jeg spurte om hun er sosialt dum

Anonymkode: 876ba...75e

Jeg ser ikke poenget med å lese en artikkel uansett innhold, det er ikke relevant for min del i denne sammenheng. Jeg legger vekt på hvorfor du gidder å argumentere hvorfor det ikke er skadelig å drikke i svangerskapet når du uansett ikke gjør det.

Dette svarer du ikke på:

Hva sier hun da når du forteller at du ikke vil ha vin i babyshower selskap? Argumenterer hun for? Evt på sykehuset?

Min mann er også alkoholiker, han drikker ikke hver dag, og er gjerne oppe før hanen galer de gangene han drikker, og er tilsynelatende frisk og opplagt.
Alkoholisme er ikke nødvendigvis kun når man ikke klarer seg uten alkohol, men når man har et alkoholforbruk som folk flest reagerer på, noe som ser ut som du gjør når det gjelder din venninne.

Det kan jo godt hende hun drikker et glass eller 2 daglig, og bruker unnskyldningen kose seg ekstra fordi hun har deg som selskap når hun kommer til deg.

Har du prøvd å be henne levne vinflaska hjemme? Kommer hun kanskje ikke da?

Hun er kanskje sosialt dum, men hun er jo ikke dummere enn at hun skjuler sitt forbruk, og vet å snakke rundt de hun omgås, inkludert deg.

Å drikke kun i selskap med andre som ikke drikker er etter min mening det samme som å sitte å drikke alene, noe som i mine øyne er noe kun alkoholikere gjør. Snakker ikke om dette er noe som skjer en gang, men som i dette tilfellet er noe som hender hver gang hun er på besøk hos deg.

Anonymkode: 58905...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du ikke har lest forskningen jeg har lest? Og fordi leger har en mal å følge når gravide kvinner kommer? Spør en hvilken slm helst lege utenfor kontoret hva de mener om et par glass vin i løpet av svangerskapet. 

Dumskapen kjenner ingen grenser. Tenke sjæl er ikke-eksisterende.

Anonymkode: 876ba...75e

Legg ut linker til forskningen som sier at det er trygt da? Det er den som kommer med en påstand som har ansvar for å bevise den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kkke sagt noe lm den artikkelen. Les anonymkodene en gang til og du vil se arket ber noen lese den, og en annen enn meg kritiserer den. Har du lest den? For den støtter nemlig mine påstander, ikke de andre sine.

jeg skriver lenger opp at dette er hva hun har drukket sammen med meg de siste 7 mnd (det er da så langt jeg er på vei, hvis ikke hadde det ikke vært nødvendig å poengtere tiden) og det selsagt KAN være mer, men det er ikke alkoholisme her. Hun er hos leg sjelden fordi vi bor et stykke unna hverandre og har hvert vårt på hvert vårt sted. Vi har daglig kontakt på telefon/meldinger. Hun er aldri full når jeg snakker med henne.

jeg spurte innledningsvis om hun er sosialt dum

Anonymkode: 876ba...75e

Hun er i alle fall i godt selskap. Såpass kan man si med sikkerhet. Dere to fortjener hverandre.

Anonymkode: 7f428...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke poenget med å lese en artikkel uansett innhold, det er ikke relevant for min del i denne sammenheng. Jeg legger vekt på hvorfor du gidder å argumentere hvorfor det ikke er skadelig å drikke i svangerskapet når du uansett ikke gjør det.

Dette svarer du ikke på:

Hva sier hun da når du forteller at du ikke vil ha vin i babyshower selskap? Argumenterer hun for? Evt på sykehuset?

Min mann er også alkoholiker, han drikker ikke hver dag, og er gjerne oppe før hanen galer de gangene han drikker, og er tilsynelatende frisk og opplagt.
Alkoholisme er ikke nødvendigvis kun når man ikke klarer seg uten alkohol, men når man har et alkoholforbruk som folk flest reagerer på, noe som ser ut som du gjør når det gjelder din venninne.

Det kan jo godt hende hun drikker et glass eller 2 daglig, og bruker unnskyldningen kose seg ekstra fordi hun har deg som selskap når hun kommer til deg.

Har du prøvd å be henne levne vinflaska hjemme? Kommer hun kanskje ikke da?

Hun er kanskje sosialt dum, men hun er jo ikke dummere enn at hun skjuler sitt forbruk, og vet å snakke rundt de hun omgås, inkludert deg.

Å drikke kun i selskap med andre som ikke drikker er etter min mening det samme som å sitte å drikke alene, noe som i mine øyne er noe kun alkoholikere gjør. Snakker ikke om dette er noe som skjer en gang, men som i dette tilfellet er noe som hender hver gang hun er på besøk hos deg.

Anonymkode: 58905...43f

Men jøss.

Skjønner ikke at det er mulig å si at en dame er alkoholiker på så tynt grunnlag som dette. Det er snakk om 3 ganger på 7 måneder. 

Da er i så fall jeg også alkoholiker, jeg kan fint sitte og ta meg et glass rødvin eller to alene. Til og med på en mandag :o

Poenget her er vel at hun har fleipa om (eller ikke) at hun skal ta med seg vin på føden, og hvordan HI skal reagere på dette.

Slapp litt av. Liksom!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artikkelen som er lagt ut sier akkurat det Pobie sier, at ulike studier gir ulike resultater og at den eneste måten å være sikker på å ikke skade barnet sitt med alkohol under svangerskapet er å unngå helt å drikke alkohol. Forskning kan ikke leses som om det var en vanlig avisartikkel. Slutninger kan ikke trekkes så forenklet som du gjør, HI, og uten å ta hensyn til alle fakta. Videre kommer du med din personlige definisjon på alkoholisme, men den konklusjonen er for det første feil (!) og for det andre så viser det at du tydeligvis ikke vet nok om for stort alkoholforbruk/alkoholproblemer/alkoholisme.

Les det du skrev i hovedinnlegget en gang til, Hi. Måten du skrev på, ordvalget ditt, tonen din, at du gjentar mange ganger at din venninne må ta med alkohol... alt i hovedinnlegget ditt gir inntrykk av at du selv mener hun drikker for mye. Så snur du helt om og sier du ikke vet hvor mye hun drikker og at hun ikke har et alkoholproblem, samtidig som du rister oppgitt på hodet over at hun sa hun kanskje trenger vin for å komme gjennom din fødsel. Du har ikke likt svarene du har fått, men husk at vi svarer ut fra det du skriver, du selv velger hvilket inntrykk du vil gjøre.

Er din venninne sosial dum? Det er umulig for oss å si, selv om det er pussig å ikke kunne møtes uten at hun drikker alkohol. Men jeg tror det er ganske trygt å si at det er store sjanser for at hun har et alkoholproblem. Jeg vet om ei som holder på akkurat slik som din venninne - hun har nå fått et stort alkoholproblem, og er i ferd med å kjøre seg selv helt i grøfta.

Men om din venninne er sosial dum så er ikke du særlig bedre, dessverre. Hadde du vært sosialt smart ville du ledd med henne da hun fleipet om å ta med vin til føden, og så ville du sagt noe ca. som "ha-ha... ja, hvem som helst kunne gjerne trengt et glass vin i den situasjonen. Men du, fra fleip til alvor - det går selvfølgelig ikke an. De vil heller ikke godta at det drikkes på føden eller at du kommer pusset. Jeg trenger deg der edru, det blir ikke et problem - eller?" Og så ville saken vært ute av verden. Men du, du velger å skrive på et forum for at fremmede som ikke kjenner din venninne skal støtte deg i at din venninne er sosialt dum... Det blir litt sosialt handikappet det også, HI ;)

 

Anonymkode: 98008...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke poenget med å lese en artikkel uansett innhold, det er ikke relevant for min del i denne sammenheng. Jeg legger vekt på hvorfor du gidder å argumentere hvorfor det ikke er skadelig å drikke i svangerskapet når du uansett ikke gjør det.

Dette svarer du ikke på:

Hva sier hun da når du forteller at du ikke vil ha vin i babyshower selskap? Argumenterer hun for? Evt på sykehuset?

Min mann er også alkoholiker, han drikker ikke hver dag, og er gjerne oppe før hanen galer de gangene han drikker, og er tilsynelatende frisk og opplagt.
Alkoholisme er ikke nødvendigvis kun når man ikke klarer seg uten alkohol, men når man har et alkoholforbruk som folk flest reagerer på, noe som ser ut som du gjør når det gjelder din venninne.

Det kan jo godt hende hun drikker et glass eller 2 daglig, og bruker unnskyldningen kose seg ekstra fordi hun har deg som selskap når hun kommer til deg.

Har du prøvd å be henne levne vinflaska hjemme? Kommer hun kanskje ikke da?

Hun er kanskje sosialt dum, men hun er jo ikke dummere enn at hun skjuler sitt forbruk, og vet å snakke rundt de hun omgås, inkludert deg.

Å drikke kun i selskap med andre som ikke drikker er etter min mening det samme som å sitte å drikke alene, noe som i mine øyne er noe kun alkoholikere gjør. Snakker ikke om dette er noe som skjer en gang, men som i dette tilfellet er noe som hender hver gang hun er på besøk hos deg.

Anonymkode: 58905...43f

Jeg har ikke sagt at hun ikke får ha med alkohol til meg. Det har hun da alltid hatt. Før jeg ble gravid kunne det gjerne gå både to og tre flasker vin om vi var sammen en kveld. Jeg har heller ikke nevnt noe om sykehuset, da hun fleiper om det. Jeg tenker bare at hvis hun ikke har sosiale antenner, så kanskje hun gjør det likevel. 

Nå virker det som om du har mye større problemer med at hun har drukket vin 3 ganger de siste 7 mnd enn det jeg har, så jeg tenker at den bekymringen får du ha. Om din mann er alkoholiker, så er det sånn at min venninne ikke er det selv om hun drikker sammen med noen som ikke drikker. Jeg har tømt ei hel vinflaske alene flere ganger på en fredag jeg, og jeg har vært klinkende edru i flere mnd nå og kommer til å være det i minst like mange. Jeg er ikke alkoholiker. Du må ikke overføre din manns vaner på andre. 

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pobie skrev:

Legg ut linker til forskningen som sier at det er trygt da? Det er den som kommer med en påstand som har ansvar for å bevise den 

Da foreslår jeg at du leser linken i denne tråden. Og så foreslår jeg at du tar ansvar for din bevisbyrde. Du har hele tiden sagt at man ikke vet om det er skadelig eller ikke med et glass vin i ny og ne, så du kan ikke bevise den påstanden du selv har bevisbyrden for.

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt at hun ikke får ha med alkohol til meg. Det har hun da alltid hatt. Før jeg ble gravid kunne det gjerne gå både to og tre flasker vin om vi var sammen en kveld. Jeg har heller ikke nevnt noe om sykehuset, da hun fleiper om det. Jeg tenker bare at hvis hun ikke har sosiale antenner, så kanskje hun gjør det likevel. 

Nå virker det som om du har mye større problemer med at hun har drukket vin 3 ganger de siste 7 mnd enn det jeg har, så jeg tenker at den bekymringen får du ha. Om din mann er alkoholiker, så er det sånn at min venninne ikke er det selv om hun drikker sammen med noen som ikke drikker. Jeg har tømt ei hel vinflaske alene flere ganger på en fredag jeg, og jeg har vært klinkende edru i flere mnd nå og kommer til å være det i minst like mange. Jeg er ikke alkoholiker. Du må ikke overføre din manns vaner på andre. 

Anonymkode: 876ba...75e

Men hva er det du egentlig lurer på da?

Anonymkode: 49759...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er det du egentlig lurer på da?

Anonymkode: 49759...a8b

Herregud! Hvor mange ganger må jeg gjenta det? 

Anonymkode: 876ba...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...