Gå til innhold

Flere har sagt til meg at de tror datteren min har evner utenom det vanlige


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare for å understreke dette med de gang.. dette er ikke noe vi hauser opp rundt henne. Dette er noe folk har sagt til oss foreldrene uten at hun har vært tilstede. 

Hun har siden hun kunne snakke kommet med utsagn som har undret oss.. som har virket litt klarsynte for et lite barn.

Hun har også sagt ting om folk vi har møtt som hun egentlig ikke skulle visst. Det har gått på at noen strever med å få en baby.. at noen er syk i hjertet osv.

Hun er 10 år nå. Og det er mye mindre av det.. men i dag ble det nevnt igjen.. av et familiemedlem som er veldig lite åndelig av seg 😊

Det er jo ikke noe å stresse med.. jeg er i utgangspunktet skeptisk til sånt. Og hun er jo ikke plaget av det på noen måte.. det er bare ting hun sier med den største selvfølgelighet.. Og det er vi rundt som tar notis av at det er litt merkelige sammentreff.. ikke hun.. 

Andre som har opplevd at barna er mer åpne enn man skulle forvente?

Anonymkode: f0718...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en datter på snart 10 år som er slik. Er helt vanlig for oss, så tenker ikke over det. Slet med en "mann" som gikk igjen her vi bor. Hun merket han mest av alle, og holdt på å gjøre meg sprø. Er mer mellom himmel og jord...

Anonymkode: 28fe8...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unger med god fantasi treffer blink innimellom. Ikke noe uvanlig med det 

Anonymkode: 7c0ac...556

Og i tillegg så snapper barn opp mye mer enn det voksne tror. Små gryter...

Anonymkode: 33806...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og i tillegg så snapper barn opp mye mer enn det voksne tror. Små gryter...

Anonymkode: 33806...982

Helt klart😜😀

Anonymkode: 7c0ac...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og i tillegg så snapper barn opp mye mer enn det voksne tror. Små gryter...

Anonymkode: 33806...982

Det kan være slike faktorer som spiller inn.. helt klart. 

Det er uansett noe folk rundt oss reagerer på.

Ingenting er bedre, syns jeg, enn om det bare er tilfeldigheter som spiller inn.

Jeg stusser likevel ved enkelte hendelser som jeg ikke ønsker å gå detaljert innpå her.. hvor hun har fortalt om ting som ikke engang vi ante noe om før en stund etterpå..

HI

Anonymkode: f0718...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unger med god fantasi treffer blink innimellom. Ikke noe uvanlig med det 

Anonymkode: 7c0ac...556

Da har du ikke skjønt hva det dreier seg om. Å treffe Innimellom er pur tilfeldighet. Å treffe hver gang er ikke tilfeldig.  Har selv en klarsynt datter og er det selv også. Datteren min vet når noen er gravid før de vet det selv og hun vet hvem som kommer til å miste. Hun ser også gjenferd og ser/finner mistede ting. Så også hvor et barn var som hadde vært borte fra foreldrene sine ett døgn. Barnet var akkurat der hvor hun hadde sett det. Slik har hun vært siden hun var bitteliten. Vi gjør aldri noe nummer ut av det og snakker heller ikke om det. Hun ei helt vanlig jente, med mange venner, svært god i sin idrett og flink på skolen.

Anonymkode: e7046...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være slike faktorer som spiller inn.. helt klart. 

Det er uansett noe folk rundt oss reagerer på.

Ingenting er bedre, syns jeg, enn om det bare er tilfeldigheter som spiller inn.

Jeg stusser likevel ved enkelte hendelser som jeg ikke ønsker å gå detaljert innpå her.. hvor hun har fortalt om ting som ikke engang vi ante noe om før en stund etterpå..

HI

Anonymkode: f0718...e77

Jeg har det likedan med mitt barn. Det finnes utallige eksempler. Man kan ikke gå i detaljer. Jeg lar mitt barn prate. Lytter og sier ikke noe imot. Det kan være trivielle ting men også alvorlige ting. Ingen belegg for å kunne vite, forteller meg ting jeg ikke vet men som jeg har sjekket i etterkant og funnet ut at stemmer. Jeg snakker om et barn som har gjort dette fra det kunne prate. Barnet er idag 5 år og jeg kan bekrefte at det ikke lengre kommer utsagn like ofte.

Anonymkode: 65224...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du ikke skjønt hva det dreier seg om. Å treffe Innimellom er pur tilfeldighet. Å treffe hver gang er ikke tilfeldig.  Har selv en klarsynt datter og er det selv også. Datteren min vet når noen er gravid før de vet det selv og hun vet hvem som kommer til å miste. Hun ser også gjenferd og ser/finner mistede ting. Så også hvor et barn var som hadde vært borte fra foreldrene sine ett døgn. Barnet var akkurat der hvor hun hadde sett det. Slik har hun vært siden hun var bitteliten. Vi gjør aldri noe nummer ut av det og snakker heller ikke om det. Hun ei helt vanlig jente, med mange venner, svært god i sin idrett og flink på skolen.

Anonymkode: e7046...a09

Jøss 😊 Så omfattende er det ikke for datteren min 😊 Din datter kan jo virkelig hjelpe andre.. 

HI

Anonymkode: f0718...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du ikke skjønt hva det dreier seg om. Å treffe Innimellom er pur tilfeldighet. Å treffe hver gang er ikke tilfeldig.  Har selv en klarsynt datter og er det selv også. Datteren min vet når noen er gravid før de vet det selv og hun vet hvem som kommer til å miste. Hun ser også gjenferd og ser/finner mistede ting. Så også hvor et barn var som hadde vært borte fra foreldrene sine ett døgn. Barnet var akkurat der hvor hun hadde sett det. Slik har hun vært siden hun var bitteliten. Vi gjør aldri noe nummer ut av det og snakker heller ikke om det. Hun ei helt vanlig jente, med mange venner, svært god i sin idrett og flink på skolen.

Anonymkode: e7046...a09

Hvis dette er sant så er dere jo stygge som ikke bruker det til noe godt! At ingen står fram og gjør nettopp det betyr for meg enten at klarsynthet er bare tull, eller at alle klarsynte er egoistiske ikke så veldig gode mennesker. 

Anonymkode: 33806...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det likedan med mitt barn. Det finnes utallige eksempler. Man kan ikke gå i detaljer. Jeg lar mitt barn prate. Lytter og sier ikke noe imot. Det kan være trivielle ting men også alvorlige ting. Ingen belegg for å kunne vite, forteller meg ting jeg ikke vet men som jeg har sjekket i etterkant og funnet ut at stemmer. Jeg snakker om et barn som har gjort dette fra det kunne prate. Barnet er idag 5 år og jeg kan bekrefte at det ikke lengre kommer utsagn like ofte.

Anonymkode: 65224...9f3

Høres likt ut som det vi opplever. 

Jeg har alltid tenkt at barn kanskje er mer åpen er og at de " lukker seg" når de blir eldre dersom man ikke fokuserer så mye på det. Vi også lytter og gir rom uten å spørre og grave eller lage et nummer ut av det..

Før snakket hun mye om noen som var i huset vårt.. det gjør hun aldri nå lengre. Og nå tør hun sove på rommet sitt igjen. Det er vel det eneste ubehaget vi har opplevd.. at hun mente de forrige eierne av huset fortsatt var på rommet hennes. Det er veldig fint at de opplevelsene er borte.  

HI

Anonymkode: f0718...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dette er sant så er dere jo stygge som ikke bruker det til noe godt! At ingen står fram og gjør nettopp det betyr for meg enten at klarsynthet er bare tull, eller at alle klarsynte er egoistiske ikke så veldig gode mennesker. 

Anonymkode: 33806...982

Jeg selv bruker mine evner til det gode daglig, men det vil du ikke lese i avisen. De fleste av oss jobber i stillhet. Se bare på snåsamannen hvordan han fikk gjennomgå. Han var på nippet til å ta selvmord på grunn av all kritikken.

Anonymkode: e7046...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Høres likt ut som det vi opplever. 

Jeg har alltid tenkt at barn kanskje er mer åpen er og at de " lukker seg" når de blir eldre dersom man ikke fokuserer så mye på det. Vi også lytter og gir rom uten å spørre og grave eller lage et nummer ut av det..

Før snakket hun mye om noen som var i huset vårt.. det gjør hun aldri nå lengre. Og nå tør hun sove på rommet sitt igjen. Det er vel det eneste ubehaget vi har opplevd.. at hun mente de forrige eierne av huset fortsatt var på rommet hennes. Det er veldig fint at de opplevelsene er borte.  

HI

Anonymkode: f0718...e77

Men hvordan vet du at det er de forrige eierne som svirret? Kanskje en bestefar som har beroliget henne? Årasken til at de lukker seg er at de blir avfeid/ikke trodd, men det er min mening da.

Anonymkode: 65224...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dette er sant så er dere jo stygge som ikke bruker det til noe godt! At ingen står fram og gjør nettopp det betyr for meg enten at klarsynthet er bare tull, eller at alle klarsynte er egoistiske ikke så veldig gode mennesker. 

Anonymkode: 33806...982

Det er nok du som ikke kan nok om det. Det er ikke noe man nødvendigvis bare kan "skru på" når man vil. Noen kan det, andre får informasjon uten å kunne kontrollere når og om hva de får informasjon.

I tillegg - hvordan kan du mene at det er forsvarlig å legge et så stort ansvar på et lite barn? Først når barnet blir langt eldre og helst voksen kan det selv velge hvor mye det vil bruke evnene det har. Det ville vært uansvarlig å pålegge barnet å jobbe med dette allerede nå!

Jeg får selv beskjeder før noen skal dø. Det er ikke noe jeg kan gjøre for å endre det, det har i hvert fall ikke vært det foreløpig, og det er et par og førti år siden jeg fikk det første varselet. Men jeg får også beskjed om det motsatte, at personer som har fått beskjed fra legene om at de ikke kommer til å overleve faktisk kommer til å bli frisk igjen - det kan jeg bruke positivt, jeg kan motivere personen til å ikke gi opp, kjempe videre, ha troen på at det kan gå bra osv.

Men det er gode grunner til at man er forsiktig med å snakke høyt om at man har slike evner - bl.a. fordi det er så mange som kaller det tull, som du gjør, eller vet for lite, slik du også gjør... og som dermed ofte både stigmatiserer og latterliggjør de som har disse evnene.

 

 

Anonymkode: 0f625...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok du som ikke kan nok om det. Det er ikke noe man nødvendigvis bare kan "skru på" når man vil. Noen kan det, andre får informasjon uten å kunne kontrollere når og om hva de får informasjon.

I tillegg - hvordan kan du mene at det er forsvarlig å legge et så stort ansvar på et lite barn? Først når barnet blir langt eldre og helst voksen kan det selv velge hvor mye det vil bruke evnene det har. Det ville vært uansvarlig å pålegge barnet å jobbe med dette allerede nå!

Jeg får selv beskjeder før noen skal dø. Det er ikke noe jeg kan gjøre for å endre det, det har i hvert fall ikke vært det foreløpig, og det er et par og førti år siden jeg fikk det første varselet. Men jeg får også beskjed om det motsatte, at personer som har fått beskjed fra legene om at de ikke kommer til å overleve faktisk kommer til å bli frisk igjen - det kan jeg bruke positivt, jeg kan motivere personen til å ikke gi opp, kjempe videre, ha troen på at det kan gå bra osv.

Men det er gode grunner til at man er forsiktig med å snakke høyt om at man har slike evner - bl.a. fordi det er så mange som kaller det tull, som du gjør, eller vet for lite, slik du også gjør... og som dermed ofte både stigmatiserer og latterliggjør de som har disse evnene.

 

 

Anonymkode: 0f625...f13

Godt sagt!

Anonymkode: e7046...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan vet du at det er de forrige eierne som svirret? Kanskje en bestefar som har beroliget henne? Årasken til at de lukker seg er at de blir avfeid/ikke trodd, men det er min mening da.

Anonymkode: 65224...9f3

Hun fortalte at det var de som bodde der før.

HI

Anonymkode: f0718...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg selv bruker mine evner til det gode daglig, men det vil du ikke lese i avisen. De fleste av oss jobber i stillhet. Se bare på snåsamannen hvordan han fikk gjennomgå. Han var på nippet til å ta selvmord på grunn av all kritikken.

Anonymkode: e7046...a09

Kritikken kommer jo nettopp av at ingen står frem og beviser at der er ekte. Det ville jo vært enkelt å bevise det. Men ingen gjør det, merkelig? Eller logisk siden det bare er tull? Hadde noen gjort dette så ville det jo ikke vært kritikk mer, da ville man jo kunne tro på det, ha respekt for det å bruke det. 

Hvordan bruker du der da?

Anonymkode: 33806...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kritikken kommer jo nettopp av at ingen står frem og beviser at der er ekte. Det ville jo vært enkelt å bevise det. Men ingen gjør det, merkelig? Eller logisk siden det bare er tull? Hadde noen gjort dette så ville det jo ikke vært kritikk mer, da ville man jo kunne tro på det, ha respekt for det å bruke det. 

Hvordan bruker du der da?

Anonymkode: 33806...982

årasken er jo at man fortsatt blir oppfattet som skrullete. Men kanskje du kan være den som forteller verden at vi ikke er skrullete, så det blir lettere for oss?

Anonymkode: 65224...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok du som ikke kan nok om det. Det er ikke noe man nødvendigvis bare kan "skru på" når man vil. Noen kan det, andre får informasjon uten å kunne kontrollere når og om hva de får informasjon.

I tillegg - hvordan kan du mene at det er forsvarlig å legge et så stort ansvar på et lite barn? Først når barnet blir langt eldre og helst voksen kan det selv velge hvor mye det vil bruke evnene det har. Det ville vært uansvarlig å pålegge barnet å jobbe med dette allerede nå!

Jeg får selv beskjeder før noen skal dø. Det er ikke noe jeg kan gjøre for å endre det, det har i hvert fall ikke vært det foreløpig, og det er et par og førti år siden jeg fikk det første varselet. Men jeg får også beskjed om det motsatte, at personer som har fått beskjed fra legene om at de ikke kommer til å overleve faktisk kommer til å bli frisk igjen - det kan jeg bruke positivt, jeg kan motivere personen til å ikke gi opp, kjempe videre, ha troen på at det kan gå bra osv.

Men det er gode grunner til at man er forsiktig med å snakke høyt om at man har slike evner - bl.a. fordi det er så mange som kaller det tull, som du gjør, eller vet for lite, slik du også gjør... og som dermed ofte både stigmatiserer og latterliggjør de som har disse evnene.

 

 

Anonymkode: 0f625...f13

Men herregud da, har da ikke sagt barn skal få ansvar for slikt, men de voksne. Det du sier til slutt er jo bull shit! Når ingen står fram og viser at det er ekte så er det jo klart ingen tror på det. Det ville vært veldig enkelt å bevise at det var ekte, om det faktisk var det. 

Anonymkode: 33806...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

årasken er jo at man fortsatt blir oppfattet som skrullete. Men kanskje du kan være den som forteller verden at vi ikke er skrullete, så det blir lettere for oss?

Anonymkode: 65224...9f3

Men jeg tror jo dere er nettopp det! JEG har aldri sett noe bevis som sier noe annet?!? Bevisbyrden ligger da hos dere og ikke hos oss som ikke tror dere? Hehe... hjelp! 

Anonymkode: 33806...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men jeg tror jo dere er nettopp det! JEG har aldri sett noe bevis som sier noe annet?!? Bevisbyrden ligger da hos dere og ikke hos oss som ikke tror dere? Hehe... hjelp! 

Anonymkode: 33806...982

Nettopp. Men kanskje det er slik da at selv om vi "ser" ting som gjelder akkurat deg, så holder vi kjeft?

Anonymkode: 65224...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kritikken kommer jo nettopp av at ingen står frem og beviser at der er ekte. Det ville jo vært enkelt å bevise det. Men ingen gjør det, merkelig? Eller logisk siden det bare er tull? Hadde noen gjort dette så ville det jo ikke vært kritikk mer, da ville man jo kunne tro på det, ha respekt for det å bruke det. 

Hvordan bruker du der da?

Anonymkode: 33806...982

Javel? Hvordan beviser man at gjenferd finnes, og hvordan beviser man at engler finnes? Det er jo så enkelt, ifølge deg?

Anonymkode: e7046...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Javel? Hvordan beviser man at gjenferd finnes, og hvordan beviser man at engler finnes? Det er jo så enkelt, ifølge deg?

Anonymkode: e7046...a09

Hun kommer nok til å tro på den dagen hun ser gjenferd selv men kanskje det er slik at selv gjenferd ikke ønsker å oppsøke henne? Og når hun selv blir et så er hun ganske alene? Ikke vet jeg, dette var bare noen tanker som jeg ikke klarte å holde for meg selv. God forgive!

Anonymkode: 65224...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp. Men kanskje det er slik da at selv om vi "ser" ting som gjelder akkurat deg, så holder vi kjeft?

Anonymkode: 65224...9f3

Herregud... du forstår det virkelig ikke? Selv om du er "klarsynt"? Hvis dette hadde vært reelt så ville det nok vært noen få i det minste i hele verden som ville stått fram og vist verden at det er ekte? Men siden det ikke er ekte så forstår jeg jo at de ikke gjør det. Og det faktum at ingen gjør det, noe som ville gjort livet til alle dere "klarsynte" enklere beviser jo at det bare ER tull. Hvorfor ellers nekte å bevise det? Fordi dere liker å bli kalt skruller?

Anonymkode: 33806...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men herregud da, har da ikke sagt barn skal få ansvar for slikt, men de voksne. Det du sier til slutt er jo bull shit! Når ingen står fram og viser at det er ekte så er det jo klart ingen tror på det. Det ville vært veldig enkelt å bevise at det var ekte, om det faktisk var det. 

Anonymkode: 33806...982

Siden få kan bestemme hvilken informasjon de får så er det tilnærmet umulig å gjøre gode nok vitenskapelige studier som la all tvil til side.

Ang. det å bevise det. Det er mange nok i min nærmeste som vet om disse evnene mine, og de har sett og hørt såpass mye at flere har kommet til meg for å spørre om utfallet når de har blitt svært alvorlig syke. Jeg har da til noen sagt at jeg får opp at de blir friske igjen - selv de som har fått motsatt beskjed av legene. Men hvordan forklares det blant andre da, tror du? Jo, da er det bare tilfeldig, for jeg kunne jo umulig vite, og legevitenskapen tar jo feil av og til.

Hadde vært enkelt å bevise det når jeg får beskjed om at noen kommer til å dø - men seriøst, hvordan hadde du taklet det hvis jeg fortalte deg at du innen en uke, eller en måned eller litt lengre tid kom til å være død? Hvordan tror du andre ville sett på meg hvis jeg gikk rundt og fortalte folk at de skal dø og hvor lenge de har igjen? Tror du jeg hadde fått et normalt liv? For alle de jeg har fått beskjed om skal dø i slekten (dvs. alle som har dødd siden jeg var 6 år, har jeg fått beskjed om, og det er en stor familie på begge sider), der har det ikke vært noe jeg kunne gjort for å forhindre det. Om jeg hadde fått opp en beskjed om at du kom til å dø i en trafikkulykke hvis du kjørte xxx-veien kl. xx.xx i morgen, så ville jeg selvfølgelig sagt fra. Hadde du tatt sjansen på å kjøre der akkurat på det tidspunktet bare for å bevise at det jeg ser stemmer? Eller hadde du heller kjørt en annen vei eller kjørt der litt før eller litt etter?

De som kjenner meg er ikke i tvil om at jeg har noen evner, men pga. slike som deg som begynner med et slikt språk som du gjør, så har jeg ingen intensjoner om å gå ut offentlig på noen måte.

Det er ikke så enkelt som du prøver å ha det til. Men du må gjerne fortsette å tro det ;)

Anonymkode: 0f625...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...