Gå til innhold

Motivasjon til å gå ned i vekt🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen med en dose motivasjon og oppmuntrende ord til å gå med i vekt?Veier 67kg nå(gått opp 7 kg fra ifjor sommer!😱)Jeg er så lite motivert😐

Anonymkode: cfaeb...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor høy er du?

Motivasjonen må du nesten finne i deg selv, ellers holder det ikke.

Jeg er kjempemotivert selv, men får ikke gjort noe pga. langvarig sykdom.

Anonymkode: c8c6e...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

164 cm.høy er jeg.Jeg har så sykt godtesug.Går stort sett hele dagen, men spiser mye sjokolade😩😩

Anonymkode: cfaeb...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor høy er du?

Motivasjonen må du nesten finne i deg selv, ellers holder det ikke.

Jeg er kjempemotivert selv, men får ikke gjort noe pga. langvarig sykdom.

Anonymkode: c8c6e...cc2

Hvorfor får du ikke gjort noe pga sykdom da?

Jeg har ME og slanker meg, går fint det. Må bare spise sunnere, ta bedre valg, legge tilrette for riktig mat i riktig mengde.

Å slanke seg handler om kosthold, og selv vi som er syke kan forbedre kosten vår :)

Men motivasjonen må vi finne i oss selv da, der kan ikke andre hjelpe.

Anonymkode: 25f5b...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor får du ikke gjort noe pga sykdom da?

Jeg har ME og slanker meg, går fint det. Må bare spise sunnere, ta bedre valg, legge tilrette for riktig mat i riktig mengde.

Å slanke seg handler om kosthold, og selv vi som er syke kan forbedre kosten vår :)

Men motivasjonen må vi finne i oss selv da, der kan ikke andre hjelpe.

Anonymkode: 25f5b...e5b

Har ikke mer å gå på i kosten, den hadde jeg på plass før jeg ble så syk også. Spiser veldig sunt, mye grønnsaker, rent kjøtt og fisk, riktig fett, lite karbohydrater. Er ikke mange kiloer jeg har gått opp, har mistet mye muskelmasse, men gjør det jeg greier. Har en god del kilo væske i kroppen, og det får jeg heller ikke gjort noe med før de ev. finner ut årsaken til det som feiler meg. Gått opp to kilo i væske siste uke, to kilo uken før, og før det hadde jeg vel ca. fire kilo ekstra væske i kroppen også.

Kunne jeg trent eller vært normalt aktiv så hadde de få ekstra kiloene (utenom væske) forsvunnet av seg selv fordi kostholdet allerede er riktig.

Anonymkode: c8c6e...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke mer å gå på i kosten, den hadde jeg på plass før jeg ble så syk også. Spiser veldig sunt, mye grønnsaker, rent kjøtt og fisk, riktig fett, lite karbohydrater. Er ikke mange kiloer jeg har gått opp, har mistet mye muskelmasse, men gjør det jeg greier. Har en god del kilo væske i kroppen, og det får jeg heller ikke gjort noe med før de ev. finner ut årsaken til det som feiler meg. Gått opp to kilo i væske siste uke, to kilo uken før, og før det hadde jeg vel ca. fire kilo ekstra væske i kroppen også.

Kunne jeg trent eller vært normalt aktiv så hadde de få ekstra kiloene (utenom væske) forsvunnet av seg selv fordi kostholdet allerede er riktig.

Anonymkode: c8c6e...cc2

Ja, da skjønner jeg. Om du bare har gått opp noen få kilo og det ellers er vann i kroppen har du nok ikke så mye å gå på.

Jeg har gått opp over 20 kg siden jeg ble syk. Fra et aktivt liv hvor jeg kunne spise nesten hva jeg ville uten å gå opp i vekt til et stillesittende liv hvor det meste av tiden tilbringes i sofaen, uten å justere kostholdet etter det mye laver aktivitetsnivået (snarere tvert imot begynt å trøstespise her jeg sitter og sørger over at livet går videre uten meg) har lagt seg på kroppen gitt.

Men nå må jeg ta tak, jeg trenger mye mindre mat enn før, og må bare tilpasse meg det så forsvinner nok kiloene igjen. 

Anonymkode: 25f5b...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, da skjønner jeg. Om du bare har gått opp noen få kilo og det ellers er vann i kroppen har du nok ikke så mye å gå på.

Jeg har gått opp over 20 kg siden jeg ble syk. Fra et aktivt liv hvor jeg kunne spise nesten hva jeg ville uten å gå opp i vekt til et stillesittende liv hvor det meste av tiden tilbringes i sofaen, uten å justere kostholdet etter det mye laver aktivitetsnivået (snarere tvert imot begynt å trøstespise her jeg sitter og sørger over at livet går videre uten meg) har lagt seg på kroppen gitt.

Men nå må jeg ta tak, jeg trenger mye mindre mat enn før, og må bare tilpasse meg det så forsvinner nok kiloene igjen. 

Anonymkode: 25f5b...e5b

Hvis jeg ikke hadde hatt kostholdet på plass før jeg ble så syk så hadde nok jeg endt med mange kilo pluss også. Før jeg la om kostholdet var jeg langt mer godtesyk og trøstespiste også. Etter at jeg la om kostholdet forsvant det sinnsyke søtsuget (sjokoladesug). Årsaken til det er at jeg begynte å spise slik at blodsukkeret mitt holdes stabilt gjennom hele dagen. Eneste jeg har å gå på i kostholdet er å spise ofte nok. Det jeg feiler gjør at jeg delvis mister sultfølelse, så det kan gå litt for lenge mellom måltidene mine. Det sammen med veldig dårlig form som gjør det vanskelig å lage det meste fra bunnen er en litt dårlig kombinasjon. Jeg må spise nok, hvis ikke holdes ikke blodsukkeret stabilt, og da legger jeg på meg.

Det er forresten et godt tips til deg, HI! Hvis du spiser slik at du holder blodsukkeret ditt stabilt så vil søtsuget nærmest forsvinne. Kan være litt abstinenser til å begynne med. Om du er veldig sugen på sjokolade så kjøp 85 % sjokolade, f.eks. på helsekosten, og spis litt av denne om suget blir ille. Planlegg hva du skal spise, sørg for å bare ha sunne alternativer hjemme, da vil du unngå å falle for lettvinte løsninger som heller ikke er bra for deg.

Og istedenfor å tenke på trening er et ork, sett pris på at du er i stand til å trene, at du kan presse kroppen din, at du blir sterkere, at du får bedre kondisjon osv. :)

Anonymkode: c8c6e...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...