Gå til innhold

Hvor mye har dere brukt på konfirmasjonen til barna deres? Vi er tydeligvis seint ute og bare de dyre stedene hvor man må kjøpe mat og drikke er ledige.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er 1,5 år til konfirmasjon og folk har visst booket flere år i forveien. Så alle bygdehus, foreninger, hytter osv er booket for lenge siden. Det som står igjen er hoteller, herregården osv. Så vi må ut med hvertfall 30 000 til vår datters konfirmasjonsselskap. Så til dere som  ennå har god tid. Book lokale 😊

Anonymkode: c5ffc...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er heldigvis ikke så gale her, men vi er så heldige å kan ha det hjemme ( stort hus, og blir ca 30 stk). Mat bør ikke vær problem, hvertfall ikke om det er 2019 Konf . Må bare spør der de lager koldtbord o. l , klarer sikkert presse dere inn! MEN du må gå og spør, ikke bare vente at ting skal legges til rette!

jeg giftet meg i fjor rett før jul, ca 1 mnd før, og om de egentligt ikke hadde tid, fikk jeg både mat til koldtbord og stor kake og brudebukett, brudepike bukett, blomster til bord og forlover blomst, svenne blomst og blomst til mann og forlover... Må rett og slett spør rundt og være hyggelig med de du spør , ordne seg altid 👍🏻

Anonymkode: c0e21...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha det hjemme. Har også konfirmant våren 19, men hadde jeg ikke tenkt å hatt selskapet hjemme (krever enorm oppussing først, haha) så hadde jeg booket tidlig i fjor sommer. 

Anonymkode: 348ad...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 10 000- 15 000 på mat og lokale. Vi blir ikke så mange da, ca 20 stk. Bestilte ca 1,5 år før konfirmasjon. 

Bestilte kake før jul. Da var jeg tydeligvis sent ute, for jeg måtte «smiske» meg inn da alle sa de var fullbooket  

 

Anonymkode: 5de9c...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk alternative lokaler. Kantiner, menighetshus, partytelt i hagen ol. I fjor var det hotellstrei akkurat i konfirmasjonstida og da åpenbarte det seg brått en rekke alternative løsninger. En kollega av søsteren min hadde booket koldtbord på hotell for 2 år siden, men endte med selskap i bankens kantine med mat fra den lokale bakeren (som satte alle kluter til, jobbet døgnet rundt og leverte mat til flere konfirmasjoner). Hør litt rundt, kanskje svigermor har en fin kantine på jobben? Ellers brukte vel vi ca 15 000,- på konfirmasjonene for noen år siden. Vi hadde koldtbord på hotell og kaffe hjemme i hagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er vi få folk og mange lokaler, så her var ikke det et problem. Betalte ca 12 000,- for hele greia inkludert klær til oss alle. Vi bestilte lokale da vi fikk datoen for konfirmasjonen, ca 10 mnd i forkant

Anonymkode: 56c4e...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde konfirmasjon i fjor og skal ha igjen neste år.

Vi har det hjemme og lager maten selv, pynt kjøpte jeg på Ebay og Upstairs. Ble veldig fint til en grei pris.

Vi er en ganske uhøytidelig familie da, og det er ingen som er skilt så vi slipper bli så mange pga dine, mine, nye inngiftede familier osv.

Konfirmanten i fjor ville ha grillbuffet, så da laget vi det. Hadde masse forskjellige salater, brød, bakte poteter osv også lånte vi grillen til naboen og har en stor en selv så det ble div grillmat (svinefilet, kyllingfilet, biff, hamburgere, pølser osv). Flere at mannfolka i familien grillet mens vi andre minglet, skravlet og dekket på alt tilbehøret. Ble så bra at :)

 

Anonymkode: 703c2...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere datoen 1-2 år frem i tid? Mitt barn skal konfirmeres i 2020 men jeg aner ikke om det blir høst/vår eller hvilken dato. Hvor finner dere dette?

Anonymkode: 0d879...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet dere datoen 1-2 år frem i tid? Mitt barn skal konfirmeres i 2020 men jeg aner ikke om det blir høst/vår eller hvilken dato. Hvor finner dere dette?

Anonymkode: 0d879...f7d

Det fungerer gjerne sånn at man bestiller til konfirmasjon, uten noen spesifikk dato, også settes man da på en liste.

Når datoene kommer (her får vi datoene ganske nøyaktig 1 år før) så får førstemann på lista sin dato, om andremann på lista er heldig har de fått en annen dato også fylles konfirmasjonshelgene opp på det lokalet.

Anonymkode: 703c2...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fungerer gjerne sånn at man bestiller til konfirmasjon, uten noen spesifikk dato, også settes man da på en liste.

Når datoene kommer (her får vi datoene ganske nøyaktig 1 år før) så får førstemann på lista sin dato, om andremann på lista er heldig har de fått en annen dato også fylles konfirmasjonshelgene opp på det lokalet.

Anonymkode: 703c2...70b

Ok 👍 da tar jeg alt med slående ro

Anonymkode: 0d879...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er 1,5 år til konfirmasjon og folk har visst booket flere år i forveien. Så alle bygdehus, foreninger, hytter osv er booket for lenge siden. Det som står igjen er hoteller, herregården osv. Så vi må ut med hvertfall 30 000 til vår datters konfirmasjonsselskap. Så til dere som  ennå har god tid. Book lokale 😊

Anonymkode: c5ffc...fd8

Hva med skoler og barnehager?  

Anonymkode: b1739...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elsde som idag er 24, brukte vi 20.000 på, hadde det hjemme og jeg laget maten selv

mellomste på 23, samme som storebror

så har vi tvillinger som skal konfirmere seg til våren, som vi skal feire på et lokale og vi skal ha koldbord som jeg og min mor lager, blir ca 28.000 :) betale for lokale og 2 kaker, de ønsket seg en hver, ene er liverpool fan og den andre chelsea fan :). så skal min niese på 17 servere så hun får 4000

Anonymkode: b6d8f...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange lokaler som er mulig å få tak i, gymsalen på skolen, kantina på jobben, barnehager leies ut osv. Sikkert noen i familien som har en arbeidsplass hvor det er noen muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet dere datoen 1-2 år frem i tid? Mitt barn skal konfirmeres i 2020 men jeg aner ikke om det blir høst/vår eller hvilken dato. Hvor finner dere dette?

Anonymkode: 0d879...f7d

Kontakt stedet konfirmasjonen skal være. Tror de har satt det opp laaaaang tid i forveien.

Anonymkode: c8dc9...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet dere datoen 1-2 år frem i tid? Mitt barn skal konfirmeres i 2020 men jeg aner ikke om det blir høst/vår eller hvilken dato. Hvor finner dere dette?

Anonymkode: 0d879...f7d

Kirkekontoret her vet datoen mange år i forveien. Her er faste helger det er komf.

Anonymkode: 5dd79...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kirkekontoret her vet datoen mange år i forveien. Her er faste helger det er komf.

Anonymkode: 5dd79...ae5

Ok. Men har barnet bestemt seg for kristelig eller borgerlig? Min vet ikke ennå men må vel ta stilling til det om ett års tid. 

Anonymkode: 0d879...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her feirer vi konfirmasjonen hjemme hos min mor, så det er veldig greit. Her er det konfirmasjon i år. Jeg vet at noen bestiller lokale flere år i forvegen.

Her lager vi maten selv og baker de aller fleste kakene også. Vi skal bestille en kake. Så det trenger ikke bli så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet dere datoen 1-2 år frem i tid? Mitt barn skal konfirmeres i 2020 men jeg aner ikke om det blir høst/vår eller hvilken dato. Hvor finner dere dette?

Anonymkode: 0d879...f7d

Her jeg bor står fremtidige konf.datoer på menighetens nettsider. Tror det står 2-3 år frem i tid. Og de garanterer at alle får den datoen de ønsker👍

Anonymkode: aa0df...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte lokaler da ungene var små. Yngste var ikke 1 år engang. Greit å være tidlig ute.

Anonymkode: 2617b...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bestilte lokaler da ungene var små. Yngste var ikke 1 år engang. Greit å være tidlig ute.

Anonymkode: 2617b...f16

:laugh:

Anonymkode: 777e5...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor står fremtidige konf.datoer på menighetens nettsider. Tror det står 2-3 år frem i tid. Og de garanterer at alle får den datoen de ønsker👍

Anonymkode: aa0df...380

Men da må vel barna ha bestemt seg om de skal ha borgerlig eller kristelig konfirmasjon. Også om de vil på sommer eller vinterleir? Mtp om de skal konfirmeres på vår eller høst.

Anonymkode: 0d879...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bestilte lokaler da ungene var små. Yngste var ikke 1 år engang. Greit å være tidlig ute.

Anonymkode: 2617b...f16

Det er ikke noe å le av ;)

Det er faktisk et reelt problem for folk som ikke har plass hjemme og finner ut for sent at folk er veldig tidlig ute med å booke...

Anonymkode: 703c2...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...