Gå til innhold

Hvem er urimelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her i bygda har husflidlaget et fantastisk tilbud for barn i høstferien, vinterferien og en uke i juni og August. De tar i mot barn mandag til torsdag fra ti til to og lager ting med barna. Det koster kostpenger og det dekker lunsj, drikke samt litt ekstra til utstyr. Rundt 200 for fire dager. Det er stort sett bestemødre fra alderen 60 til 80 som står for dette. Det er uhyre populært og ikke alle får plass. De har sagt de dessverre ikke kan ta i mot barn med spesielle behov da lokalene ikke er tilpasset funksjonshemmede, i tillegg ønsker de ikke barn med adferdsproblemer. Dette fordi de føler ansvaret blir for stort. 

Så var det en mamma som fikk beskjed i går at hun ikke kunne levere sønnen sin i dag fordi han ikke ville høre på de frivillige, han ødela ting, hadde slått et annet barn og kastet mat under spisestunden. Jeg synes det er rimelig at de kan si at de ikke takler dette. Moren til denne gutten ble rasende. Og har nå laget et helvete. De har ødelagt for henne mtp jobben hennes. De har akseptert hennes sønn og nå får de bare holde avtalen. Damene på husfliden henviste rolig til søknadsskjemaet der de uttrykkelig sa at de ikke hadde de nødvendige ressursene til barn med spesielle behov. Moren fnyser og sier han ikke har dette, men vi vet jo han har en diagnose og følges opp ekstra på skolen. 

Hva tenker dere? Burde slikt være åpent for denne gutten? Jeg er synes husfliden må få styre dette selv. 

Anonymkode: f21d3...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner mammaens fortvilelse og frustrasjon, men hun lar det gå ut over feil folk.

Anonymkode: ca453...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør de selvsagt ja. Når det også finnes et skjema som gir ettertrykkelig beskjed om atferdsregler, så vet vel moren hva det innebærer? Høres ut som om hun først og fremst ønsket barnevakt her, og ble rasende for at de ikke kunne ha han lenger.

Anonymkode: a0a74...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor at dei vennlige sanitetsdamene kan sette krav til veloppdradde og funksjonsfriske barn på arrangementet sitt synes eg. Dei har jo ingen forutsetninger til å ta seg av diagnose-barn.

Anonymkode: 72c14...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de gjør rett i å avvise barn de ikke hanskes med. Mora får heller ta og følge han på tilbudet, hvis det er så om å gjøre Det er jo ikke barnepass de driver, men et aktivitetstilbud. 

Anonymkode: 6fb99...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de har gjort det tydelig at det er et tilbud til barna og ikke en barnepass-tjeneste syntes jeg det er helt ok. Han får sikkert være der så lenge moren er tilstede og passer på at han oppfører seg, så jeg syntes moren er urimelig. 

Anonymkode: 337ef...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har lignende tilbud her, mitt barn med diagnose og atferdsvansker er innom å hilser på 1 time eller 2, sammen med meg. Hun har full oppdekning på skole og Sfo av en grunn. Hadde aldri utsatt henne for usikkerheten og vanskene som kommer med å ikke ha "hennes folk" rundt seg. Moren er helt på jordet. 

Anonymkode: 9d7cc...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn med spesielle behov må ha med seg egen voksen som tar ansvar for kun dette barnet. 

Der, problem løst. 

Anonymkode: 619b7...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...