Gå til innhold

Hva er greia med alle de useriøse navnene «unge mødre» gir barna sine nå om dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker særlig på tullenavn/fantasinavn som "Castiel","Crissander", "Carosander", "Linus", "Liam", "Caspian", "Salamander", "Nathaniel" mmm. eller grusomme kombinasjoner av sånne harrynavn. Dette er fiktive navn som ofte er tatt fra tv-serier eller lignende, som i alle fall ikke passer på barn i Norge og som helt sikkert bli bli en belastning for barna. På samme måte som er Ronny er overrepresentert i fengslene i dag vil fengslene være fulle av Linuser og Liamer og Caspianer om noen år.

Anonymkode: f3148...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linus, Liam og Nathaniel er autentiske navn (Liam er en irsk tradisjonell variant av William. Nathaniel er bibelsk.)

Men alle de andre der skyldes jo en overvettes romantisk navnemote. Det lyser klient lang vei av dem...

Anonymkode: 81ae6...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Linus, Liam og Nathaniel er autentiske navn (Liam er en irsk tradisjonell variant av William. Nathaniel er bibelsk.)

Men alle de andre der skyldes jo en overvettes romantisk navnemote. Det lyser klient lang vei av dem...

Anonymkode: 81ae6...d2a

Det spiller ikke noen rolle om Liam er gangbart i Irland, medmindre man har en irsk bakgrunn, noe de færreste her i Norge har. Harry er også fullt gangbart i England, men i Norge er navnet minst like belastet som Adolf. Den eneste grunnen grunnen til at navnet Harry ble til begrepet harry er ukritisk bruk av et navn som ikke passer inn i norsk sammenheng av datidens unge mødre. Liam er det neste Harry. 

Anonymkode: f3148...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathaniel, Liam, Chrisander og Linus er da ikke så ille :) kjenner en som heter Julian Matheo Sebastian og de bruker alle navnene

Anonymkode: 48fea...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Nathaniel, Liam, Chrisander og Linus er da ikke så ille :) kjenner en som heter Julian Matheo Sebastian og de bruker alle navnene

Anonymkode: 48fea...77e

Jo, de er ille. Matheo er et annet eksempel på et griseharry «ung mor»-navn. Julian og Sebastian går an å hete, selv om det ikke er min smak, men tre sånne navn etter hverandre er direkte grotesk og oser fremtidig klient lang vei.

Anonymkode: f3148...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, de er ille. Matheo er et annet eksempel på et griseharry «ung mor»-navn. Julian og Sebastian går an å hete, selv om det ikke er min smak, men tre sånne navn etter hverandre er direkte grotesk og oser fremtidig klient lang vei.

Anonymkode: f3148...ab2

jeg synes ikke det.. men enig med dette navnet, er altfor langt. søsteren skal hete Emma Caroline Angelica når hun kommer og skal bruke alle navnene der og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, februarprins2013 skrev:

jeg synes ikke det.. men enig med dette navnet, er altfor langt. søsteren skal hete Emma Caroline Angelica når hun kommer og skal bruke alle navnene der og 

Det er rett og slett teit... virker som foreldrene bare leker dukkehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, februarprins2013 skrev:

jeg synes ikke det.. men enig med dette navnet, er altfor langt. søsteren skal hete Emma Caroline Angelica når hun kommer og skal bruke alle navnene der og 

Og du er sikker på at disse lett gjenkjennelige menneskene synes det er greit at du snakker om dem på et forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 6.31, februarprins2013 skrev:

jeg synes ikke det.. men enig med dette navnet, er altfor langt. søsteren skal hete Emma Caroline Angelica når hun kommer og skal bruke alle navnene der og 

Hva skjer med å utlevere vennene dine! 

Anonymkode: 2b2eb...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Hva skjer med å utlevere vennene dine! 

Anonymkode: 2b2eb...1cd

Venner og venner, fru Blom. De er vel heller fiender.

Anonymkode: f3148...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av de du nevnte der var ordentlige navn, selvom du ikke liker dem. Salamander var vel noe du fant på for å vise hvor dumme du synes disse navnene er. Synes ikke alle navn er like fine jeg heller, men samtidig så tenker jeg at nye trender kommer og folk er forskjellige. Alle kan ikke ha trauste, stødige, norske navn og hete Håkon, Sverre, Sigurd og Olav.

Anonymkode: 979cc...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Linus, Liam og Nathaniel (bibelsk) er relativt gamle navn da...

Men jeg er ikke uenig, det er mye «glitter navn» ute å går... Min topp tre liste er Maxemilian (et hundenavn🤦🏻‍♀️), chrissander, og Mercedes.

Anonymkode: 1be1d...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Mamma A skrev:

Det er rett og slett teit... virker som foreldrene bare leker dukkehus.

utrolig enig med deg der

Anonymkode: 48fea...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...