Gå til innhold

"Daddy-shower"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så det er forskjell mellom jenter og gutter likevel? La jentene ha lyseblå-og-rosa kakefest med gaver og glitter og la guttene få pizza og øl. 

Vittig å se denne tråden i kontrast med alle trådene om hvordan unngå kjønnsstereotyper blant barn. 

Anonymkode: 2cbb8...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er forskjell mellom jenter og gutter likevel? La jentene ha lyseblå-og-rosa kakefest med gaver og glitter og la guttene få pizza og øl. 

Vittig å se denne tråden i kontrast med alle trådene om hvordan unngå kjønnsstereotyper blant barn. 

Anonymkode: 2cbb8...893

Du, jeg skrev i den tråden, bl a innlegg om hvor kjønnet barnetøyet er. Det endrer ikke på at jeg syns babyshower (både for far og for mor) er kleint og kommersielt - MEN hvis man først skal innføre en amerikansk tulletradisjon med gaver lenge før tida, så er det tross alt mor som er  gravid. Skilnaden på menn og kvinner slår inn når man blir foreldre, ikke når man blir født...

Anonymkode: 9aa06...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daddy-shower? *grøss*.  Hadde skjønt tanken om det faktisk fantes noe som het mommy-shower, men det gjør det jo ikke. Baby-shower er jo for babyen sin skyld, og siden den er i mors mage er det vanlig at mor blir i fokus. Jeg stemmer for å ha et baby-shower der far og gutta også er velkomne!

Anonymkode: 30462...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du kjenner mannen din så godt, hvorfor måtte du spørre her inne og attpåtil la svarene her avgjøre for deg? Er du veldig usikker og uselvstendig som person? Merkelig å be om meninger for så å kritisere de som har svart deg.

Og ja, hvis mannen din er en som heller sitter inne og spiser kake med konemor og venner fremfor å dra ut for å drikke øl med kompiser, da er han nok en som synes det er kjempestas med "daddy-shower" også. Dette burde du ha skjønt selv. Kjør på, så orger sikkert han en supersøt munny-shower til deg også 💕

Anonymkode: 4a3d6...9d6

Nei, jeg er ikke veldig usikker og uselvstendig som person 😅 Men keg har vel egentlig ikke fått et eneste svar på hva jeg faktisk spurte om... Alt ble vel bare refset! Jeg spurte vel om tips til hvordan gjøre det, hva jeg evt skulle servere, aktiviteter blabla.. Men da fikk jeg vel heller øynene opp for at Nei, det var faktisk ikke så vanlig som jeg trodde! Og de fleste syns dette var umåtelig teit, og at alle menn ville syntes det var kjempekleint!

så ja, jeg fryktet jo at jeg skulle gjøre samboeren min forlegen foran vennene! Det er jo ikke noe kult.. Men den gang ei :) Det blir fortsatt ikke noen sammenkomst av dette kaliberet! 

Så nei du, jeg har ikke bedt om andres meninger rundt en såkalt Daddy-shower. Da har du lest feil :) 

Anonymkode: c3046...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke veldig usikker og uselvstendig som person 😅 Men keg har vel egentlig ikke fått et eneste svar på hva jeg faktisk spurte om... Alt ble vel bare refset! Jeg spurte vel om tips til hvordan gjøre det, hva jeg evt skulle servere, aktiviteter blabla.. Men da fikk jeg vel heller øynene opp for at Nei, det var faktisk ikke så vanlig som jeg trodde! Og de fleste syns dette var umåtelig teit, og at alle menn ville syntes det var kjempekleint!

så ja, jeg fryktet jo at jeg skulle gjøre samboeren min forlegen foran vennene! Det er jo ikke noe kult.. Men den gang ei :) Det blir fortsatt ikke noen sammenkomst av dette kaliberet! 

Så nei du, jeg har ikke bedt om andres meninger rundt en såkalt Daddy-shower. Da har du lest feil :) 

Anonymkode: c3046...3c5

Jo du HAR faktisk fått flere tips om både servering og aktiviteter. Det er blitt foreslått fest med pizza og øl eller en koselig sammenkomst med venner og mat. Du er blitt frarådet og arrangere typiske babyshower-aktiviteter. 

Anonymkode: 22f9e...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg sjekket pinterest som en eller annen annen i tråden her hadde gjort. Det kunne jo du gjøre også, HI, siden de færreste av oss andre falt for planen. På pinterest finner du bleiekaker med ølbokser i, bilder av menn på rekke og rad med tåteflasker med øl og andre sjarmerende idéer som helt sikkert er festlig. Så kan jeg bare trekke et lettelsens sukk over at jeg ikke skal ha flere barn så jeg trenger ikke lure på om daddyshower er et must. Ordet i seg er fryktelig,  og de bildene på pinterest gjorde inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor skal pappa få sin egen dusj? Mamma, som tross alt gjør størst innsats for å sette baby til verden, får jo ikke sin egen fest. Babyshower er jo til baby? 

Anonymkode: b7c31...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så voldsomt vulgært. Faktisk (og jeg fatter ikke at jeg sier dette) enda mer vulgært enn den fryktelige importen baby shower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...