Gå til innhold

Hvor langt var du på vei da du fortalte mannen du var gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rart spørsmål? Det er vel ikke vanlig å skjule det for mannen? Min mann visste at jeg tok graviditetstest og fikk vite resultatet på samme tid som meg, med alle barna. 

Anonymkode: 9fc6e...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nummer en fikk han vite det i samme sekund som meg ;)

Med nummer to fant jeg ut at jeg var 13 uker på vei etter han dro i utenlandstjeneste hvor han var borte i fem måneder (vi hadde da prøvd på nummer to) skulle egentlig overraske ham med stor mage når han kom hjem, istedet måtte han komme rett på sykehuset fordi barnet var født :P Men det ble jo veldig gøy uansett! Og han er heldigvis typen som syns det var veldig morsomt, han kunne jo ikke vært sammen med meg gjennom graviditeten uansett. Blir det nummer tre på samme viset må jeg nok vurdere å si det med en gang.

Anonymkode: 45e08...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var da omtrent da omstendighetstøyet måtte på fordi kjoleforklet satt for stramt. Jeg følte jeg måtte si noe også fordi jeg ikke lenger turte å klatre i gardintrappen for å vaske taklistene daglig. Mannen er sp snill og omtenksom, nå holder han gardintrappen stødig og klager nesten aldri på at taklistene ikke er vasket før han kommer hjem.

Anonymkode: 53680...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann ringte lege meg med resultatet mens jeg var ute med hundene, så da sendte jeg umiddelbart melding til mannen om at testen var positiv. Da var jeg ca 4+5.

Med andremann dro han ut og kjøpte test til meg og visste at jeg gikk inn på do for å ta den, så han fant det ut ca 10 sekunder etter meg. Var da 4+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke før positiv test, begge gangene...»nå satt den». 😅

Men første gangen var jeg 3+4 når jeg tok test, og han fikk vite det når jeg kom ut av badet. 

Med nr 2 var jeg 3+6 , og ringte han på jobben.

Anonymkode: 743e6...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+2 med begge. Holder ikke slikt skjult lenger enn det tar å gå fra do og bort til han.

Anonymkode: b8444...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 uker med første, fant det ut selv 2 min før han.

Med nr.2 så tok jeg test 4 uker gravid og han fikk vite det med en gang.

Anonymkode: 37c0a...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å holde det skjult fra han som skal bli pappa at du er gravid??

Har fortalt det med en gang!

Anonymkode: 9ae52...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått vite det umiddelbart når testen viser to streker. 

Da har jeg vært hhv 16, 4, 11, 5, 5 og 7 uker på vei. 😊

(har mistet tre ganger, så er ikke 6-barnsmor altså (selv om det til tider  føles slik av støynivået i huset 😂😂))

Anonymkode: bc248...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett på testen samtidig, bortsett fra en gang da han var på reis da mistanken meldte seg hos meg. Den var absolutt ikke planlagt, så den telefonen fra en hysterisk kone glemmer han nok aldri. 

Anonymkode: 33077...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fant det ut samtidig som meg. Med den første var det han som kjøpte graviditetstesten. De neste gangene hadde vi skjønt hva det betød at jeg begynte å kaste opp til alle døgnets tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje gått med mistanke noen dager mer enn han, men han har fått vite det med en gang testen har vært positiv. Han trodde vel ikke helt på meg sist når jeg fortalte han at jeg trodde jeg var gravid. Tok ikke test før vi kom hjem fra ferie, så da hadde jeg hatt denne mistanken i 1 ukes tid.

Anonymkode: 2ec0e...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok testen uten å se på, la den med resultat siden ned og ventet de minuttene det står sammen med han. Så snudde vi testen og så på sammen. Det gjorde vi med alle 3 (4 ganger om vi teller med da vi testet for tidlig med nr 2. En uke senere var det positiv test) 

Anonymkode: dfd78...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 fortalte jeg det da testen viste positiv. Med andre ventet jeg faktisk 2 uker fordi jeg måtte venne meg til tanken. Jeg har aldri vært kvalm eller andre tidlige symptomer så han var rimelig overrasket.

Anonymkode: 9e9c7...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemanm,samtidig. Med andremann likeså. Med tredjemann visste han før meg. Testen var på doen han gikk in for å sjekke.

Anonymkode: 535b7...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...