Gå til innhold

Barnet kan bestemme samvær selv ved sju år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dier far til barnet. Hun er ryddig ubekvem med dette ansvaret. Hva konkret er reglene ved 7 års alder og å høres i samværsspørsmål?

Anonymkode: d1b20...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dier far til barnet. Hun er ryddig ubekvem med dette ansvaret. Hva konkret er reglene ved 7 års alder og å høres i samværsspørsmål?

Anonymkode: d1b20...672

Hjelpes for noen stavefeil🙉 

Sier far til barnet. Hun er tydelig ubekvem. 

 

Anonymkode: d1b20...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men barnet har rett til å bli hørt. det betyr ikke at om ungen sier «jeg vil bo hos pappa fordi han har pizza til middag» så betyr det at det blir sånn. Ved 12 år Skal barnets mening tillegges enda mer vekt, men ikke her kan heller barnet ene og alene bestemme. Høres ut som FVK er tingen for dere 

Anonymkode: 3de86...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barnet har rett til å høres fra det er 7 år betyr IKKE at barnet skal bestemme samvær fra det er 7 år.

Få far med til familievernkontoret så fort som mulig, han legger en urimelig belastning på barnet og det virker som om det er en form for manipulering i det?

Anonymkode: 9d4ed...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fet massiv manipulering ja. Jeg spyr inni meg og har kronisk klump i magen. 

 

 

Anonymkode: d1b20...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dier far til barnet. Hun er ryddig ubekvem med dette ansvaret. Hva konkret er reglene ved 7 års alder og å høres i samværsspørsmål?

Anonymkode: d1b20...672

Far sier feil. Barn på 7 skal høres, men de skal ikke ta avgjørelser. 

Høres ut som om faren legger press på henne.

Anonymkode: 4c01d...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i en sak vedr samme nå, her er det jeg som får slengt i ansiktet at jeg indirekte/direkte påvirker barnet som etter mange kjipe hendelser ikke vil sove hos far. Dagsamvær fungerer, noen timer av gangen, som om barnet hadde vært hos en venn for å leke. Så vil barnet hjem til meg. I midlertidig avtale er barnet hørt, snart 7 år. Så alle barn skal høres og når de er vurdert selvstendige nok skal deres ønske ilegges stor vekt. 

Snakk med barnet, dersom det er klare tegn på manipulering så forsøk å forklare det for barnet uten at du sier noe slemt/stygt om faren. 

Anonymkode: 926dc...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal høres. Og det virker som at det kanskje er lurt, mulig hun sier hun vil være mindre hos far slik som han holder på.

Anonymkode: 1f208...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, barnet har rett til og bli hørt,men du skal ikke på noen måte si noe.

mine 2 elsde ville bo med far når de var 12 og 10, det var helt greit, men ser de mye uansett,mens lillebror på 7 ville være mest hos meg og av og til hos far, ble enig om en helg i mnd og 2 dager hver uke,funker bra for alle :)

 

grunnen til de 2 elsdte flyttet var pga jeg fikk tvillinger med ny mann desember 2016, så tror de synes det var masete,mens han på 7 digger søskene sine

Anonymkode: 71163...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal få uttale seg OM de ønsker det når de er 7.

Først når de er 12 skal de ha medbestemmelsesrett OM de ønsker det.

Å be et barn på 7 avgjøre samvær, det er umodenhet fra foreldrenes side og emosjonell omsorgssvikt.

 

Anonymkode: 2df1b...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal på INGEN måte gi en 7-åring ansvaret for samværsavtalen altså, stakkars unge. Skjønner godt at hun er utilpass med et sånt press.

Barnet kan uttale seg, og dere skal lytte til det hun mener, men det er dere som skal bestemme samværet.

Anonymkode: d98e5...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn skal få uttale seg OM de ønsker det når de er 7.

Først når de er 12 skal de ha medbestemmelsesrett OM de ønsker det.

Å be et barn på 7 avgjøre samvær, det er umodenhet fra foreldrenes side og emosjonell omsorgssvikt.

 

Anonymkode: 2df1b...f48

Takk!

 

takk takk takk takk takk. 

 

Hi

Anonymkode: d1b20...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn skal få uttale seg OM de ønsker det når de er 7.

Først når de er 12 skal de ha medbestemmelsesrett OM de ønsker det.

Å be et barn på 7 avgjøre samvær, det er umodenhet fra foreldrenes side og emosjonell omsorgssvikt.

 

Anonymkode: 2df1b...f48

Enig i dette. Det kalles "rollereversering", og barnevern ser ikke så mildt på det.

Anonymkode: 4c01d...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...