Gå til innhold

Ønsket besteforeldra til barna deres noe spesifikt kjønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt fra før, og får nå høre, håper det blir en gutt til, hvis ikke er det jo bare å prøve på nytt?! 

Kjenner det er sårende, for jeg vet at det er ei lita jente. 

Anonymkode: 16436...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med barn på vei!

Ingen av besteforeldrene her sa noe, men jeg er vokst opp med hele barndommen å få høre fra min bestemor, at jeg skulle jo vært en gutt.... Ikke morsomt! Var jo tydelig at jeg ikke var god nok som jeg var. Så mine barns besteforeldre kunne bare våget å si noe slikt. Da hadde jeg klikket!!!

Anonymkode: 67949...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min ønsket at vi skulle få jente første gangen. Jeg viste det ble gutt. Selv om jeg sa det flere ganger sa hun ofte «men man kan jo håpe» Til slutt ba jeg henne dra til h... 

Med barn nummer to var hun den siste som fikk vite at jeg var gravid, og siste som fikk vite kjønn -ved tilfeldighet. -På trass fra meg ;) Hu tok hintet, og holdt munn.

Så si fra!

Anonymkode: 04a56...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor ønsket veldig at barnebarn nr ni skulle bli jente (hadde åtte guttebarnebarn fra før). Hun ble veldig glad da hun fikk høre kjønnet etter fødselen. 

Anonymkode: 66dac...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestefar var skuffet over at jeg var jente, men etter 3 døtre og 7 jente barnebarn kan man vel skjønne han. 

Ellers har svigerinnenn min kun vært interessert i to av mine svangerskap helt til ul viste at det var gutt som var på vei. Med jenta var hun 'på' hele tiden og kjøpte på kjoler og stæsj. Møkkakjerring. 

Anonymkode: 3fba8...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem sa noe, før etter jenta ble født. Men da sa både farmor og mormor at de ønsket jente. Farmor fordi hun bare har gutter selv, og mormor fordi hun bare har jenter selv. Begge fordi de elsker å strikke, og de mener det er så mye mer å strikke til jenter.

Anonymkode: 54e91...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine foreldre, brydde seg ikke, mens farmoren ville ha jente,siden hun hadde et guttebarnebarn fra før :D, ble en gutt, men hun ble glad i han også, fikk jente til slutt da

Anonymkode: eaf7a...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om de ønsket et spesifikt kjønn. 

Men med første var jeg 18-år og åpnet gaven som viste kjønn hos mamma på jobb. Jeg visste jo av hele meg at det var gutt, men når jeg åpnet gaven og det faktisk var en gutt begynte jeg å gråte helt hysterisk, nesten utrøstelig. Ønsket meg veldig en jente. Tror dette har satt et «ønske» i mine foreldre også, da de ønsker at jeg skal få oppleve det å få en datter hvis dere skjønner hva jeg mener. 

Nr.2 visste vi ikke kjønnet, men hun håpte nok på jente p.g.a meg. Enda en gutt (jeg visste det var gutt)

Nr.3 Da håpte hun VIRKELIG på jente på mine vegne, da dette var siste barnet vårt (kroppen min tåler ikke flere svangerskap, tålte egentlig ikke det 3.) men den gang ei. 

Jeg prøver hver dag å slå meg til ro med at jeg ikke fikk oppleve å få en datter. Men er velsignet med de flotteste, snilleste koseguttene jeg noen gang kunne drømt om💙💙💙

Anonymkode: 18090...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min farfars kommentar til min mamma rett etter at jeg var født: 

«Jaja. Det hadde jo vært bedre med en gutt.»

😆

Anonymkode: 42d61...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har bare meg og mine to eldste er jenter. Pappaen min jublet høyt (litt for høyt og litt for lenge) for at baby jeg har i magen nå er en gutt. 

Anonymkode: a6438...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet både mamma og søsteren min håpet på jente begge gangene (har gutt så jente). Mye fordi de begge liker dulle opp i kjoler osv. Også fordi min mor både strikker og syr mye og synes det er mye mer å lage til jente. Ikke hørt noe etter han var født men tydelig at de gikk å håpet i svangerskapet på jente.  Pappaen min synes nok det var veldig stas at første var gutt, siden han selv bare har jenter. 

Svigerforeldrene mine synes det er stas med gutt(fordi det er det de «kan»?), men har ikke sagt noe spesielt. Merker bare at de er mer komfortable i tilnærmingen til guttebarnebarna. Ikke forskjellsbehandling som sådan men at de er mer naturlig og komfortable med gutta i lek osv.. 

Anonymkode: 71dde...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers ville ha gutt og mange rundt oss "håpte" det siden min samboer hadde ei jente fra før. Det var ei jente og jeg elsket at de ikke fikk viljen sin 😅 Nr 2 var gutt, så de ble da fornøyde tilslutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers ønsket jente, fordi de selv har 4 sønner. 

Mine foreldre ønsket gutt, fordi de kun har døtre.

Det ble gutt. Spesielt min far var helt henrykt 🤣

Men barnet er like høyt elsket hos begge par besteforeldre. 

Anonymkode: b2de5...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i familien har noen gang sagt hva de håpet på. 

Jeg fikk skikkelig tyn da jeg sa at jeg var glad for å få en av hver.Det har vært så trøblete å bare være jenter i søskenflokken. Ikke så snilt av meg kanskje, men det var sant. 

Anonymkode: 6a862...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min farfars kommentar til min mamma rett etter at jeg var født: 

«Jaja. Det hadde jo vært bedre med en gutt.»

😆

Anonymkode: 42d61...e56

Høres kjent ut! Dette var jo helt vanlig i Norge før, og i de fleste kulturer fortsatt. 

Anonymkode: c918f...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre ytret ikke noe ønske, men etter at jeg hadde fått to jenter og så ble på vei med nr 3, så sa min mor at det hadde vært koselig om det ble gutt og det ble gutt. 

Beoren min fleiper hele tiden med at det må flere gutter i familien. Han har 3 søstre og da jeg ble på vei med nr 3, så hadde han også 4 nieser og ingen nevøer. Han klarte å skjule litt begeistring og sa «da har vi arvingen til firmaet klar»

Anonymkode: 17035...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hørte aldri noe om det.

Men på mannens side av familien var det bare født gutter i tre generasjoner, svigerfar har bare brødre, mannen har bare brødre, og de brødrene har bare sønner. Vi fikk også to gutter og ingen trodde mannfolka i denne familien kunne produsere jenter, så mange (inklidert oss selv) ble helt sjokka da vårt tredje barn ble jente. Ble litt rosa handling fra svigermor da ja ;)

 

Anonymkode: 355f4...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marge Simpson

Både mor og svigermor ønsket seg gutt. Ble jente og etter ul fikk jeg høre: «Er det sant?» «Enda en!!» «De kan ta feil. Jeg tror fortsatt gutt» 

Jeg svarte bare at gutter er noe dritt og at jeg kun ville ha jenter😉 Altså, for ordens skyld, jeg synes ikke gutter er noe dritt. Ble bare så lei av maset deres og svarte like teit tilbake. Hadde blitt like glad for en gutt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens mor og bestemor håpte veldig på jente, kanskje mest fordi de kun har gutter selv. Det ble jente, og de ble veldig glade for det :-)

Anonymkode: 43119...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...