Gå til innhold

Styggeste ordet du vet akkurat nå?


Fandens Oldemor

Anbefalte innlegg

Mitt er "blidfis". Tidligere har jeg latt meg irritere over "barnefri", "mammahjertet" og "prins/prinsesse", men nå er altså "blidfis" det desidert verste ordet jeg kan komme på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er galt med ordet barnefri? Er det ikke lov å like å ha litt alenetid med venner??

Anonymkode: fe148...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg når det kommer til "blidfis". Fælt ord. 

Men det verste ordet for meg er og kommer mest sannsynlig til å være for alltid et ord jeg ble introdusert for på videregåendeskole. Nemlig "dritfitte". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krenket, krenking, krenkefest... alle varianter og bøyninger av ordet krenket basicly. Det har blitt overbrukt og ikke minst misbrukt de siste årene, og har helt mistet sin betydning og i stedet blitt et skjellsord. 

Anonymkode: ae9ca...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det "elskling". Som regel kommer det på slutten av en setning som ikke er positivt ladet og jeg kjenner det koker i meg når jeg hører det ordet. Influensa er og et triggerord, siden 80% av de som hevder å ha det bare er forkjølt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biomor. Det finnes bare en mor så det er ikke behov for å spesifisere at det er biomor.

Anonymkode: b1866...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Biomor. Det finnes bare en mor så det er ikke behov for å spesifisere at det er biomor.

Anonymkode: b1866...ff5

Det stemmer jo ikke. Det finnes blant annet adopsjonsmødre som i aller høyeste grad er mødre, men ikke biologisk. Er forøvrig enig med deg i at biomor er et lite flatterende ord. Og at biologisk mor sånn sett er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det styggeste ordet er kukost. Det er bare så ekkelt, vemmelig og gir så grusomme bilder i hodet mitt. 

Biomor, barnefar og mammahjerte er bare litt irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Det styggeste ordet er kukost. Det er bare så ekkelt, vemmelig og gir så grusomme bilder i hodet mitt. 

Biomor, barnefar og mammahjerte er bare litt irriterende. 

Spørsmålet blir jo, er smegma et bedre ord?

Anonymkode: eccb6...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig i OsloMet!! Vi diskuterte det faktisk hjemme her om dagen.

Ellers er ord jeg irriterer meg over: «verdens beste».. -Verdens beste barn -Verdens beste har bursdag i dag -Verdens beste *pjuk*!!

1.januar har verdens beste mor bursdag, så 2. februar kommer verdens beste samboer, «gubbe» og pappa til verdens fineste barn, tett etterfulgt av verdens fineste prinsesse som ble hele 2!! år i mai! Hvor ble tiden av???

Og på tampen av brekkmiddelord/-setninger er «noe rødt i glasset», gjerne parallelt med «roen har senket seg», og barna sover... 

Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet blir jo, er smegma et bedre ord?

Anonymkode: eccb6...2ed

Kukost brukes vel mer som et banneord, og ikke i den sammenhengen du mener. det gjøres det i hvertfall her jeg bor.....jævla kukost.......grusomt

Anonymkode: 830a0...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr det?

Anonymkode: 830a0...90c

Det er HiOA (høyskolen i Oslo og Akershus) som har endret navn til OsloMet (Oslo Metropolitan university)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedekrans er vel bedre enn jomfruhinne. Generelt er alle ord med "jomfru" i helt åndssvake. De holder liv i noe middelaldersk tankegods. Som om ei jente eller kvinne endrer identitet med det samme en mann har vært der med tryllestaven sin? 

Anonymkode: 4d5f5...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skjedekrans er vel bedre enn jomfruhinne. Generelt er alle ord med "jomfru" i helt åndssvake. De holder liv i noe middelaldersk tankegods. Som om ei jente eller kvinne endrer identitet med det samme en mann har vært der med tryllestaven sin? 

Anonymkode: 4d5f5...c43

Haha, nå kjente jeg at tryllestaven kom høyt opp på min verstingliste

Anonymkode: 830a0...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange latterlige og irriterende ord her, men de jeg synes er styggest er de som rakker ned på mennesker (nigger, jævla hore) eller brukes som hersketeknikk (frøken, lille venn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...