Gå til innhold

💖💖 Mars 2018 💖💖


sunfly

Anbefalte innlegg

Oppstart kort protokoll i løpet av denne uken og trolig uttak og innsett i begynnelsen av mars...

 

Andre som skal i gang snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første sprøyte satt i kveld. Kort protokoll for første gang og håper dette går veien snart.

Vi har bestemt oss for å sette inn to dersom mulig denne gangen. 2018 er året. Hvis ikke gir vi oss og må kose oss med de vi har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Henger meg på Mars-gruppen😊

Første sprøyte satt på Fredag,etter negativ test på fryseforsøk Onsdag.

Vi skal ha vårt andre ferskforsøk på ivf-klinikken,men det 9 i rekken i jakten på søsken. Spurte nå om de ville vurdere to egg inn pga så mange negative forsøk (hadde en kjemisk i November,ellers alle negative).

Fikk til svar at jeg kunne diskutere dette med lege med bakgrunn i historien vår,men at de svært sjelden satte inn to blastocyster.Har ikke store håpet,men vi ønsker også veldig to stk inn.

Hvilken klinikk tilhører du?

Synes forsøkene ble mindre tøffe med kort protokoll og innsett i naturlig syklus,da blir ikke ventetiden så lang.

 

Ønsker deg masse lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på Fertilitetssenteret i Oslo. 

Har begynt på Orgalutran eller hva det heter nå. Ny kontroll onsdag og mulig uttak på fredag.

Vi får selv lov til å bestemme om vi vil sette inn en eller to denne gangen. Hvis vi kommer så langt. Har hatt to forsøk tidligere der vi har måttet avbryte før innsett da ingen har hatt bra nok kvalitet.

Lykke til Løvetann81

Rett bak meg i løypa du

Håper på århundrets beste julegave i år😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Løvetann81?

Her sprøytes det for fullt. Hadde kontroll på onsdag og skal tilbake i dag.

Uttak blir til mandag eller tirsdag.

Vi får lov til å velge om vi vil ha en eller to inn, men jeg er usikker. 

Har jo barn fra før som begge har klart å bli godt over 4 kg og da har jeg blitt satt igang tre uker før termin.

Ikke svangerskapsdiabetes eller noe, men trolig genetisk da både min mann og jeg var store babyer.

Jeg er imidlertid forholdsvis lav med mine 156 cm og engstelig for å redde opp med for tidlig fødsel dersom det er to stk som bosetter seg i magen. Forrige vellykede IVF forsøk satt vi inn to, og endte opp med verdens kuleste Datter. Veldig i tvil, men avgjørelse må vi ta til uken

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her går det fint.

Jeg kjører akkurat det samme medininregime som sist,og kroppen responderer helt likt. Skal ha ny kontroll på Mandag,også blir det mest sannsynlig uttak   Torsdag eller Fredag neste uke.

Har du fått uttaksdag?

Spurte igjen om to egg inn i dag,men fikk blankt nei. De mener at det er større sjanse for graviditet å sette inn et og et selv om det kan ta noe lenger tid,også får jeg alltid egg på frys som indikerer gode egg (men ingen graviditet😔)

I tillegg ønsker de ikke å lage tvillinger.

Jeg er selv tante til to sett tvillinger som er laget naturlig og hvor graviditeten har forløpt normalt,men har også ei venninne som har tvillinger født i uke 26 hvor den ene har problemer med senskader.

Dere er heldige som får velge selv,men skjønner at valget er vanskelig. 

Lykke til med hva dere bestemmer dere for😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.2.2018 den 11.26, sunfly skrev:

Oppstart kort protokoll i løpet av denne uken og trolig uttak og innsett i begynnelsen av mars...

 

Andre som skal i gang snart?

Hvordan fikk du kort protokoll? Jeg vil helst ha det 

Anonymkode: c6e48...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak i går...14 egg

Fikk tlf i dag. 9 var modne og 5 befruktet med ICSI.

Innsett blasto til fredag.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra resultat Sunfly👏🏻😄

Jeg har hatt uttak i dag, og det blir dessverre ikke innsett på meg denne måneden...

32 egg ut var for mange til at de tar sjansen på innsett, selv om de tømte alle foliklene. Også de som var små og mest sannsynlig umodne.

Rart hvor forskjellig kroppen responderer på medisin. Nå har jeg gått på akkurat samme dose som sist,men en dag mindre med sprøyter. Sist fikk vi ut 14 egg.

Nå håper jeg ikke kvantiteten har gjort utslag på kvaliteten. Da jeg ble gravid med datteren vår fikk jeg 27 egg ut, 14 var modne,men kun to gode nok for innsett..og ingen på frys.

 

Ønsker deg masse lykke til videre!

Endret av Løvetann81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! 

Synd det ble avbrutt på deg Løvetann! Begge mine to siste uttak har endt i totalfrys pga fare for overstimulering.

Første gangen fikk vi ut 12 egg, hvorav nesten alle befruktet, men bare ett ble fryst. Ble satt inn noen mndr senere, men det så ikke optimalt ut etter tining og endte negativt.

Neste forsøk fikk vi ut 24 egg hvorav 10 ble fryst. Nå er jeg på tredje fryseforsøk på disse (altså 4. Innsett totalt). Fikk satt inn et egg denne uken og ruger i spenning! Fortsatt 5 igjen i frysen. Har styrt syklus denne gangen ettersom man plutselig ikke fant noen el på forrige syklus så den ble avbrutt. 

Nå begynner jeg å bli temmelig lei denne søsken-jakten.. 1,5 år siden første forsøk! (Privat først og så kø til offentlig, samt mye avbrutt og venting ved overstimulering). Fryseforsøkene er selvfølgelig litt enklere å holde på med, men jeg synes det er en psykisk påkjenning det også. Og jeg kjenner progynovaen minst like mye på kroppen som sprøytene. 

Lykke til med innsett Sunfly! Og krysser fingrene for mange fryseegg for deg løvetann. Og for at formen er fin.. synes sånn overstimulering, eller fare for overstimulering som det kanskje bare heter i denne fasen, er litt fælt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med rugetiden, Småen100

Jeg skal ha innsett om et par timer så ligger rett etter deg i forhold til ruging. Psykisk er dette helt JÆVLIG undervurdert.

Vet at selv med positiv test betyr det ingenting for meg.

Har mistet tre ganger på rad nå, i hhv uke 12, 14 og 16.

Denne gangen skal jeg prøve å gå på blodfortynnende og se om vi kommer i mål.

Det værste er egentlig alle "termindatoene" man går og tenker på. 

Nå skulle baby vært sås og så gammel.

Sist gang måtte jeg føde i uke 16, termin var 28. mars 2018. Fryktelig å sitte her igjen å enda ikke være gravid.

SKulle jo vært på oppløpet nå og snart hatt lille bylten i armene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fælt å høre Sunfly.. 😔 Det kan jeg ikke forestille meg engang. Hvordan fungerer du, klarer du å la andre ting oppta hverdagen, eller blir dette med å bli gravid helt altoppslukende? Jobber du eller er du sykemeldt i disse prosessene? 

Håper det gikk bra i dag og at du fikk inn et fint egg. Krysser fingrene for deg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to månedene etter forrige gang det gikk galt var grusomme. Jeg gravde meg totalt ned i min egen sorg og var sint på alt og alle. Føltes så urettferdig. Vi hadde jo hatt ul en uke tidligere der alt var helt tipp topp. Fikk plutselig en dårlig følelse og kranglet meg til å komme inn på kontroll. Kom til verdens verste jordmor på sykehuset som tok meg i mot med et sukk og mente at "dersom man skulle være hysterisk frem til fødsel kom dette til å bli et langt svangerskap" (Feil menneske i Feil jobb).

Selv etter at både hun og en lege konstaterte at hjertet på lille gutten hadde sluttet å slå var hun så totalt blottet for medfølelse.

Jeg fikk på en av disse helseskjortene og ble fulgt bort gangen, ned heisen i to etasjer og levert på gyn. avdeling for å få satt i gang medisinsk abort. Hun presenterte meg videre som "her kommer MA-en din" til ny sykepleier på gyn....Kjenner at jeg blir helt illsint inni meg bare å skrive om dette her.

Av de 9 eggene som var modne, ble 5 befruktet og ett ble perfekt blastocyst til fredag og innsett. De fire andre ble destruert så nå håper vi dette går veien. Går på blodfortynnende denne gangen i håp om at det skal ha en innvirkning. Det er ikke funnet årsak til hvorfor de andre gangene har gått skeis.

Jeg er ikke sykemeldt i det hele tatt under noen av disse prosessene da jeg kjenner at det blir for tungt å gå hjemme hele dagen og gruble.

Jeg er supertakknemlig som har klart å få barn tidligere. Det er de og en fantastisk mann som får meg gjennom nedeperioder.

Men ser selv hvor mye dette tærer psykisk og vi har sagt at det er 2018 som er året. Har jeg ikke blitt gravid innen året er omme setter vi en strek. Det er utrolig psykisk belastende i tillegg til at man gjør det jo på en måte i "hemmelighet". 

Ironisk nok ble testdato denne gangen satt til 28. mars (termindato som jeg hadde med forrige)......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så grusomt det må ha vært og for en forferdelig sykepleier du møtte! Det går ikke an! Hun burde du sende en klage på. 

Jeg håper virkelig det klaffer for dere denne gangen! Er du på privatklinikk? 

Her klarer jeg nok ikke å vente til oppgitt testdato så begynner nok snart med testing nå.. Synes jeg kjenner noen mistenkelig kjente symptomer, men er jo på både progynova og Lutinus så er jo vanskelig å skille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj......I dag har jeg begynt å spotte akkurat som vanlig et par dager før jeg pleier å få mens.

 

HÆLVETE....så innihampen LEI😣😣😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå kjipt - hvordan gikk det Sunfly? 

Her ble det positive tester! Håper det klorer seg fast der inne! Synes alle symptomer er helt annerledes enn sist jeg var gravid, så jeg klarer ikke helt å tro på dette før vi ser et bankende hjerte på ul om noen uker. Men akkurat nå er jeg vel gravid 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...