Gå til innhold

Ville dere donert egg, for en million?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Diskuterer dette dilemmaet med en venninne av meg, som er veldig stor tilhenger av eggdonasjon. Mange i forumer her (inklusivt meg) ville ikke donert egg, men om to barnløse foreldre spurte deg om å donere, for en million. Du vet at ungen kommer til å få det bra, de er veldig hyggelige, og ønsker seg et barn mer enn noe annet - ville du gjort det?

Den positive siden, er jo en million, og at de kan bli foreldre. 

Den negative, er at du har et barn som er ditt, biologisk, men som ikke bor hos deg, eller vet hvem du er. 

(dette er ikke et reelt dilemma, vi bare leker med tanken, og diskuterer, siden debatten er såpass oppblåst i media, for tiden..) 

Hva sier dere?

Anonymkode: 55335...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er motstander av donasjon, men for en mill, så vær så god! Da kunne jeg gitt barna mine et godt liv i noen år. Men det er jo ikke lovlig i Norge. Kanskje jeg hadde fått en flott helg på hotell i utlandet på kjøpet?

Anonymkode: 11aac...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne muligens donert egg, men ikke solgt det. Salg av egg gjør EN eneste ting, og det er å sette allerede utsatte kvinner i en enda verre situasjon enn de allerede er i.  Spørsmålet er større enn ideen om at DU kunne tjent penger på det, eller at du føler at egget blir til DITT barn som du ikke har kontakt med. Noen ganger kan det være greit å trekke hodet ut av rævva og se at verden består i hovedsak av andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne donert egg, men fikk spm om jeg (vi som par) kunne donert embryo, det hadde jeg IKKE gjort.

 

Anonymkode: a761e...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke det. Hadde jeg vært mann hadde jeg nok heller ikke donert sæd. For meg ville det blitt feil. 

Vil påpeke at om jeg ikke kunne få barn uten donasjon, så hadde jeg slått meg til ro med det. 

Anonymkode: 6cbf4...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over: men legger meg ikke opp i hva andre velger å gjøre. Dette er veldig private valg slik jeg ser det.

Anonymkode: 6cbf4...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg hadde ikke klart å tenke at det ikke var mitt tror jeg, jeg ville gått og tenkt at jeg hadde et barn der ute et sted som jeg ikke fikk være mamma til.

Ville også bekymret meg for at mine barn skulle møte sitt halvsøsken og bli forelsket og slike rare tanker.

 

Anonymkode: f3b26...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, aldri. Men jeg kunne donert egg til min søster dersom det viser seg at hun ikke kan få barn på andre måter.

Anonymkode: 2514f...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ville gjort det gratis..Nå er jeg i den situasjonen at om jeg skal få barn, så må det bli med donoregg.

Anonymkode: 27057...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne donert egg, men ikke for penger. En million er gode penger, og jeg vinner gjerne en i lotto, men om noen hadde ønsket mine egg for å kunne få et barn, så ville jeg bestemt meg ut fra helt andre kriterier enn om de hadde penger til overs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er greit å være i mot eggdonasjon. Selv er jeg for, og ville gjort det gratis.

Men om du er i mot eggdonasjon, men ville allikevel gjort det mot en stor nok pengesum er du bare en moralsk hykler. Slike har jeg lite respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke jeg kunne gjort faktisk. Ville nok følt det som "mitt barn" og tanken på hvor barnet er, hva det gjør og hvordan det har det ville nok tatt knekken på meg til slutt.

Anonymkode: 71a92...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bruker3 skrev:

Jeg tenker det er greit å være i mot eggdonasjon. Selv er jeg for, og ville gjort det gratis.

Men om du er i mot eggdonasjon, men ville allikevel gjort det mot en stor nok pengesum er du bare en moralsk hykler. Slike har jeg lite respekt for.

Eller i sterkt behov for penger?

Anonymkode: 11aac...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har donert egg til min søster. Føler overhode ikke at barnet er noe annet enn mitt tantebarn. Min søster er dette barnets mor, og jeg er tante. 

Anonymkode: 5ed46...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Eller i sterkt behov for penger?

Anonymkode: 11aac...0f5

Det finnes virkelig andre måter å tjene penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bruker3 skrev:

Det finnes virkelig andre måter å tjene penger på.

Prostituere seg?

Anonymkode: 11aac...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...