Gå til innhold

Cornelia Eleonora eller Cornelia Margit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi tenker å kalle vår datter Cornelia. Samtidig vil vi gjerne kalle henne opp etter mannens bestemor, Margit, men føler ikke Cornelia Margit flyter så godt. Alternativet blir da å kalle henne Cornelia Eleonora, noe som vi føler flyter mye bedre.

Noen som har noen innspill?

Anonymkode: c78fe...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare cornelia eller Eleonora, blir over the top med dobbelnavn på corelia, i alle fall så lange,men for eksempel Cornelia Marie som hun over forslo var flott :) også sofie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornelia er så «tungt» alene at det bør ikke kombineres med noe, syntes jeg. Fint, men alene. 

Eleonora er også fint, men alene. Av samme grunn. 

Margit er ikke et navn jeg syntes er fint i det hele tatt, selv om jeg liker enkle navn best.

Anonymkode: 6b35d...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de navnene ikke egner seg som kombinasjoner og at du bør gå for bare ett av dem. F.eks. bare Cornelia eller bare Margit (et fint tradisjonsrikt navn blant alle populær-tullenavnene). Eleonora er ikke min smak, men hvis du går for det navnet synes jeg ikke det egner seg i kombinasjon med noen av de andre navnene, og særlig ikke med et norsk tradisjonsnavn som Margit.

Anonymkode: d1ba1...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I et hav av glorete og smakløse fantasinavn og navn som egner seg bedre på brasilianske prostituerte enn jenter i Norge fremstår Margit som et meget smakfullt, tradisjonsrikt norsk navn som skiller seg litt ut ved å virke litt retro-kult og viser at foreldrene har god smak og en bevisst tanke bak navnet.

Margit fungerer også helt fint internasjonal og kan «oversettes» siden det er avledet av et gresk navn (med betydningen perle) med varianter på alle vestlige språk.

Anonymkode: d1ba1...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for Cornelie (med -e) Margit.

Blir ikke så tungt spm Cornelia Margit. 

Anonymkode: 7d5f1...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. februar 2018 den 12.29, Anonym bruker skrev:

Vi tenker å kalle vår datter Cornelia. Samtidig vil vi gjerne kalle henne opp etter mannens bestemor, Margit, men føler ikke Cornelia Margit flyter så godt. Alternativet blir da å kalle henne Cornelia Eleonora, noe som vi føler flyter mye bedre.

Noen som har noen innspill?

Anonymkode: c78fe...7b6

Hva med Cornelia Margrete? Eller Margit Cornelia?

Syns Cornelia Eleonora flyter enda dårligere. Vokalsyke og altfor mange stavelser.

Anonymkode: a2043...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg ett av navnene, ikke dobbeltnavn. Eneste kombi som funker er i såfall Margit Cornelia. 

Anonymkode: e7b07...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...