Gå til innhold

Er det kjipt å be foreldrene hente barnas sekker på skolen??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal arrangere bursdag og tar med alle jentene rett fra sfo. Vi skal ut og spise og så på teater. 

Mer det uhøflig å be foreldrene hente barnas sekker selv på skolen denne dagen slik at vi slipper å drasse med alle disse? 

Anonymkode: 0f887...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg hadde det gått helt fint siden jeg må uansett hente hennes tvillingbror.

Men, sånn ellers for andre kan det være de har avtalt å jobbe litt over eller lignende....

Anonymkode: 3de53...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor mange er «alle» jentene er litt vesentlig her.....

Anonymkode: 6fc96...226

10

HI

Anonymkode: 0f887...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sær du er! 10 skolesekker er da ingen problem å legge i bagasjerommet! Jeg hadde blitt irritert over at jeg må to busser og gå i 20 minutter bare for å hente en sekk,når det tar deg 1 minutt å samle alle sekkene å legge de i bagasjerommet!

Anonymkode: 671d3...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så sær du er! 10 skolesekker er da ingen problem å legge i bagasjerommet! Jeg hadde blitt irritert over at jeg må to busser og gå i 20 minutter bare for å hente en sekk,når det tar deg 1 minutt å samle alle sekkene å legge de i bagasjerommet!

Anonymkode: 671d3...26d

Du må selv ta buss, men freser i vei med den største selvfølge som om HI har bil... 

*slutter aldri å forundre meg*

Anonymkode: 60dc1...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde syns det var herlig at du tok med jenta mi ut på middag og teater, og hadde selvsagt hentet sekken. Dersom det er problematisk for noen å hente kan vel foreldrene hjelpe hverandre, eller den kan rett og slett stå til neste dag? 

Anonymkode: a5e74...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så sær du er! 10 skolesekker er da ingen problem å legge i bagasjerommet! Jeg hadde blitt irritert over at jeg må to busser og gå i 20 minutter bare for å hente en sekk,når det tar deg 1 minutt å samle alle sekkene å legge de i bagasjerommet!

Anonymkode: 671d3...26d

Du regner med hun henter ti jenter i bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. 

Vi skal ta kollektivt, men ber foreldrene om å hente barna ved teateret når det er slutt der. Hadde bare vært så utrolig deilig å slippe og drasse med alle disse sekkene... 

HI

Anonymkode: 0f887...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde syns det var herlig at du tok med jenta mi ut på middag og teater, og hadde selvsagt hentet sekken. Dersom det er problematisk for noen å hente kan vel foreldrene hjelpe hverandre, eller den kan rett og slett stå til neste dag? 

Anonymkode: a5e74...c55

Neste dag? Med gamle matpakker? Og hva med lekser?

Anonymkode: 3de53...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke at det skal være noe problem for deg å "drasse med alle disse sekkene", det er vel ikke snakk om mer enn en sekk på ryggen til hvert barn?

Når det er sagt hadde det ikke vært noe problem for meg å hente sekken selv heller, men jeg kan forstå hvis det kan være et problem for noen. Se for eksempel for deg en forelder uten bil, som ender opp med å tilbringe store deler av ettermiddagen på bussen, først for å hente skolesekken på skolen, deretter for å hente barnet på teateret. Hvis det i den familien finnes andre barn som trenger oppfølging, eller andre ting som tar tid, kan sekkehenting gjøre ettermiddagen ganske slitsom. Jeg vil likevel ikke tro at det vil være et stort problem for mange av foreldrene. Kanskje du kan be om det, men samtidig si at hvis dette gjør det vanskelig for noen så må de si fra, så tar dere med dere de sekkene der det er vanskelig for foreldrene å hente sekk. La oss si du da ender opp med en eller to ekstra sekker, så blir jo det en god del mindre en ti.

Anonymkode: 84e54...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neste dag? Med gamle matpakker? Og hva med lekser?

Anonymkode: 3de53...b0f

Hvis man ikke kan hente sekken, ikke kan be naboen ta den med, og ikke kan be jentungen tømme matboksen og ha leksene klare dagen før, da er man veldig lite løsningsorientert. Men da kan man jo alltids be HI ta med akkurat den sekken. Blir litt matt, jeg. 

Anonymkode: a5e74...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kjipt. Hvorfor er det stress for deg at ungene har med sekkene sine? 

For vår del ville det blitt veldig ekstra stress. Jeg ville gjerne ha benyttet en slik anledning til å jobbe noen timer ekstra og deretter dratt rett til teateret for å hentet. Barnet mitt går hjem alene fra skolen hver dag, så vanligvis drar jeg bare rett fra jobb og hjem. Måtte jeg ha hentet sekken så måtte jeg ha dratt tidligst mulig fra jobb, hentet sekken på skolen, gått hjem med den, og så vært hjemme maks en time før jeg måttet hive meg på kollektivtrafikken igjen for å hente barnet. Med mindre teateret varer til langt på kveld da. Hele ettermiddagen går da vekk på grunn av denne feiringen. Veldig kjipt. 

Anonymkode: 8a4fc...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde ikke det vært noe problem, bor 5 min gåtur fra skolen. Jeg kunne gjerne tatt med meg flere sekker hjem og, dersom det var noen som trengte hjelp til det.

Anonymkode: e7a60...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter går hjem fra skolen selv, så for meg hadde det medført merarbeid. Ikke sikkert jeg hadde rukket det heller...

Anonymkode: 5395e...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du synes det hadde vært fint å  slippe sekkene. Dere som synes det er vanskelig å rekke sekkene på sfo, er  dere så vrange? Og hvordan kan dere ikke rekke det? Hvis ikke HI hadde traktert med teater og mat måtte dere faktisk tatt ansvar for ungene deres. Og sekkene.  Og leksene og matboksen.  Det et da ikke vanskelig? 

Anonymkode: fff58...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner godt at du synes det hadde vært fint å  slippe sekkene. Dere som synes det er vanskelig å rekke sekkene på sfo, er  dere så vrange? Og hvordan kan dere ikke rekke det? Hvis ikke HI hadde traktert med teater og mat måtte dere faktisk tatt ansvar for ungene deres. Og sekkene.  Og leksene og matboksen.  Det et da ikke vanskelig? 

Anonymkode: fff58...d52

Ungene går vel  selv hjem og har med sekken sin. Ikke noe rart med det,

Vi har heldigvis sluppet unna slike bursdager. 

 

 

 

Anonymkode: 0c098...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok noen synes det vil være pes. Noe av det deilige med at ungen er med noen hjem, er jo at du slipper å hente eller være hjemme til det vanlige klokkeslettet. For dem som uansett skal innom skolen og hente et annet søsken er det jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at det å måtte hente en sekk på skolen eller å få noen andre til å ta den med skal være så ufattelig vanskelig. I-landsproblem! 

Det ER kjedelig å ha med en haug med skolesekker på teater osv. Skjønner godt at HI helst vil slippe.

Anonymkode: 979af...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden vært så frekk og bedt foreldrene hente sekkene selv! Fordi det er mange grunner til at det er merarbeid for foreldre, som andre har nevnt her. 

Jeg hadde derimot spurt pent om foreldrene syns det er greit at barna bærer sine egne sekker på ryggen denne ettermiddagen, eller om noen der noe løsning for å la sekken ligge på skolen til neste dag (jeg kunne f. eks samlet inn matboksene så de ble med hjem). Prøv å være litt på tilbudssiden, så får du mye mer velvilje tilbake også!

Anonymkode: ad8c5...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo èn ting at barna kan bære sekkene sine selv, det er vel ikke noe problem. Det som er mer pesete er å styre med 10 sekker på restaurant og teater. Eller ser dere for dere at jentene sitter med sekken på ryggen mens de spiser og mens de ser teater også?

Siden alle går på sfo måtte de fleste (alle?) sikkert hentes der hvis de IKKE skulle i bursdag. Forskjellen for disse foreldrene blir at de henter en sekk i stedet for en sekk og en unge. Enklere for dem. 

Ærlig talt altså...

Anonymkode: 13ba3...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære meg, her var det utrolig mange vanskelige folk. 

Klart jeg hadde hentet sekken til mitt barn. Det skulle da bare mangle. Jeg skulle jo uansett hentet barnet. Jeg kunne tatt med sekkene til alle de vanskelige mødre også, og kjørt de hjem til dem. 

Blir helt totalt matt av slike tiltaksløse og vanskelige folk. 

Anonymkode: b3b1f...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En matpakke som ligger til dagen etter blir ikke muggen. Kan lukte litt vondt, men det er bare ikke å åpne den før dere er hjemme dagen etter. 

Jeg ville spurt læreren om litt hjelp her. Har de mye de må bære på i sekken kan det bli slitsomt å drasse på en sekk. Dessuten  kan det bli for mye med jakker og dekker i en garderobe på en restaurant og på teateret. Hva med å finne ut lekser og høre med læreren om hva som kan lugge hjemme og hva som absolutt må tas med på skolen. Kanskje det holder med en liten pose enn hele sekken også blir den posen igjen på skole  til dagen etter? Mange som har ringt å være. 10 sekker tar mye plass.

Må prøve å finne en god løsning. Og nei jeg synes ikke det er frekt å si at foreldre evt må hente sekken. De som ikke får til det kan spørre noen om hjelp til å få den hjem. Verre er det ikke.

Anonymkode: 9169b...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...