Gå til innhold

Barn som har blitt utsatt for mobbing av ansatte i privat bhg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tatt kontakt med barnehagesjefen i vår kommune. Personen mente at hn ikke hadde kompetanse siden dette er en privat bhg.Jeg gikk dermed videre til fylkesmann nå i uka. 

Barnet har fortalt om lettere fysisk makt og har blitt holdt hjemme siden. Mobbingen har foregått av de ansatte., slik som den fysiske makten har foregått. Det virker som om de beskytter hverandre. Styrer sier og lover at hn skal komme til bunns i dette.  Jeg lurer allikevel på om det virkelig stemmer. 

Bør jeg holde barnet hjemme mens dette foregår? 

Noen som har råd å gi?

 

 

Anonymkode: d04bb...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen råd men jeg vet at dette skjer. Jeg hadde en "barnehagetante" som mobbet meg da jeg gikk i bhg. Dette var på oslos beste vestkant så det var få foreldre som turte å si ifra om oppførselen til denne ansatte. Men moren min holder lite tilbake og det endte med at hun tok meg ut av barnehagen. Mamma jobbet i barnepark i nærheten så jeg var med henne på jobb det siste året før skolestart og hjalp til med småbarna.. Storkoste meg. Mamma har fortalt mye i ettertid. Hun har blitt bannet fra å jobbe i barnehage noensinne. GRUSOM kvinne. Og de finnes! Nå er ting mye bedre regulert osv enn de var da jeg var ung, så det er lettere å oppdage ting. Men klag. Klag så langt det lar seg gjøre. Ha barnet hjemme om mulig, og kontakt kommunen !

Anonymkode: c3e4c...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du skal holde barnet hjemme mens dette pågår. Jeg ville også snarest ha søkt om plass i en annen barnehage, for selv om du skulle komme til buns i dette, så er jeg ikke sikker på om det vil være riktig å sende barnet tilbake senere. Nå kommer det selvsagt an på hva du finner ut, og hvordan barnehagen takler det som eventuelt avdekkes. Hvis følelsen av at de beskytter hverandre vedvarer, hadde jeg opplevd det som veldig vanskelig å skulle levere barnet i barnehagen senere også. Derfor ville jeg som sagt ha søkt om plass i annen barnehage.  

Hvis du har mulighet til å være hjemme med barnet selv en periode er det sikkert det beste, eventuelt hadde jeg forsøkt å finne en trygg barnevakt. For barnets del er det viktig at du er tydelig på at du er glad for at det sa fra, og at du nå skal sørge for at dette ikke skjer igjen. Jeg ville også vurdert å snakke med fagfolk rundt barn og psykisk helse. Det er ikke sikkert barnet trenger noen form for behandling, men jeg hadde for egen del hatt behov for å snakke med noen både om hvordan det er best å snakke med barnet om dette, og om hva jeg skulle observert for å vurdere om barnet trengte profesjonell hjelp. 

Når det gjelder barnehagesjefen ville jeg sendt vedkommende en mail der jeg klaget på at vedkommende ikke ville engasjere seg i saken. Her ville jeg henvist til telefonsamtalen, og skrevet at du der og da regnet med at vedkommende selv kjente sitt eget ansvarsområdet, men at du i ettertid har lest deg opp på lover og retningslinjer. Så ville jeg lagt ved denne linken https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/barnehager/artikler/ansvarsniva-i-barnehagesektoren-/id115294/

hvorfra jeg ville trukket fram dette:(mine understrekninger)"Kommunene som barnehagemyndighet har ansvar for godkjenning av og tilsyn med barnehagene i kommunen, både private og kommunale. Alle barnehager skal være godkjent før virksomhetene settes i gang. Kommunen skal følge med i at virksomheten drives innenfor rammene av godkjenningen, at barnehagens vedtekter ikke er i strid med loven og at innholdet er i samsvar med lov og rammeplan. Tilsynet innebærer også et aktivt veiledningsansvar."

Jeg ville avsluttet med å fortelle at saken nå uansett er sendt videre til fylkesmannen, og sendt en kopi av mailen dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg har nå sendt e post til  barnehagesjefen i kommunen om å komme med svar på hvorvidt barnet bør gå i barnehagen på mandag, eller ikke. Jeg sluttet i jobben min tidligere pga kaoset i bhg og har anledning til å beholde hjemme, selv om det kompliserer vår hverdag 

Jeg har besluttet at dersom jeg ikke får hensiktsmessig svar, holder jeg barnet hjemme. 

Anonymkode: d04bb...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres rart ut at alle de ansatte mobber barnet ditt, men hvis det stemmer (og de til og med har vært fysiske) hadde jeg levert inn en anmeldelse til politiet. Helst i går. 

Anonymkode: 8bddc...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at du ikke er hårsår og overbeskyttende ? De andre i barnehagen følger vel med så sånt ikke skjer 

Anonymkode: 45c10...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

har ingen tror på dette er sant

Anonymkode: 39997...a2b

Hva er grunnen til det?

Anonymkode: d04bb...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er grunnen til det?

Anonymkode: d04bb...7b0

virker for utrolig

Anonymkode: 39997...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trodde heller ikke det var sant, men nå har vi fått vite mer. Dete er nå politianmeldt. 

Anonymkode: d04bb...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. februar 2018 den 7.22, Anonym bruker skrev:

Litt inspirert av denne saken?

 

http://bodøposten.no/varslet-voldelig-parkveien-barnehage-bodo-kommune-barnevernet/

 

noe skurrer i historien din hi. 

Anonymkode: 53cd6...50c

HI her, skjønner ikke poenget ditt og kommer heller ikke til å uttale meg. 

Anonymkode: d04bb...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...