Gå til innhold

Pappa perm l 15 uker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det blir en lang ferie for far når han sender ungen i barnehagen. Pappa skal bare pusse opp og trene litt. Så kan barnet være i barnehagen korte dager. Vips får pappa laaang alene ferie. Supert!!!!

Anonymkode: 62f13...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: 66831...339

Det er utrolig mange fedre som sender barnet i barnehagen når han selv er i perm. Jeg vet om mange som gjør det. De sier det blir bare korte dager, men sannheten er at de er i barnehagen fra 8.-16 uansett 

Anonymkode: 62f13...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke vanlig at barna har barnehageplass når de er 8-9 mnd gamle? 

De fleste jeg kjenner har strevd med å strekke ut permisjonen frem til august og barnehagestart... 

Jeg har fire barn som alle er født første halvdel av året så her har mammaperm pappaperm og ferie gått med for å strekke permisjonen til august. 

Broren min har en sønn født i februar, og de var så heldig å få barnehageplass fra januar. Da brukte broren min de to siste ukene av pappaperm på tilvenning, så han leverte jo noen timer i barnehagen siste to ukene av permisjonen, men det er det nærmeste jeg kommer å kjenne igjen det du skriver i virkelige liv 

Anonymkode: 161d1...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være på steder der det er full barnehagedekning eller i tilfeller der mor tar ulønnet perm inntil barnet får plass. På min arbeidsplass strever de fleste med å få til barnepass og både mor og far tar hel eller full ulønnet perm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette blir et problem får man innføre et krav om at man ikke kan ha barnehageplass og permisjon samtidig da, men ingen jeg kjenner har gjort det slik. 

Anonymkode: dde3e...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår begynner i bhg når han er et år, vi får plass når som helst på året. Pappaen bruker ca 1mnd av sin perm til tilvenning. Besøke bhg (har storebror der) , leke litt i bhg, korte dager i bhg.... deilig, istedenfor å stresse som sist.

Anonymkode: 03918...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen fedre som har gjort dette. Jeg tror dette er et oppkonstruert problem av mødre som sutrer fordi de vil ha all permisjonen selv. 

Anonymkode: 85e96...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor få barn med en idiot som ikke ønsker å være far?

Jeg kjenner kun gode fedre, som har brukt pappapermen på barnet.

Anonymkode: 97a42...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, dette er vanligere enn man tror. Jeg har jobbet i barnehage i 20 år og det blir mer og mer vanlig. 

Anonymkode: ad72b...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir en lang ferie for far når han sender ungen i barnehagen. Pappa skal bare pusse opp og trene litt. Så kan barnet være i barnehagen korte dager. Vips får pappa laaang alene ferie. Supert!!!!

Anonymkode: 62f13...ef2

Det er ikke vår feil at du har valgt feil mann og aksepterer idioti! Vi andre klarer fint å leve livet vårt med 15 uker pappa-permisjon, hvor pappa er hjemme!

Anonymkode: a4cc1...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann har vært hjemme med våre barn i perm, han er en flink pappa . Men jeg vet om mange som gjør det. Det er veldig vanlig 

Anonymkode: 62f13...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg, dette er vanligere enn man tror. Jeg har jobbet i barnehage i 20 år og det blir mer og mer vanlig. 

Anonymkode: ad72b...424

Ser akkurat samme tendensen i barnehagene jeg har jobbet i siste 10 årene 

Anonymkode: 44f81...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hvorfor det er så mange idiotiske mødre som godtar det? Pappa alene kan jo ikke bestemme barnehagestart.

Så da har barnet rett og slett idiotiske foreldre som velger den løsningen, det har jo ikke noe med at pappa får flere uker, og at det er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg, dette er vanligere enn man tror. Jeg har jobbet i barnehage i 20 år og det blir mer og mer vanlig. 

Anonymkode: ad72b...424

Det er vel bare et uttrykk for det vi nå vet - intelligensen i befolkningen går nedover...

Disse foreldrene (for mor aksepterer det jo når far gjør det slik) stjeler fra sine barn og barnebarn som ikke vil få like gode velferdsgoder og rettigheter. Synd så dumme folk får lov å formere seg...

Anonymkode: 09265...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir en lang ferie for far når han sender ungen i barnehagen. Pappa skal bare pusse opp og trene litt. Så kan barnet være i barnehagen korte dager. Vips får pappa laaang alene ferie. Supert!!!!

Anonymkode: 62f13...ef2

Har aldri hørt om noen menn som

gjør dette. Hvem søkte barnet inn i barnehage? Og hvorfor aksepterer du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt her barna starter når pappa går ut i perm eller har en mnd igjen myk start kaller de det😜 de jorte dagen varer en uke så er det fulltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg, dette er vanligere enn man tror. Jeg har jobbet i barnehage i 20 år og det blir mer og mer vanlig. 

Anonymkode: ad72b...424

Enig i dette. Jobber og i barnehage. De korte dagene varer kanskje en uke eller to, så er det fulle dager

Anonymkode: 4551e...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har gjort noe i nærheten av dette engang. Jeg håper det vitner om at jeg har ålreite venner.

Men hvorfor får man barn med en slik mann? Hvorfor søker man barnehageplass med oppstartdato samme dag som far skal ut i pappaperm? Man går jo inn i dette med åpne øyne som mor.

Håper dette er noe som skjer sjeldent.

Anonymkode: 40b0d...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer. Siden barnehagene kun har 1 opptak mottar mange barn plass fra 1 august selv om far ikke har tatt ut sin permisjon enda og da er ofte holdningen "vi betaler jo for plassen så..." 

Ser det oftest i familier der mor har vært hjemme lengre enn permisjonstiden. 

(Har jobbet i barnehage i mange år. Selv om jeg fortsatt ser dette nå, så jeg det mye mere for 4-5 år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ingen som har gjort noe i nærheten av dette engang. Jeg håper det vitner om at jeg har ålreite venner.

Men hvorfor får man barn med en slik mann? Hvorfor søker man barnehageplass med oppstartdato samme dag som far skal ut i pappaperm? Man går jo inn i dette med åpne øyne som mor.

Håper dette er noe som skjer sjeldent.

Anonymkode: 40b0d...fcf

At du ikke kjenner noen betyr jo nada. Det har til og med blitt skrevet om fenomenet i media.

Og artig ar du først og fremst skylder på mor. Dette er vel primær noe FEDRENE det angår bør få skylda for. 

Anonymkode: 6679f...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...